Sürpriz Doğum Günü: Porsche 911 Speedster Concept
911 Speedster Concept, 8 Haziran 1948’de üretilen ilk Porsche 356 ‘No. 1’ Roadster modeli ile günümüzün Porsche modelleri arasında bir köprü kuruyor.
- Otomobil
- Cuma 12:07 | 10 Ağustos 2018
Hazırlayan Onur AKÇAY
Porsche spor otomobillerinin 70. yılı kutlamaları kapsamında karşımıza çıkan 911 Speedster Concept'in dünya prömiyeri markanın kalbi Stuttgart'ta yapıldı. Her ne kadar modelin 2019 yılına kadar satışa sunulmama ihtimali olsa da bu konsept, potansiyel bir seri üretim versiyonunun nasıl olabileceğine dair bir fikir veriyor. Seri üretimle ilgili karar ise önümüzdeki aylarda verilecek. Araç 911 GT2 RS ve son çıkan GT3 RS modellerinin doğduğu Porsche Motor Sporları Merkezi'nde geliştirildi. Otomobilin çift renkli gövdesinin altında yatan sürüş teknolojisi de mevcut GT modellerinden geliyor.
Tarihe adını yazdıran modelin orijinalinde olduğu gibi 911 Speedster Concept'te de açılır tavan yerine hafif bir otomobil tentesi bulunuyor. Tente sekiz adet 'Tenax' çıtçıtıyla tutturuluyor ve otomobil park halindeyken iç mekânı yağmurdan koruyor. Speedster felsefesinin hafiflik ilkesi kokpitte de kendini gösteriyor; otomobilde navigasyon, radyo ve klima sistemi bulunmuyor. Karbon fiberden yapılan yarış koltukları ve Cognac 356'da bulunan açık kahverengi 'Aniline' deri kaplaması otomobilin artık bir klasik olan atalarına gönderme yapıyor.
Her ne kadar kanatlar, ön kaput ve arka kapak hafif kompozit karbon fiber materyalden yapılmış da olsa, konsept otomobilin sahip olduğu geniş gövde tasarımı 911 Carrera 4 Cabriolet modelinden geliyor. Otomobilde kullanılan geleneksel GT Gümüşü ve GT Beyazı renkleri Porsche'nin ilk çıkan yarış otomobillerine atıfta bulunuluyor. Ön kaputun ortasında yer alan 1950 tarzı merkezi yakıt deposu kapağı, 'Talbot' şeklindeki klasik yan aynalar ve ana farların kendine has tasarımı gibi detaylar markanın geçmişinden gelen tasarım özellikleri olarak karşımıza çıkıyor. Far kapaklarının yüzeyinde yer alan saydam ve opak bölgeler bir ışık geçişi etkisi yaratırken aynı zamanda Porsche'nin motor sporlarındaki ilk yıllarında sıkça rastlanan far tasarımına bir gönderme yapıyor. Zira o yıllarda orijinal farlar, yarışlardan önce, küçük taş parçalarından korumak ve camın kırılmasını önlemek için bantlanırdı.
911 Speedster Concept modelinin sahip olduğu özellikler arasında daha kısa çerçeve uzunluğuna sahip ve daha eğimli bir ön cam ve buna paralel olarak küçültülmüş yan camlar yer alıyor.
1988 model 911 Speedster'dan bu yana gelenekselleşmiş bir tasarım çizgisi olan 'çift bombe' tasarımına sahip ve karbon fiberden yapılmış özel arka kapak, devrilme koruma yapısını kaplıyor ve ön koltukların arkasında birleşiyor. Bombelerin arasında yer alan kontrast siyah renkteki hava kanatçıkları otomobile aerodinamik bir dokunuş katarken şeffaf Plexiglas rüzgâr önleyiciye işlenmiş 'Porsche 70 yaşında' logosu, markanın geçmişini ön plana çıkarıyor.
Porsche spor otomobillerinin 70. yılı kutlamaları kapsamında karşımıza çıkan 911 Speedster Concept'in dünya prömiyeri markanın kalbi Stuttgart'ta yapıldı. Her ne kadar modelin 2019 yılına kadar satışa sunulmama ihtimali olsa da bu konsept, potansiyel bir seri üretim versiyonunun nasıl olabileceğine dair bir fikir veriyor. Seri üretimle ilgili karar ise önümüzdeki aylarda verilecek. Araç 911 GT2 RS ve son çıkan GT3 RS modellerinin doğduğu Porsche Motor Sporları Merkezi'nde geliştirildi. Otomobilin çift renkli gövdesinin altında yatan sürüş teknolojisi de mevcut GT modellerinden geliyor.
Tarihe adını yazdıran modelin orijinalinde olduğu gibi 911 Speedster Concept'te de açılır tavan yerine hafif bir otomobil tentesi bulunuyor. Tente sekiz adet 'Tenax' çıtçıtıyla tutturuluyor ve otomobil park halindeyken iç mekânı yağmurdan koruyor. Speedster felsefesinin hafiflik ilkesi kokpitte de kendini gösteriyor; otomobilde navigasyon, radyo ve klima sistemi bulunmuyor. Karbon fiberden yapılan yarış koltukları ve Cognac 356'da bulunan açık kahverengi 'Aniline' deri kaplaması otomobilin artık bir klasik olan atalarına gönderme yapıyor.
Her ne kadar kanatlar, ön kaput ve arka kapak hafif kompozit karbon fiber materyalden yapılmış da olsa, konsept otomobilin sahip olduğu geniş gövde tasarımı 911 Carrera 4 Cabriolet modelinden geliyor. Otomobilde kullanılan geleneksel GT Gümüşü ve GT Beyazı renkleri Porsche'nin ilk çıkan yarış otomobillerine atıfta bulunuluyor. Ön kaputun ortasında yer alan 1950 tarzı merkezi yakıt deposu kapağı, 'Talbot' şeklindeki klasik yan aynalar ve ana farların kendine has tasarımı gibi detaylar markanın geçmişinden gelen tasarım özellikleri olarak karşımıza çıkıyor. Far kapaklarının yüzeyinde yer alan saydam ve opak bölgeler bir ışık geçişi etkisi yaratırken aynı zamanda Porsche'nin motor sporlarındaki ilk yıllarında sıkça rastlanan far tasarımına bir gönderme yapıyor. Zira o yıllarda orijinal farlar, yarışlardan önce, küçük taş parçalarından korumak ve camın kırılmasını önlemek için bantlanırdı.
911 Speedster Concept modelinin sahip olduğu özellikler arasında daha kısa çerçeve uzunluğuna sahip ve daha eğimli bir ön cam ve buna paralel olarak küçültülmüş yan camlar yer alıyor.
1988 model 911 Speedster'dan bu yana gelenekselleşmiş bir tasarım çizgisi olan 'çift bombe' tasarımına sahip ve karbon fiberden yapılmış özel arka kapak, devrilme koruma yapısını kaplıyor ve ön koltukların arkasında birleşiyor. Bombelerin arasında yer alan kontrast siyah renkteki hava kanatçıkları otomobile aerodinamik bir dokunuş katarken şeffaf Plexiglas rüzgâr önleyiciye işlenmiş 'Porsche 70 yaşında' logosu, markanın geçmişini ön plana çıkarıyor.