Sonunda İstanbul'da
Alfa Romeo'nun ilk SUV modeli olan Stelvio, İstanbul Auto Show 2017'de boy gösterdi. Oldukça dikkat çeken aracın markaya çok şey katacağı kesin!
Yazı: Onur AKÇAY
Önceki yıllarda yanlış temsilci seçimi nedeniyle ülkemizde sorunlar yaşayan Alfa Romeo, Fiat grubuna geçtikten sonra neyse ki güven problemini ortadan kaldırdı. Bu durumu bir kenara bırakırsak yıllardır global anlamda Alfa Romeo için yapılan eleştirilerin başında model yelpazesinin geniş olmaması geliyordu. Yani hedef kitle çok geniş değildi ve sınırlı sayıda sürücüye hitap eden modeller üzerinde duruluyordu. Ama önce tasarım dili değişti, araçlar çok daha çağdaş ve rekabetçi bir görünüm kazandı. Daha sonraysa hem Türkiye hem Avrupa pazarı için geniş hedef kitlelere hitap edecek modeller ortaya çıkmaya başladı. Özellikle ülkemiz kullanıcılarının merak ettiği, İtalya'da yaptığım test sürüşü sonrasında sosyal medya hesaplarımdan hakkında onlarca soru aldığım Giulia modelinin ne kadar satış yapacağını düşünürken, iş birden boyu değiştirdi. Çünkü insanlar İstanbul Auto Show Fuarı'daki Alfa Romeo standına Giulia ve Stelvio arasında gidip geliyorlardı.
Aracın detaylarına geçmeden önce şunu söylemeliyim; önümüzdeki yıldan itibaren Türkiye yollarında daha fazla Alfa Romeo göreceğimiz kesin. Ama fiyat konusunda fedakârlık yapılırsa markanın kaderinin çok daha olumlu yönde değişeceğini düşünüyorum. Tabii ki ekonomik imkânlar ne kadar el verir şu an için bilmiyorum, ama markanın gelişimi için, ön yargıların kırılabilmesi için müşteriyi bir yerden yakalamak şart ve Türkiye için en önemli konu fiyat! Gelelim, Alfa Romeo'nun ilk SUV'u Stelvio'nun detaylarına. Alfa Romeo'nun Giulia'dan sonra ikinci önemli model atağını temsil eden Stelvio'nun ülkemizde yılın son çeyreğinde satışa sunulması planlanıyor ve tahmin edebileceğiniz üzere henüz satış fiyatı belli değil.
Markanın 'orta boy premium SUV' olarak tanımladığı aracın iç mekânında deri, ahşap ve kumaş olmak üzere farklı malzemeler kullanılmış. Son zamanların tercih edilen modası yüksek oturma pozisyonunu kaliteli bir kokpitle sunmayı amaçlayan araç, yeni Alfa DNA'nın da katkısıyla bir Alfa Romeo spor otomobilinden beklenen sürüş karakterini vaat ediyor. Aracın donanım seviyesine bağlı olarak 8, 10 veya Harman Kardon imzalı 14 hoparlörle donatılan Alfa Connect bilgi ve eğlence sistemi satın alınabiliyor. Orta konsolun en üst noktasında sürücünün görüş alanında konumlandırılan ve Magneti Marelli ile birlikte geliştirilen entegre 3D navigasyonlu yüksek çözünürlüklü ekranın boyutu, Alfa Connect versiyonuna bağlı olarak 6,5 inç veya 8,8 inç olmak üzere değişkenlik gösteriyor.
Alfa Romeo Stelvio, ilk etapta 2.0 litre 280hp turbo benzinli ve 2.2 litre 210hp turbo dizel motor seçenekleri sunuyor. Her iki motor da 8 kademeli otomatik şanzıman ve Q4 dört tekerlekten çekiş sistemiyle kombin ediliyor. Daha sonra gelebilecek olan 180 HP gücündeki 2.2 litrelik turbo dizel motor arkadan itişli de sipariş edilebilecek. Markanın tutkunları, şu an beklemede; ama bu, uzun bir bekleyiş olmayacak.