Volkswagen Arteon
Model yelpazesini Arteon modeliyle genişleten Volkswagen, rekabetin çok yüksek olduğu bu sınıfta pastadan pay almak istiyor.
Giriş Tarihi: 18.08.2018
15:10
Güncelleme Tarihi: 18.08.2018
15:11
Hazırlayan Onur AKÇAY
Son Cenevre Otomobil Fuarı'nda dünya prömiyeri yapılan Arteon ile İstanbul'da tanışma fırsatı bulduğumda uzun zamandır bir Volkswagen modelinin direksiyonuna geçmediğimi fark ettim. Nedendir bilmiyorum, ama sanırım en son üç dört yıl önce bir VW modeliyle test sürüşüne çıkmıştım. Aradan uzun zaman geçtikten sonra ilk kullandığım aracın markanın amiral gemisi olması Volkswagen'in ne kadar ilerlediğini görmeme de fırsat verdi diyebilirim. Şunu açıkça kabul etmek gerekir ki, 'büyük ağabeyler' olarak adlandırabileceğimiz bu sınıfta rekabet çok çetin! Araçlar gerçekten lüks, son teknolojiyle donatılmış durumda ve markaların en dikkat çeken modelleri konumunda. Ve en önemlisi gerçekten pahalı otomobiller! Hal böyle olunca birbirini alt etmek isteyen markalar tüm hünerlerini bu sınıfta gösteriyor. Çünkü işin satış adedi boyutu olduğu gibi, prestij ve marka güvenilirliği yanı da var.
Bu sınıfta araç satmak isteyen markalar, kullanıcısına gerçekten güven ve prestij sunmak zorunda! Çünkü filo kiralama şirketlerinin binlerce adet aldığı küçük veya orta sınıf sedanlardan bahsetmiyoruz. Bazen tasarım bazen teknoloji bazen de ikinci el değeri konusunda fark yaratarak rakiplerinizin önüne geçebilirsiniz. Arteon'u kullanırken da bu noktaları baz aldım ve hangi noktalarda elinin kuvvetli olduğunu bulmaya çalıştım. Çünkü verilen para oldukça yüksek ve karşılığını her anlamda almak isteyen bir müşteri kitlesi var. Konu ikinci el değerine gelmişken vurgulamam gereken bir nokta var ki, marka güvenilirliği ve ikinci el avantajı açısından Volkswagen'in en şanslı olduğu ülkelerden biri de Türkiye. Ülkemizde VW markasına büyük bir teveccüh var . VW ikinci el piyasasında da en aranan markaların başında geliyor. Birçok markaya göre daha fazla prim yaptığını da kabul etmek gerek.
Tasarım olarak şunu söylemeliyim; araç, gerçekten çok şık! Yakından gördüğümde, detaylara baktıkça hayranlığım arttı. Özellikle yan tasarımında inanılmaz detaylara sahip bir araç. Coupe otomobilleri andıran fastback tasarımı ve geniş kaput üzerinde devam eden 'V' şeklindeki karakteristik hatları, Arteon'un daha geniş görünmesine katkı sağlıyor. Bagaj kapağı ve otomobile yandan bakıldığında önden arkaya kadar uzanan omuz çizgisiyle çerçevesiz yan camlar, araca safkan bir spor otomobil havası veriyor. Arteon, MQB (Modular Transverse Matrix) modüler platform yönetimi temel alınarak tasarlanmış. Motorun enlemesine yerleşimi sayesinde ön ve arka aks arasında 2.837 mm'lik geniş bir mesafe bulunuyor. 4.862 mm uzunluğundaki modelin gövde kıvrımları ise kısa ve net. 1.871 mm gövde genişliğine ve 1.450 mm yüksekliğe sahip Arteon'un arka koltuklardaki geniş diz mesafesi ve 563lt ile 1.557lt arasında değişen bagaj hacmi aracın iddiasını artıyor. Araçta, Volkswagen'de ilk defa kullanılmaya başlayan 'Y' tasarım felsefesi üzerine oluşturulan 'Elegance' ve 'R-Line' adlı iki donanım seviyesinden biri tercih edilebiliyor. Elegance donanım seviyesinin konfigürasyonu, premium sınıfa has bir donanım ve stil sunuyor. Test aracımızda da bulunan R-Line donanım seviyesiyse, sportif tasarım öğelerine sahip. Elegance ve R-Line donanım seviyelerinde standart olarak 19 inçlik alüminyum alaşımlı jantlar, dinamik viraj farı özelliğine sahip LED 'High' ön farlar, dinamik sinyale sahip LED stop lambaları, kolay açılır / kapanır bagaj kapağı, anahtarsız giriş ve çalıştırma, Alcantara/ Vienna döşemeye sahip koltuklar, dijital gösterge paneli 'Active Info Display', progresif direksiyon ve üç renkli ambiyans aydınlatma standart olarak sunuluyor. Ailenin en güçlü bireyi olarak tanımlayabileceğimiz 240 beygirlik 2.0 litre TDI motora sahip test aracımızın 4MOTION ve DSG şanzımanın katkılarıyla performansı da hayli etkileyiciydi. Ezcümle; aracı genel olarak beğendim. İyi bir alternatif olduğu kesin. Belki de tek şanssızlığı sınıfında çok güçlü markaların gerçekten başarılı modelleri olması. Bakalım, yıllar içinde Arteon kendisine nasıl bir yer bulacak?
