Yenilenme

Açıkçası, mevzubahis otomotiv sektörü olunca, ‘yeni’ kelimesi her zaman görüntüde ve algıda tam karşılığını bulmuyor. Ancak, genel hatları itibariyle Yeni Peugeot 308 de ilk bakışta ‘yeniliğini’ vurgulamakta biraz zorlansa da detaya inildiğinde rakiplerinin ‘yeni’ diye adlandırdığı her ne ise onlardan daha çok şey sunduğu aşikâr.

Yazı: Togan NOYAN

Geçen ay, iki ayrı ülkeyi kapsayan, araç test rotasıyla katılımcılarını bir süreliğine kalabalıkların yarattığı o kaostan uzaklaştıran Yeni Peugeot 308 tanıtımındaydım. Avusturya, Salzburg'da başlayan 'mesaimiz', Almanya'nın Bavyera bölgesinde devam etti ve her şeyden önce ruha iyi gelen deneyimlerle standart hayatımıza dönmemize vesile oldu.

Araçla ilgili detaylara geçeceğim; fakat bu 'ruha iyi gelen şeyler' derken neyi kastettiğimi de atlamak istemem.

Lansman için yola koyulduğumda, dergide, Temmuz sayısı için yoğun bir çalışma temposu vardı. Bir-iki gün içinde o tempoya ben de geri dönecektim ama uçağa bindiğim andan itibaren, bir şekilde kafamdaki tüm karmaşanın yok olduğunu fark ettim. Güzel, buna ihtiyacım vardı!

İlk durak, Salzburg. Son dönemde adını daha sık duyduğum, fakat daha önce ziyaret etme fırsatı bulamadığım küçük ama keyifli bir şehir… 'Keyif' kısmı, bana göre, sakinliğinden ileri geliyor ki zaten tüm ihtiyacım da bu. Salzburg sokaklarında ilerlerken aceleci olmamak, İstanbul gibi bir metropol sonrası bünyeme bayağı iyi geldi diyebilirim.

Wolfgang Amadeus Mozart'ı şehrin hemen her detayına görebilmek, okuyabilmek mümkün. Zira adım attığınız hemen her sokakta, "Mozart bizim." diye bağıran tabelalar ve yapılar var. Bu şehirde bir akşam geçirip hızlı bir tur yaptıktan sonra, ikinci durağımıza geçiyoruz: Bavyera, Almanya. Bu bölge, Salzburg'dan yaklaşık olarak yarım saatlik bir uzaklıkta yer alıyor. İki farklı ülkede yer alsalar da mevzu 'sakinlik ve huzur' olunca, her ikisinin de bundan neredeyse eşit pay aldığını söyleyebilirim. Elbette, biri bir adım önde olacaksa (Tamam, iki adım!), o Bavyera'dır; hakkını yiyemem. Alp Dağları ve genel anlamda nefis bir doğayla çevreli bir bölgedeki metrekareye düşen insan sayısının azlığında bahsetmiyorum bile- süren yaşama gıpta etmemek mümkün değil zira.

Yeni Peugeot 308 ile işte böyle bir ortamda tanışıyoruz. Markanın Fransız yöneticilerinin araç tesliminden önceki kısa sunumu, gayet tatmin edici. Çünkü diğer katılımcılar ve ben, araç ve muhteşem doğayla baş başa kalmak için inanılmaz derecede sabırsızız. Sunumda gösterilen rota, akılları baştan alacak cinsten. Aklımda kaldığı kadarıyla ortalama 140km süren bu rota; otoban, orman yollarını ve en önemlisi de sağ tarafınıza Alp'leri aldığınız muazzam bir manzarayı kapsıyor. Tek kelimeyle muhteşem!

Yeni Peugeot 308'le ilk temas… Selefi ni de genel özellikleri ve hatları itibariyle beğenirdim; o yüzden, karşımda burun kıvıracağım pek bir detay yok gibi. Aracın motor kaputunun 'güçlülüğe' olan vurgusunun, logosundaki aslan ile örtüştüğünü rahatlıkla gözlemleyebilirsiniz. Bununla beraber, LED aydınlatma birimlerinin hem önde hem de arkadaki görünümü, adeta modelin bir imzası niteliğinde. Ön taraftaki şık ızgara tasarımına eşlik eden köşe köşeli ve sert hatlı tamponun hemen altında yer alan üç parçalık hava girişi ise, aerodinamiğe olan katkısının yanında, yeni tasarım ayrıntıları arasındaki en çarpıcı detay olarak göze çarpıyor.

İç tasarımda, Yeni Peugeot 308'in rakipleri arasında fark yarattığının, 'gerçekten farklı' ve şık olduğunun altını çizmem gerek. Zira direksiyon ve otomatik vites tasarımından başlamak üzere, kokpitin genel görüntüsü farklılığa fazlasıyla vurgu yapıyor. Bununla birlikte, Peugeot i-Cockpit teknolojisi ve tasarımının, iç mekân kimliğini belirginleştiren özgün bir detay olduğunu söylemeden geçmek istemem.

Aslında aracın bu yeni versiyonunda en çok dikkatleri çeken unsur, teknoloji. Günümüzdeki premium sınıf araçlarda bulunan pek çok güvenlik ve sürüş teknolojisi Yeni Peugeot 308'de bulunuyor. Bunlar arasında; 'aktif güvenlik freni ve güvenli takip mesafesi uyarısı', 'adaptif hız sabitleme sistemi', 'aktif hız levhası tanıma sistemi', 'akıllı şerit takip sistemi' ve 'aktif kör nokta uyarı sistemi' gibi birçok çağdaş teknolojik özellikler bulunuyor.

Son raddede, Yeni Peugeot 308 GT BlueHDi 180 dizel S&S modelinde kullanılan EAT8 tam otomatik şanzımanın takdire şayan olduğunu belirtmek isterim. Zira 140km'lik parkurun neredeyse tamamında bu donanımdaki aracı kullandım ve manzaranın da eşlik ettiği sürüş keyfine maalesef doyamadım! Yeni 308'le birlikte düşük emisyon oranları için patentli Pure Tech teknolojisini daha da geliştiren marka, yeni dizel ve benzinli motorlarıyla birlikte 2017'nin son çeyreğinde tüketicileriyle buluşacak. Markanın yakın takipçilerine, an itibariyle sabırlar diliyorum!

Bu web sitesinde çerezler kullanılmaktadır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

"Tamam" ı tıklayarak, çerezlerin yerleştirilmesine izin vermektesiniz.