Donanım zengini Yeni Subaru XV

Yeni Subaru XV’nin Türkiye lansmanı Kastamonu’da gerçekleşti. Baz versiyonda bile sunduklarıyla kendisine hayran bırakan aracın rakiplerinin işi gerçekten zor!

Yazı Onur Akçay

E-posta veya sosyal medya yoluyla bana ulaşan soru ve şikâyetler çoğunlukla araçların fiyatlarıyla ilgili. Birçok kişi donanımlarına göre modellerin fiyatlarını çok pahalı buluyor. Açıkçası genel olarak ben de aynı fikirdeyim. Çünkü baz donanımdaki makul fiyat üzerinden yapılan reklamların gerçek olmadığını fiyat listesini incelediğimizde görüyoruz. Birinci sorun; baz fiyat manuel şanzımanlı versiyonu işaret ediyor. İkincisi ise araç neredeyse bomboş. Hem dış tasarımda hem de iç mekânda baz versiyonla üst donanım paketine sahip model arasında dağlar kadar fark bulunuyor. İşte tam bu noktada Subaru XV'nin eli çok kuvvetli.

Aracın baz donanımı 115 bin TL ve otomatik şanzımana sahip. Önleyici güvenlik olarak tanımlanan 'EyeSight', araçta standart olarak sunuluyor. Peki ne var bu 'EyeSight' donanımda: Çarpışma önleyici frenleme, çarpışma önleyici gaz kontrolü, adaptif hız kontrolü, şerit ihlal uyarısı, şeritte kalma asistanı, trafikte hareket ve dengeli sürüş uyarısı. Bakın yanlış anlaşılmasın, bunların hepsi araçta standart olarak sunuluyor. Vapurdaki satıcı ağabeylerime benzeyeceğim belki, ama bitti mi? Bitmedi! Simetrik sürekli dört çeker sistemi, ön, yan ve perde hava yastıklarına ek olarak sürücü diz hava yastığı, geriye katlanabilir pedal sistemi, XMode ve aktif tork yönlendirme de yeni XV'de standart olarak sunuluyor. 125 bin TL'lik bir üst versiyondaysa tüm bunlara ek olarak geri görüş kamerası, alüminyum pedallar, 4 adet USB girişi, 8 inç dokunmatik ekran gibi önemli detaylar ekleniyor. İtiraf etmeliyim ki benim de en beğendiğim versiyon Xtreme adındaki bu donanım. Bir de 150 bin TL'lik en dolu olarak tanımlayabileceğimiz Xclusive versiyonu var ki, ona hiç girmiyorum; çünkü araçta yok yok. Şimdi bir de şöyle düşünün lütfen: Baz versiyonla dolu versiyonu yan yana koyup dışarıdan baktığınızda neredeyse hiç fark yok. Kaç tane modelde buna yakın bir donanım listesini bu fiyata bulabilirsiniz?

Gelelim yeni Subaru XV'nin diğer özelliklerine… Markanın 2025'e kadar satışa sunacağı tüm elektrikli, hibrit ve benzinli araçlarında kullanacağı yeni global platformu ilk kez XV modelinde görüyoruz. Araç önceki versiyondan 1,5 cm daha uzun, 2 cm daha geniş, ama yüksekliği aynı. Dingil mesafesi 3 cm uzadığından arka koltuk diz mesafesinde iyileşme sağlanmış. Araç ülkemizde sadece 1.6 litre 114hp benzinli boxer motorla satışa sunuluyor. 12 kg daha hafifleyen motorun performansı şehir içi sürüşlerinde yeterli. Fakat 120 km/s üzeri hızlanmalarda gücü doğrultusunda çok seri cevaplar veremiyor. Yol tutuşu ve viraj performansıyla beğeni toplayan aracın direksiyonu da oldukça net tepkiler veriyor. Tüm bunları topladığımda Subaru XV'nin taşları yerinden oynatacağını düşünüyorum. Son yılların en mantıklı araçlarından biriyle karşı karşıyayız!


Teknik Özellikler

SUBARU XV

114hp – 1.6 litre | 150Nm tork | Karma yakıt tüketimi: 6,4 litre | 0-100 km/s: 13,9 saniye | Maksimum hız: 175 km/s | Başlangıç fiyatı: 115.000 TL

Bu web sitesinde çerezler kullanılmaktadır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

"Tamam" ı tıklayarak, çerezlerin yerleştirilmesine izin vermektesiniz.