Gövde gösterisi Jaguar I-Pace

Tüm dünyadan birçok markanın katıldığı ve en ilgi çekici ürünleriyle şov yaptığı Cenevre Otomobil Fuarı’nda Jaguar Land Rover standının kalabalığı hiç azalmadı! Sebep; dünya prömiyerleri yapılan Jaguar I-Pace ve Range Rover SV Coupe!

Hazırlayan: Onur AKÇAY

Bu yıl 88.'si düzenlenen Cenevre Otomobil Fuarı oldukça hareketliydi. Birçok marka dünya veya Avrupa prömiyeri yaptı, bazıları konsept araçlarını sergiledi. Cenevre'deki fuar alanın oldukça kompakt olması nedeniyle hem sergileri gezerken yorulmuyorsunuz, kafanız karışmıyor hem de organizasyonun nabzını çok daha rahat tutabiliyorsunuz. Mesela fuar alanın bir ucundan baktığınızda ortalama 10 markanın standını, ziyaretçi yoğunluğunu görebiliyorsunuz. Bu tip organizasyonlarda Ferrari, Lamborghini gibi süper spor otomobiller üreten markaların stantları her zaman kalabalık olur. İnsanlar, hayalleriyle yüzleşmeyi, fotoğraf çektirmeyi ve hatta imkân olursa dokunabilmeyi çok sever. Nitekim Cenevre'de de olsa durum aynıydı. Fakat aynı olmayan ve herkesin dikkatini çeken bir şey vardı; Jaguar Land Rover bölümünün kalabalığı! Fuara katılan medya mensupları için örtüsü açılacak aracın başındaki kalabalık normaldir. Çünkü medya tanıtımı yapıldıktan sonra o kalabalık kısa süre sonra başka bir tanıtıma yetişmek için hızlı adımlarla stanttan uzaklaşır. Ama bu yıl Jaguar Land Rover bölümünde işler biraz değişti! Bana göre fuarın en çok incelenen araçlarından biri kesinlikle Jaguar I-Pace oldu. Şöyle ki; bir turuncu, bir gri ve bir beyaz I-Pace genel ziyaretçiler için, bir füme renkli I-Pace ise ikinci katta sadece markanın özel misafirlerinin incelemesi için sergilendi. Buna rağmen fuar alanında aracın doğru dürüst fotoğraf veya videosunu bile çekemedim. Ön bölümde birbirini taciz ederek anons yapmaya çalışan televizyoncular, diğer tarafta dokunarak, göstererek aracın yan ve arka tasarımını yorumlayan onlarca medya mensubu. İç mekâna geçebilmekse tam bir büyük ikramiye! Arka koltuklara oturabilmek için bir sıraya girdim; sanırım 8-10 dakika sürdü. Bindiğimde arka koltuktaki üçüncü kişiydim! Ön koltuk için gözüm korktu, önce sağ taraftaki sıraya girdim! Ben koltuğa oturduğumda bir kişi önümdeki torpidoyu, diğeriyse burnumun 5cm önünden içeriği soktuğu kamerasıyla kokpitten görüntü almaya çalışıyordu. Şoför koltuğundaysa maksimum 30 saniye oturabildim. Şimdi diyeceksiniz ki; "Yahu aracı doğru dürüst göremediysen, inceleyemediysen ne işin var orda?" Tamam tamam kızmayın. Sürpriz; dünya prömiyeri yapılan Jaguar I-Pace'i incelemenin yanı sıra kullandım bile! Jaguar Land Rover yetkilileri fuar dışında yaptıkları özel bir organizasyonla sınırlı sayıda medya mensubuna aracı kullanma, inceleme, fotoğraf ve video çekme imkânı tanıdı! Tabii ki ülkemizden tek dergi olarak Esquire Türkiye de oradaydı!

