Oyun zamanı: Mazda MX-5

Mazda’nın yerinde duramayan modeli MX-5 ile birkaç gün geçirdikten sonra diğer araçların biraz sıkıcı geldiği doğrudur!

Hazırlayan: Onur AKÇAY

Baştan söyleyeyim; eğer bugüne kadar bir Mazda MX-5 kullanmadıysanız biraz sonra okuyacaklarınız sizler için çok anlamlı olmayabilir. Çünkü MX-5'in direksiyonuna geçtiğinizde başka bir hikâyenin içinde olduğunuzu anlamanız en fazla 30 saniye alıyor. Seversiniz veya sevmezsiniz, orası ayrı bir konu, ama sıra dışı bir hikâyenin içinde olmak gerçekten enteresan bir duygu. Bu nedenle eğer imkânınız olursa bir Mazda bayisinde kısa da olsa MX-5 test sürüşü yaparsanız ne demek istediğimi daha rahat anlayacaksınız. Şimdi gelelim araca! Aslında MX-5 RF test aracı kullanmayı istemiştim, ama plan değişikliği oldu ve şansıma henüz 1.000 kilometre civarında olan standart bir MX-5 denk geldi. Peki, nedir aradaki fark? RF versiyonunda tavan elektrikli ve malzemesi farklı. 10 km/s hıza kadar durmadan tavanı açıp-kapatma imkânı var ve işlem 13 saniye sürüyor. Bu nedenden dolayı aracın görünümü biraz daha değişik. Bana göre RF versiyon her açıdan daha şık. Özellikle arkadan daha güçlü görünüyor. Benim kullandığım standart versiyonda tente tavan var ve elle açıp-kapatıyorsunuz. Açıkçası tavanı elle açmak kolay. Bir kere becerdikten sonra kısa sürede açıp-kapatabiliyorsunuz. Ama mutlaka aracı durdurmanız gerekiyor. Ayrıca tavanın %90'nını açtıktan sonra geriye kalan kısmı arka bölüme sabitlemek çok kolay olmuyor. Mutlaka geriye doğru dönüp birkaç defa bastırmanız ve bunu yaparken omzunuzu incitmemeniz gerekiyor!

Dördüncü nesil Mazda MX-5'in iç mekânına geçtiğinizde bahsettiğim hikâye başlıyor. Boyu 1,88m olan biri olarak alışmamın biraz zaman aldığını söylemeliyim. İlk oturduğum dakikalarda, özellikle de tavan kapalıyken çok ferah hissetmediğim gerçek. Ama aradan birkaç saat geçtikten sonra sanki beş yıldır MX-5 kullanıyor gibi hissetmemin de aracın başarısı olduğu aşikâr. Sanırım 'Jinba-Ittai' (sürücü ile otomobilin birliği, teklik hissi) felsefesinin ve 'KODO' hareketin ruhu tasarımının sihri de tam da bu noktada ortaya çıkıyor. Düşünsenize lütfen; iki kişilik küçük bir roadster modelinin içindesiniz, boyunuz uzun, eşyalarınızı koyacak çok yeriniz yok, telefon ve cüzdana bile kokpitte zor yer buluyorsunuz, ama direksiyonda kendinizi keyifli hissediyorsunuz ve araca yabancılık hissi çekmiyorsunuz! Tabii bu hissiyatta önemli payı sürüş keyfine vermek gerek. Aracı çalıştırdığımda ortaya çıkan motor sesi, 6 ileri manuel şanzımanı üst viteslere geçirdikçe daha da güzelleşiyor. Ortaya çıkan ses o kadar tadında ki ne etraftakileri rahatsız edecek kabalıkta ne de araç içindekileri huzursuz hissettirecek nitelikte. Ama o ses kesilmesin diye devamlı yüksek devir çevirmek ve gaz pedalına yüklenmek gibi kötü alışkanlıklar edinebilirsiniz! 975 kg boş ağırlığı olan Mazda MX-5'de 131 beygirlik 1.5 litre güç ünitesi görev yapıyor.

MAZDA MX-5 1.5L POWER SENSE
1.5 LİTRE 131HP
150NM TORK
ORTALAMA TÜKETİM: 6.0 LİTRE
0-100 KM/S: 8,3 SANİYE
MAKSİMUM HIZ: 204 KM/S
TEST ARACI FİYATI: 164.750 TL

Bu web sitesinde çerezler kullanılmaktadır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

"Tamam" ı tıklayarak, çerezlerin yerleştirilmesine izin vermektesiniz.