Farklı sunum VOLVO XC40

Volvo yeni modeli XC40’ı değişik bir yöntemle tanıttı. Otomobil fuarı yerine bir İskandinav tasarım mağazasını tercih eden marka fark yaratmışa benziyor.

Yazı: Togan NOYAN

Bir marka için önemli bir modelin tanıtımı genellikle iki yolla yapılır: Birinci yöntem, özel bir gece düzenlenmesidir. Otomotiv medyasının sıkça karşılaştığı tanıtımlarda dünyanın farklı ülkelerinden davetliler basın toplantısında buluşur, marka yetkilileriyle sohbet eder. İkinci yöntemse, tüm dünyanın takip ettiği uluslararası otomobil fuarlarından birinin tercih edilmesidir. Medya ilgisinin oldukça yoğun olduğu bu fuarlarda aracın tanıtımı daha kolay olur, medya yansımaları daha iyi sonuç verir ve markanın standı da ziyaretçi çeker. Fakat ülkemizde yapılan son fuarda da olduğu gibi çeşitli nedenlerden dolayı bu organizasyonları tercih etmeyen markalar da var. İşte onlardan biri de Volvo. 2015 yılında yaptıkları açıklamayla farklı bir strateji izleyeceğini belirten Volvo, tercihini Avrupa'da Cenevre Otomobil Fuarı, ABD'de Detroit ve Los Angeles, Çin'de ise Shangai ve Pekin fuarlarından yana kullanıyor. Paris, Frankfurt ve İstanbul Autoshow da dahil diğer fuarlara katılmayan markadan farklı organizasyonlar bekleniyordu. Ve merakla beklenen adımlardan biri sonunda atıldı.

Organizasyon, Teenage Engineering, POC, Front, Monica Förster, John Sterner gibi modern İskandinav tasarımını yansıtan birbirinden farklı ve ilginç 40 markaya ev sahipliği yapan"80 hours Milan c/o" mağazasında gerçekleşti. Dünyanın moda başkenti olarak kabul edilen Milano'daki mağazada yer alan her marka, sadece bir ürünle temsil edildi. 39 markanın yanı sıra Volvo da küresel olarak ilk defa tanıttığı yeni XC40 ile mağazada yerini aldı. Etkinlikte tüm ürünler, yeni Volvo XC40 da dahil olmak üzere satın alınabiliyordu. Ses getiren XC40 lansmanı, 'Volvo Cars'ın otomotiv endüstrisindeki kalıpları yıkma isteğinin bir göstergesi' olarak tanımlandı. Biraz araçtan bahsedecek olursak, yeni XC40, Volvo Cars'ın yeni modüler araç mimarisi (CMA) üzerinde üretilen ilk modeli. Tam elektrikli modeller de dahil olmak üzere 40 serisindeki diğer yeni otomobiller onu takip edecek. XC40 teknoloji alanında, yeni 90 ve 60 serisi otomobillerde yer alan ödüllü güvenlik, bağlantı ve eğlencebilgilendirme teknolojilerini küçük SUV segmentine de getiriyor. XC40'ta yer alan güvenlik ve sürücü yardım özellikleri arasında Volvo Cars'ın Pilot Assist Sistemi, City Safety, Yoldan Çıkma Önleme ve Engelleme, fren desteği ile Kavşak Uyarısı ve sürücülerin dar park alanlarında manevra yapmalarını kolaylaştıran 360 derece kamera özelliği yer alıyor. XC40, ayrıca otomobil içerisindeki depolamaya da sıra dışı bir yaklaşım getiriyor. Değişik iç tasarım, XC40 sürücüsüne, kapı içlerinde ve koltuk altlarındaki alanlar, şarj ünitesine sahip özel bir telefon bölümü, ufak çantalar için katlanabilen bir askı ve tünel konsolunda boşaltılabilir bir çöp kutusu da dahil olmak üzere fonksiyonel birçok depolama alanı sunuyor. XC40 ilk olarak D4 dizel ya da T5 benzinli dört silindirli Drive- E motorlar ile satın alınabilecek. Hibrit ve tam elektrikli olan diğer motor opsiyonlarıysa daha sonra sunulacak. XC40'ın Türkiye'de 2018 yılının ilk çeyreğinde pazara sunulması planlanıyor.

Bu web sitesinde çerezler kullanılmaktadır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

"Tamam" ı tıklayarak, çerezlerin yerleştirilmesine izin vermektesiniz.