Gelelim fuarın yıldızlarından biri olmayı başaran Jaguar I-Pace'in detaylarına! Öncellikle araç hibrit değil, tamamen elektrikli ve 480 kilometre menzil sunuyor! İşte burası çok önemli çünkü birçok marka hâlâ yapmak istedikleri elektrikli araçların konseptlerini sergilerken, Jaguar, Cenevre'de bambaşka bir sayfa açtı ve Jaguar I-Pace ile gövde gösterisi yaptı. Jaguar I-Pace, iki sabit mıknatıslı senkron elektrikli motorlara sahip. Formula E yarış otomobili Jaguar I-TYPE'ta bulunan teknolojiye benzer özellikteki bu motorlar, 400hp güç ve 696Nm tork üretiyor. Markanın, 'elektrikli bir performans aracı' olarak tanımladığı I-Pace, 4,8 saniyede 100 km/s hıza ulaşıyor. 7kW'lik bir güç kaynağına aracı bağladığınızda 12,9 saatte şarj tamamlanıyor. Ama 100kW'lik bir güce bağlarsanız bataryanın yüzde 80'nini 40 dakikada doldurabiliyorsunuz. Bu da 40 dakikalık şarjla yaklaşık 400 kilometre menzil anlamına geliyor. Jaguar I-Pace'in bataryası ön tekerlek çamurluğunda yer alan, fişli şarj bölümünden dolduruluyor. Araç tam olarak şarj olduğunda şarj işlemini otomatik olarak durduruyor. Şarj sistemi tamamen kendi içinde kapalı bir devre olduğundan aracı yağmurda ya da karda park halindeyken de şarj etmek oldukça güvenli.

4,68m uzunluğa, 2,14m genişliğe ve 1,56 yüksekliğe araç Jaguar I-Pace, ailenin büyüğü F-Pace'den sadece 7cm daha kısa, 3cm daha dar. Aralarındaki en büyük fark 11cm ile yükseklikte ortaya çıkıyor. Bataryanın yerleşimi araca düşük bir ağırlık merkezi kazandırmış. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip I-Pace'in tutunma kabiliyetinde ve sürüş konforunda düşük ağırlık merkezinin payı büyük. Dış tasarımda benim için en dikkat çekici taraf arka bölüm oldu. Gerçekten arka bölüm için çok çalışıldığı aşikâr. Dışarıdan tahmin edilenden daha ferah bir kokpit sunan aracın konsolu oldukça şık ve kalite markaya yakışır düzeyde. Tüm misafirlerini rahat ettirmeyi başaran aracın içinde gerçekten çok farklı hissediyorsunuz. Düşünsenize hiçbir motor gürültüsü duymadan dört çeker elektrikli bir SUV ile yol alıyorsunuz. Gaz pedalına yüklendiğinizde ok gibi fırlıyor ve kullandığınız araç bir Jaguar… Daha ne olsun? Peki, hiç hoşuma gitmeyen bir nokta yok mu? Hemen belirteyim; arka koltuğa oturup dışarı doğru baktığımda, kapı ile tavan arasındaki bölümün kalın yapısı görüş açımı bozdu. Yani arka koltukta hava atmak istersem insanlar suratımı tam olarak göremeyebilir. Jaguar I-Pace gerçekten masaya yumruğunu vuracak bir model. Sınıfını düşünürsek 88 bin avroluk fiyatı da gayet rekabetçi. Ülkemizde Temmuz ayında araç teslimatlarının başlayacağını da not düşelim.


JAGUAR I-PACE'E ÖZEL I-CODE UYGULAMASI

Borusan Otomotiv, Jaguar'ın tamamen elektrikli SUV modeli I-Pace'in satışında elektrikli araç kullanıcılarına, Jaguar ve Land Rover müşterilerine ve Temmuz ayına kadar ön ödeme yaparak ön sipariş veren öncü müşterilere avantajlar sağladığı I-Code sistemini uygulamaya geçiriyor.

Bu sisteme göre, öncelikle Temmuz 2018 tarihine kadar ön sipariş veren müşteriler satın alma anında kullanmak üzere 1.500 avro değerinde I-Code'a sahip olacak. Ayrıca yine bu müşterilere özel, ev tipi şarj istasyonu (wallbox), kurulumuyla birlikte hediye edilecek. Satın alma anında, I-Pace müşterilerine, kendi arkadaşlarına verebilecekleri yine 1.500 avro değerinde üç adet I-Code tanımlanacak. Temmuz 2018 sonrasında, I-Code ile gelen müşteriler için Jaguar I- Pace satışında 1.500 avro avantaj uygulanacak. Mevcut Jaguar ve Land Rover müşterileri sadece kendilerinin kullanabileceği 2.000 avro değerinde ve herhangi bir elektrikli araç kullanıcısı olan müşteriler ise 1.000 avro değerinde ilave I-Code avantajına sahip olacak.


Teknik Özellikler

JAGUAR I-PACE EV400

400hp 496Nm tork Menzil: 480km 0-100 km/s: 4,8 saniye Maksimum hız: 200 km/s Fiyatı: 88.000 avro

Bu web sitesinde çerezler kullanılmaktadır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

"Tamam" ı tıklayarak, çerezlerin yerleştirilmesine izin vermektesiniz.