Yeni dönem Mazda CX-5

Dünya genelinde bugüne kadar 1,5 milyondan fazla satılan CX-5, Mazda’nın yıllık küresel satışlarının yüzde 25’ini oluşturuyor.

Yazı: Onur Akçay

Farklı ülkelerde 90'dan fazla ödül kazanan yeni CX-5, tıpkı diğer Mazda modelleri gibi felsefeler üzerine inşa edilmiş bir araç. Ama yenilenen modelde bu yaklaşımın biraz daha ileri götürüldüğünü söylemek mümkün. Aracın kendi tanımlarında her şey bir sebep-sonuç ilişkisiyle açıklanıyor. Örneğin; CX-5'in rengini benim gibi çok beğenen bir sürücü karşısında hemen şu açıklamayı buluyor: "Kristal Ateş Kırmızısı, Mazda CX-5'in KODO tasarımının güzel biçimlerini ve dokularını öne çıkaran yeni bir renktir. Orijinal ikonik Ateş Kırmızısı rengimizden evrilen Kristal Ateş Kırmızısı, Takumi Nuri teknolojimiz kullanılarak üç katla oluşturulan ışık ve gölge hareketleriyle canlılığı, derinliği ve gövdenin ışıltısını yoğunlaştırır. 'Zarif Dayanıklılık' konseptinin dayandığı üç tanımlama - 'olgun fiziki yapı, 'şık görünüm' ve 'kusursuz montaj ve boya' tamamen yenilenmiş CX-5'in önemli tasarım ilkeleri olarak benimsenmiştir." Bu satırları okurken sizin de gözünüzün önüne her detaya çok fazla önem veren, en ince noktasına kadar açıklama yapmaya çalışan bir Japon mühendis gelmiyor mu?

İlk olarak 2012 yılında karşımıza çıkan Mazda CX-5, geçen yıl mayıs ayından itibaren yeni nesliyle Avrupa'da satışa sunuldu. 4.550 mm uzunluk, 1.840 mm genişlik ve 1.680 mm yüksekliğe sahip tamamen yenilenmiş CX-5, önceki modele göre 10 mm daha uzun ve 35 mm daha alçak. Mazda'nın 'yere yakın' aerodinamik konseptinde amaç, araç altından hava akışının kolaylaştırılması ve aracın yanlarından geçip arkada birleşen hava akımı arasındaki dengenin sağlanması. Bu amaçla, ön ızgara kanal şeklinde tasarlanmış ve değişimler sayesinde CX-5'in hava sürtünme katsayısında önceki modele kıyasla yüzde 6'dan daha fazla düşüş elde edilmiş. Aracın iç mekânında da önemli yenilikler var. Sürücüyü ve yolcuları daha fazla rahat ettirmek için ön ve arka koltuklarda vücudu destekleyecek şekilde önemli değişimler yapılarak, dinlendirici ve daha konforlu bir ortam hazırlanmış. Ön koltuklar, sürücü ve yolcunun sırtını güvenli bir şekilde saran ve vücut baskısını her alana eşit bir şekilde dağıtan yeni süspansiyonlu sırtlık sistemine sahip. Kabinde göze çarpanlar değişiklikler arasında yenilenen direksiyon simidi ve Mazda'da yeni gördüğümüz ön cama yansıtılan (head-up display) bilgi ekranı da bulunuyor. Yine ilk defa bir Mazda modelinde uygulanan yeni 7 inç orta ekran konsola iyi bir hava vermiş, ama sanki biraz daha şık ve çözünürlüğü daha iyi olabilirdi. Unutmadan belirteyim; elektrikli bagaj kapağını kullanan ilk model de CX-5 oldu.

Mazda CX-5'in sevdiğim yönlerinin başında yere sağlam basması. Mazda i-ACTIV AWD sistemi, hızlanma, dönüş, frenleme ve kaygan yol koşullarındaki sürüşlerde güven veriyor. 27 sensör kullanan i-ACTIV AWD sistemi ihtiyaç duyduğunuzda çalışıyor, 'at ve binicisini tek vücut olarak gören' "Jinba-Ittai" hissini yaratmak için gücü saniyede 200 kez ayarlıyor. Tüm bunlara 'G-Vectoring Kontrolü' de eklendiğinde bir SUV olmasına rağmen Mazda CX-5'in yolu tutuşu her aşamada güven veriyor.

TEKNİK ÖZELLİKLER

MAZDA CX-5 POWER SENSE
2.0 litre 160hp
208Nm tork
Ortalama tüketim: 6.6 litre
0-100 km/s: 10,7 saniye
Maksimum hız: 179 km/s
Fiyatı: 203.000 TL

Bu web sitesinde çerezler kullanılmaktadır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

"Tamam" ı tıklayarak, çerezlerin yerleştirilmesine izin vermektesiniz.