Ford aydınlattı

Ford, geçtiğimiz yüzyıl boyunca kullanılan far teknolojilerini bugünün far teknolojileriyle kıyaslayan bir çalışma gerçekleştirerek önemli bir deneye imza attı.

Yazı: Onur AKÇAY

Sanırım büyük çoğunluğumuz eski farların iyi aydınlatmadığında hem fikiriz. Çok değil 10-15 yıl önceki araçlarda dahi özellikle yağışlı havalarda görüş oranı ciddi oranda düşer, gözleri kısarak daha uzağı göreceğini inanan sürücüler ön plana çıkardı. Far teknolojisi çok ileri gitmediğinden daha sonra işin içine ampul değiştirmek girdi. Ama ne zaman xenon far teknolojisi ortaya çıktı, mertlik bozuldu. En azından ülkemiz için durum böyleydi. Çünkü birkaç markanın araçlarına uyguladığı xenon farlar özel bir teknolojiye sahipti, ama biz sanayide 10 TL'lik ampullerle daha iyi gördüğümüzü iddia etmeye başlamıştık. Sonuç; kör olmak! Evet, karşı şeritten 10 TL'lik sözde xenon farlarıyla gelen aracın yaptığı 20 saniyelik körlükten bahsediyorum. Veya yansımadan dolayı dikiz aynasından bakamadığımız anları anımsatıyorum. Neyse ki birçok marka ve model artık harika far teknolojileri kullanıyor da, tehlike her geçen gün azalıyor.

Eski ve yeni far teknolojilerinin arasında fark olduğunu biliyoruz, ama bilimsel olarak açıklanması beni çok mutlu ve bu nedenle Ford'u gerçekten kutluyorum. Far teknolojilerindeki 109 yıllık çarpıcı değişimi altı farklı Ford modelinin kullanıldığı gece sürüş simülasyonuyla gözler önüne seren marka, bu çalışma için otomobillere 12m uzaklıkta bisikletli bir birey konumlandırmış. Unutmadan belirteyim, bu çalışmada 1908 model Ford Model T'den yeni model Ford Mustang'e kadar uzanan çeşitli otomobiller kullanılmış. Simülasyon sırasında çekilen fotoğraflar, 100 yıl önce üretilen Ford modelleriyle günümüzde üretilen araçların far teknolojilerindeki inanılmaz değişimi ortaya koyuyor.

1908'den 1927 yılına kadar 15 milyondan fazla satış adedine sahip olan Ford Model T'nin sürücüleri, geceleri otomobil sürerken günümüzde artık hiç kullanılmayan asetilen lamba aydınlatmasını kullanıyordu. Bugün sürücüler yalnızca parlak xenon ve LED farlardan değil, aynı zamanda yayalar için otomatik fren yapabilen teknolojilerden de yararlanıyor. Ford'un simülasyon sonucunda oluşturduğu raporda yer verilen fotoğraflar; 1930'lar, 1960'lar, 1970'ler, 1990'lar ve 2010'lu yılların otomobillerine kadar olan süreçte far teknolojilerindeki gelişimi açıkça gözler önüne seriyor. Yeni far teknolojileri özellikle gece sürüşlerinde aydınlatma adına adeta çığır açıyor. Hazırlanan gece sürüş simülasyonunda aynı noktadan aydınlatma gerçekleştirilmesine rağmen, eski aydınlatma teknolojisine sahip otomobille bisikletli kişi gözükmezken, günümüz far teknolojileriyle rahatlıkla görülebiliyor. Bu durum da zaten her şeyi açıklıyor. Yani iyi bir far hem sizi hem karşı taraftaki aracı hem de yayaları koruyor. Kısacası farlar sadece bir prestij sembolü ve şıklık göstergesi değil, güvenlik açısından da önemli ekipmanlar arasında yer alıyor. Bu nedenle yerinde ve zamanında kullanmak gerekir diyor ve bir sosyal mesajla yazımı tamamlamak istiyorum; "Lütfen gözünüze hoş geliyor diye ön veya arka sis farlarını gelişi güzel kullanmayın."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.