VW ARTEON 2,0 TDI SCR 240 PS 4MOTION DSG
2.0 LITRE 240HP
500NM TORK
ORTALAMA TÜKETİM: 5.9 LITRE
0-100 KM/S: 6,6 SANIYE
MAKSİMUM HIZ: 245 KM/S
TEST ARACI FİYATI: 494.680 TL
Son Cenevre Otomobil Fuarı'nda dünya prömiyeri yapılan Arteon ile İstanbul'da tanışma fırsatı bulduğumda uzun zamandır bir Volkswagen modelinin direksiyonuna geçmediğimi fark ettim. Nedendir bilmiyorum, ama sanırım en son üç dört yıl önce bir VW modeliyle test sürüşüne çıkmıştım. Aradan uzun zaman geçtikten sonra ilk kullandığım aracın markanın amiral gemisi olması Volkswagen'in ne kadar ilerlediğini görmeme de fırsat verdi diyebilirim. Şunu açıkça kabul etmek gerekir ki, 'büyük ağabeyler' olarak adlandırabileceğimiz bu sınıfta rekabet çok çetin! Araçlar gerçekten lüks, son teknolojiyle donatılmış durumda ve markaların en dikkat çeken modelleri konumunda. Ve en önemlisi gerçekten pahalı otomobiller! Hal böyle olunca birbirini alt etmek isteyen markalar tüm hünerlerini bu sınıfta gösteriyor. Çünkü işin satış adedi boyutu olduğu gibi, prestij ve marka güvenilirliği yanı da var.
Bu sınıfta araç satmak isteyen markalar, kullanıcısına gerçekten güven ve prestij sunmak zorunda! Çünkü filo kiralama şirketlerinin binlerce adet aldığı küçük veya orta sınıf sedanlardan bahsetmiyoruz. Bazen tasarım bazen teknoloji bazen de ikinci el değeri konusunda fark yaratarak rakiplerinizin önüne geçebilirsiniz. Arteon'u kullanırken da bu noktaları baz aldım ve hangi noktalarda elinin kuvvetli olduğunu bulmaya çalıştım. Çünkü verilen para oldukça yüksek ve karşılığını her anlamda almak isteyen bir müşteri kitlesi var. Konu ikinci el değerine gelmişken vurgulamam gereken bir nokta var ki, marka güvenilirliği ve ikinci el avantajı açısından Volkswagen'in en şanslı olduğu ülkelerden biri de Türkiye. Ülkemizde VW markasına büyük bir teveccüh var . VW ikinci el piyasasında da en aranan markaların başında geliyor. Birçok markaya göre daha fazla prim yaptığını da kabul etmek gerek.
Tasarım olarak şunu söylemeliyim; araç, gerçekten çok şık! Yakından gördüğümde, detaylara baktıkça hayranlığım arttı. Özellikle yan tasarımında inanılmaz detaylara sahip bir araç. Coupe otomobilleri andıran fastback tasarımı ve geniş kaput üzerinde devam eden 'V' şeklindeki karakteristik hatları, Arteon'un daha geniş görünmesine katkı sağlıyor. Bagaj kapağı ve otomobile yandan bakıldığında önden arkaya kadar uzanan omuz çizgisiyle çerçevesiz yan camlar, araca safkan bir spor otomobil havası veriyor. Arteon, MQB (Modular Transverse Matrix) modüler platform yönetimi temel alınarak tasarlanmış. Motorun enlemesine yerleşimi sayesinde ön ve arka aks arasında 2.837 mm'lik geniş bir mesafe bulunuyor. 4.862 mm uzunluğundaki modelin gövde kıvrımları ise kısa ve net. 1.871 mm gövde genişliğine ve 1.450 mm yüksekliğe sahip Arteon'un arka koltuklardaki geniş diz mesafesi ve 563lt ile 1.557lt arasında değişen bagaj hacmi aracın iddiasını artıyor. Araçta, Volkswagen'de ilk defa kullanılmaya başlayan 'Y' tasarım felsefesi üzerine oluşturulan 'Elegance' ve 'R-Line' adlı iki donanım seviyesinden biri tercih edilebiliyor. Elegance donanım seviyesinin konfigürasyonu, premium sınıfa has bir donanım ve stil sunuyor. Test aracımızda da bulunan R-Line donanım seviyesiyse, sportif tasarım öğelerine sahip. Elegance ve R-Line donanım seviyelerinde standart olarak 19 inçlik alüminyum alaşımlı jantlar, dinamik viraj farı özelliğine sahip LED 'High' ön farlar, dinamik sinyale sahip LED stop lambaları, kolay açılır / kapanır bagaj kapağı, anahtarsız giriş ve çalıştırma, Alcantara/ Vienna döşemeye sahip koltuklar, dijital gösterge paneli 'Active Info Display', progresif direksiyon ve üç renkli ambiyans aydınlatma standart olarak sunuluyor. Ailenin en güçlü bireyi olarak tanımlayabileceğimiz 240 beygirlik 2.0 litre TDI motora sahip test aracımızın 4MOTION ve DSG şanzımanın katkılarıyla performansı da hayli etkileyiciydi. Ezcümle; aracı genel olarak beğendim. İyi bir alternatif olduğu kesin. Belki de tek şanssızlığı sınıfında çok güçlü markaların gerçekten başarılı modelleri olması. Bakalım, yıllar içinde Arteon kendisine nasıl bir yer bulacak?
VW ARTEON 2,0 TDI SCR 240 PS 4MOTION DSG
2.0 LITRE 240HP
500NM TORK
ORTALAMA TÜKETİM: 5.9 LITRE
0-100 KM/S: 6,6 SANIYE
MAKSİMUM HIZ: 245 KM/S
TEST ARACI FİYATI: 494.680 TL