Kusursuz deneyim
Her modeliyle çıtayı daha da yükseğe çıkarmayı başaran Lamborghini, sürek avına devam ediyor! Karşınızda, Aventador S Roadster...
- Otomobil
- Cumartesi 11:19 | 21 Ekim 2017
Yazı: Onur AKÇAY
Aracın özelliklerinden önce markanın otomobili nasıl tanımladığına bir bakalım; 'Aventador S Roadster, kardeşi Aventador S'in teknolojik özelliklerini ve sürüş dinamiklerini, heyecan verici bir açık hava deneyimiyle bir araya getiriyor.' Bizce gayet net bir tanımlama. Çünkü otomobil, roadster karakterini yansıtan özelliklerin yanı sıra, Aventador S'in ayırt edici tasarımını da koruyor. İçerideki V12 motorun sergilenmesi içinse şeffaf bir seçenek sunuluyor. V12 güç ünitesinin sesini duymak isteyen sürücüler için, elektrikli arka pencere tek bir düğmeyle açılabiliyor. Ağırlığı 6 kg'dan az olan şık, çıkarılabilir açılır tavan panelleri, otomobilin yolcularına maksimum kabin alanı sağlamak için dışbükey olarak tasarlanmış. Mat siyah karbon fiberle işlenen tavan için, çok parlak siyah, parlak çıplak karbon fiber ve pek çok 'Ad Personam' seçeneğinin yer aldığı opsiyonel spesifikasyonlar sunuluyor.
Aventador Roadster'in 'S' eki, yeni modeldeki tasarım ve teknoloji ilerlemelerini ifade ediyor. Roadster; dört çeker sistemi, yeni aktif süspansiyon, yeni dört tekerlekten yönlendirme sistemi ve Aventador S Coupe'de getirilen yeni 'EGO' sürüş modunu kullanıyor. Yeni değişken süspansiyon sistemi direksiyon ve gövde kontrolünü optimize ederken, denge ve zemin sertliği maksimize ediliyor. Aventador S Roadster'in dört farklı sürüş modu, çekiş, direksiyon ve süspansiyon yönetimi sayesinde otomobilin tüm karakterini değiştiren 'STRADA', 'SPORT', CORSA' ve yeni 'EGO' modlarından birini seçme imkânı sunuyor. En dikkat çeken yeni EGO seçeneği sayesinde sürücü, her moddaki tercih ettiği kriterleri kendi sürüş stiline uygun olarak ayarlayabiliyor. 0-100 km/s hızlanmasını 3 saniyede gerçekleştiren ve kardeşi gibi 350 km/s maksimum hıza çıkan Aventador S Roadster, Coupé'den sadece 50 kg daha ağır. 6.5 litrelik V12 motoru, Coupé gibi 740 beygir güç üretiyor ve 5.500 d/d'de 690 Nm maksimum tork sağlıyor. 7 vitesli hafif şanzıman sistemi Bağımsız Vites Kolu (ISR), 50 milisaniyeye varan sürelerde otomotikleştirilmiş vites değişimleri sağlıyor. Karbon seramik frenler aracın standart özelliği olarak sunuluyor.