Konforun tanımı BMW 520i

Her geçen gün karşısına yeni ve güçlü rakipler çıkartılsa da gücünden ve prestijinden hiçbir şey kaybetmeyen BMW 5 Serisi, yoluna emin adımlarla devam ediyor.

Yazı: Onur Akçay

10 yıl öncesiyle kıyaslarsak BMW 5 Serisi'nin artık çok daha fazla şey sunan, daha ciddi rakipleri olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Bu sınıfta yer alan araçların teknoloji, tasarım ve konfor anlamında birbirleriyle kıran kırana bir savaşta olduğu aşikâr. Hatta bir üst sınıftan, ağabeylerinden birçok özellik çalarak birbirlerini alt etmeye çalıştıkları da bir gerçek! Çünkü bu sınıftan araç almak isteyen sürücüler gerçekten kılı kırk yararak karar veren, prestiji ön planda tutan, aynı zamanda verilen paranın da hakkını sonuna kadar isteyenlerden oluşuyor. Kimi şoförlü kullanıyor sadece hafta sonu direksiyona geçiyor kimi de bu zevki kimselere bırakmayıp sürücü koltuğuna büyük bir zevkle kuruluyor. Hal böyle olunca hem sürücü hem de makam koltuğunda işlerin yolunda gitmesi gerekiyor. Araç tüm yolcularını rahat ettirmek zorunda! Aksi takdirde başarıyı yakalamasına veya sürdürmesine imkân yok. İşte yıllardır bunu başaran modellerden biri BMW 5 Serisi…

Yedinci nesliyle karşımızda olan aracın 520i versiyonunu kullanırken tüm bunları düşünmeden edemedim. Hafta sonuna denk gelen test sürüşüm boyunca araçta ailemden ve arkadaşlarımdan birçok kişiyi ağırladım. İçlerinde daha önceki yıllarda 5 Serisi sahibi olan da vardı, hayatında 5 Serisi'nin içinde seyahat etmemiş olan da! Kadın-erkek herkesin kabul ettiği ortak noktaların başında aracın konforu geliyor. 520i gerçekten inanılmaz derecede rahat bir otomobil. Arka bölümdeki genişlik ve konfor düzeyi herkesi bir 'makam' sahibi gibi hissettiriyor.

Otomobil o kadar güven veriyor ki; ön bölümde her şeye hakim bir pilot gibi davranmaya başlıyor, fazlasıyla rahat koltuklardan kalkmak istemiyorsunuz. Normal şartlarda mesafe uzadıkça yorulması gereken sürücü 520i'nin koltuğunda zaman geçtikçe daha da rahatlıyor. Yumuşak bir malzemeyle kaplı direksiyon simidi hakkında bile yarım saat sohbet edilebilir. Otomobilin konsolu, mümkün olan en ergonomik kullanımı sağlamak ve sportif görünümünü güçlendirmek için sürücüye doğru hafif bir açıyla duruyor. Aynı zamanda ön koltuktaki yolcunun, multimedya fonksiyonları ve otomatik klima gibi tüm ayarlara rahatça erişmesi de sağlanmış.

Aracın dış ve iç tasarımında satın alınabilecek uzunca bir opsiyon listesi var. Örneğin; 'Soft Close' otomatik kapıları ve ısıtmalı ön koltukları 'Business' paket kapsamında alabilirsiniz. Hatta üzerine benim favorim 'M Sport' paketini ekleterek 19 inç spor jantlardan Piano Black kaplamaya kadar uzanan birçok sportif detayı aracın iç ve dış tasarımında görebilirsiniz. İşin doğrusu donanım açısından sınır yok gibi bir şey. Güç açısından ise 530i xDrive gibi daha performanslı versiyonları da var. Ama bana sorarsanız 1.6 litre 170hp'lik benzinli motor gayet tatminkâr. 0-100 km/s hızlanmasını 8,3 saniyede tamamlayan araçla, klima açık şekilde İstanbul-Tekirdağ-İstanbul sürüşümde ortalama 7.1 litre yakıt harcadım.

TEKNİK ÖZELLİKLER

BMW 520i
1.6 LITRE 170HP
250NM TORK
ORTALAMA TÜKETIM: 6.1 LITRE
0-100 KM/S: 8,3 SANIYE
MAKSIMUM HIZ: 226 KM/S
TEST ARACI FIYATI: 443.000 TL

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.