Takım çalışması: Yeni Hyundai Veloster

Güney Kore ve Kaliforniya’daki tasarım merkezlerinin ortak çalışmasıyla şekillendirilen yeni Veloster, spor otomobil pazarında Hyundai’nin elini güçlendirecek.

Yazı: Onur Akçay

Spor otomobil yapmak gerçekten zor bir iş! Özellikle ihtisası spor otomobil üretmek olan dünyaca ünlü markaları düşündüğümüzde işler biraz daha karışıyor. Birçok markanın proje olarak spor otomobiller üzerinde yıllardır çalıştığını, ama yüksek riskler nedeniyle bu çalışmaları bir türlü hayata geçiremediklerini biliyoruz. Aslında pek de haksız sayılmazlar. Çünkü bazıları için spor otomobil üretmek bir fanteziden öteye geçemez. Böyle büyük bir riski almaya gerek olmadığını düşünenler, enerjisini SUV veya crossover segmentinde kullanmayı tercih ediyor gibi! Ama küresel marka olma iddiasında olan markalar farklı pazarlar için farklı ürün alternatifi sunmak zorunda. Tıpkı Hyundai gibi…

Hyundai, yeni 'Veloster', 'Veloster Turbo' ve 'Veloster N' modellerinin örtüsünü kaldırdı. Yeni Veloster, arka koltuklara girişi kolaylaştırmak için asimetrik 2+1 kapı konfigürasyonunda sunuluyor. Önden bakıldığında; LED farlar ve LED gündüz farları, yeni tip bir ızgara tasarımı dikkat çekiyor. Hava girişleri, hem görsel hem aerodinamik açıdan araca katkı veriyor. Hyundai'nin yeni tasarım anlayışından izler taşıyan kademeli ızgara ve geniş hava girişli tampon ilk bakışta göze çarpıyor. 18 inç jantlar, arkaya doğru alçalan tavan yapısı ve genişletilmiş çamurluk ağızlarıyla yeni 'Veloster', daha dinamik bir görünüme kavuşmuş. 'Veloster N' ise normal versiyona göre daha farklı bir süspansiyon sistemi kullanıyor. Maksimum performans için elektronik kontrollü, daha sert ve daha alçak bir setup kullanan 'N'de hızı ve sürüş zevkini simgeleyen kırmızı tampon ve marşpiyel şeritleri kullanılıyor.

Yeni 'Veloster'da üç tip benzinli motora yer veriliyor. Hyundai imzalı 2.0 litrelik, 147 beygir gücündeki 4 silindirli motor, elektrik kontrollü 6 ileri otomatik veya 6 ileri manuel şanzımanla tercih edilebiliyor. Daha fazla performans isteyenler içinse geliştirilmiş 1.6 litrelik turbo motor öne çıkıyor. Bu ünite, 6.000 devirde 201 beygir güç üretiyor. Litre başına ürettiği 126,5 beygir-güç ile sınıfının en iyilerinden biri olan 'Veloster Turbo'nun bir diğer yeniliği ise 'TVC'; yani 'Tork Vektör Kontrol sistemi.' Virajlarda daha etkili bir yol tutuş ve yüksek sürüş zevki için elektronik stabilite programıyla beraber çalışan sistem sayesinde 'Veloster' yere daha sağlam basıyor. 'Veloster Turbo,' Hyundai tarafından geliştirilen 6 ileri manuel veya 7 ileri çift kavramalı (7DCT) şanzımanla satışa sunuluyor.

Üzerindeki N logolarıyla ve daha agresif gövde kitiyle kardeşlerinden ilk bakışta ayrılan 'Veloster N', Albert Biermann önderliğindeki Hyundai N Motorsport takımı tarafından özel olarak geliştirilmiş. Markanın i30 N modelinden sonraki ikinci en hızlı otomobili olan 'Veloster N', 275hp gücünde 2.0 litrelik turbo bir motora sahip. Otomobil, 'N Grin Kontrol Sürüş Modu' ile sürücüsüne geniş bir ayar tercihi de sunuyor. Modlar, 'Normal', 'Spor', 'N', 'Eko' ve 'N Özel' olarak sınıflandırılırken motor gaz tepkisini ayarlama, egzoz sesini değiştirme, aktif diferansiyeli ayarlama, süspansiyon sönümleme oranlarını değiştirme, direksiyon sertlik derecesi ve benzeri sürüş kontrol özelliklerini içeriyor. Yeni 'Veloster', Mart ayında markanın Ulsan'daki fabrikasında üretime başlayacak ve 2018 yılının ikinci çeyreğinde ilk olarak ABD pazarında satışa sunulacak.

SÜRÜŞ KEYFİ

Otomobil, 'N Grin Kontrol Sürüş Modu' ile sürücüsüne geniş bir ayar tercihi de sunuyor. Modlar, 'Normal', 'Spor', 'N', 'Eko' ve 'N Özel' olarak sınıflandırılıyor.

Bu web sitesinde çerezler kullanılmaktadır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

"Tamam" ı tıklayarak, çerezlerin yerleştirilmesine izin vermektesiniz.