Kolay yaşam Renault Symbioz
Renault, otonom vizyonuyla tasarlanmış ‘ilk süratli prototip’ olarak tanımladığı Symbioz demo car ile konuyla ilgili elle tutulur bir örneği ortaya çıkarmış oldu.
Gerçek bir test aracı olarak ortaya çıkan Symbioz demo car test sürüşleriyle markanın kısa vadeli 2023 vizyonu vurgulanıyor. Aslında bu tarihin verilmesi de çok önemli, çünkü bu konudaki birçok projede tarih telaffuz edilmiyor veya edilemiyor. Renault'nun planları hakkında bir ipucu niteliği de taşıyan Symbioz, 'mindoff' teknolojisi ile sürücüyü tüm dinamik sürüş görevlerinden kurtarmayı amaçlıyor.
Otomobil, sürücünün önündeki yola konsantre olmasına artık gerek kalmaksızın, önünde meydana gelen beklenmedik bir olay nedeniyle risk altında kaldığında güvenli bir yere yönlendiriliyor. Bu özelliğin güvenli sürüş ve kazalar açısından çok önemli faydaları olacağı kesin. Ama hissiyat açısından sürücüye neler vereceği konusunda birçok soru işareti var ve otonom sürüşte herkesin üzerinde durduğu noktada tam burası. Kolaylık, teknolojiyi kullanma, daha az yorulma, kazaları önleme gibi artıları beraberinde getiren otonom sürüş, özellikle belirli bir süre sonra sürücüden hangi duyguları götürecek?
Duygusallık gibi önemli bir özelliği bulunan insanoğlu bir uzun yol seyahatinde otonom sürüşten tatmin olabilecek mi? Zaman geçtikçe kendisini işe yaramaz hissedebilir mi? Teknolojinin hayatımızın her alanına sınırsız şekilde girmesi doğru mu? Soruları çoğaltmak kolay, ama sanırım zor olan doğru cevapları vermek ve şu an için bu imkânsız görünüyor! Şöyle düşünün; Symbioz ile yolculuk evden başlıyor. Yolcunun kişisel ajandası evdeki TV'de gösteriliyor; akıllı telefon, tablet veya PC aracılığıyla güncelleniyor ve otomobil ile ev arasında paylaşım sağlanıyor. Ayrılmadan 15 dakika önce otomobille ve yolculukla ilgili tüm bilgiler (şarj seviyesi, akünün kalan şarjıyla gidilebilecek mesafe, trafik ve hava durumu) gösterilebiliyor. 'Mind off' adlı sürüşün tüm detaylarını gösteren sanal gerçeklik deneyimi, otomobil otonom sürüş modundayken sürücünün arkasına yaslanıp rahatlamasına olanak tanıyor.
Symbioz demo car'daki yerleşik internet bağlantısı sistemi, sürücü ve yolcuların dijital hayatlarına erişmelerini ve geniş bir hizmet yelpazesinden yararlanmalarını sağlıyor. Kişisel akıllı telefonla uyumlu olan demo car ile kullanıcıların medyalarına ve verilerine olan bağlantısı asla kesilmiyor. Otomobilin ana arayüzü olan 'L' şeklindeki gösterge tablosu ekranı, kullanıcıların, yol altyapıları veya evleri gibi dış dünya ile uzaktan etkileşime girmelerini sağlıyor. Böylece gösterge tablosunun ekranındaki 360 derecelik kamera görüntüsü sayesinde evlerinde neler olup bittiğini kontrol edebiliyorlar. Ayrıca ısıtma ayarlarını yapabiliyor veya buzdolabı gibi diğer ev aletlerine erişebiliyorlar.
Kısacası araç günümüze ait bir deneyim sunarak yarın hakkında fikir veriyor.
SIFIR EMİSYON
Avrupa elektrikli otomobil pazarında en çok markası olan Renault, otonom modeli Symbioz'u da tam elektrikli motorlarla donattı. 4CONTROL sistemi, otomobilin yol tutuşunu iyileştiren en büyük silah olarak ön plana çıkıyor. 500 kW'lık maksimum güç ve 660 Nm'lik maksimum tork (360 kW ve 550 Nm sürekli) üreten Symbioz, 0'dan 100 km/s hıza altı saniye içinde çıkıyor.