Radikal ilerleme: Yeni Peugeot 508
Yer aldığı segmentte fark yaratmanın radikal, ancak aynı zamanda içe tamamen sinen bir yolunu bulan Yeni Peugeot 508 ile geçen ay, kendi memleketinde; Fransa’nın güneyindeki Cap d’Ail’de keyifli bir rotada ilerledik. Rotayı tamamladığımızda; tasarım, teknoloji ve konfor açısından aracın sınıfındaki rekabete yeni bir boyut kazandırdığına fazlasıyla emindik.
- Otomobil
- Cumartesi 17:00 | 22 Eylül 2018
Yazı Togan NOYAN
Otomobil tercihlerinde daha çok sedan modellere yönelen bir tüketici profiline sahip olmamıza rağmen, bu tip araçları biraz 'sıkıcı' bulduğumu itiraf etmeliyim. Bu itirafımdaki en büyük pay, elbette sedan araçların tasarımına ait. İçlerinde nefes kesen derecede şık görünenlerine söyleyecek tek bir olumsuz sözüm yok ama D seğmeninin orta ile premium sınıf arasında sıkışıp kalanlarına baktığımda, rahatlıkla 'sıkıcı' olanlarını işaret edebiliyorum.
Yeni Peugeot 508, premium sınıfı hedef alan ve kendisiyle ilk temasınızdan itibaren de hedefini tutturduğuna dair şahitlik edebileceğiniz bir model. Alışılagelmiş, rutin bir tasarım felsefesinin sonucuyla karşılaşmamak ve yeniliğin işin bütününe yansıtıldığını keşfetmek, bence harika bir duygu. Ancak kabul etmek gerekir ki bazı modellerin 'muhafazakârlığı', kullanıcısının sadakatiyle tarif ediliyor.
Yeni 508, model kodunun önüne gelen tanımlamayı kesinlikle hak ediyor. Daha keskin ve güçlü dış tasarım detayları, selefine göre alçak tavan (6cm daha alçak) yapısıyla birlikte çerçevesiz kapılar ilk temasta göze hoş gelenler arasında.
Ön taraftan başlayalım. Agresif görünüm markanın genetiğiyle ilgili olsa da Yeni 508, sanki bunu bir adım öteye taşımış. Gariptir, bu suretin devamında trendleri kucaklayan, sertliğini kendine has şıklığıyla yumuşatan bir dış tasarım dilini de yakalayabiliyorsunuz. Krom malzemelerle oluşturulan ön ızgarayı dama tahtasına benzetebilmek buna dahil ama full led farlarla birlikte ön taraftaki güzelliğini Peugeot'nun son konsept modeli Instinct'ten esinlenilerek alması, nereden bakarsanız bakın işin rengini ortaya koyuyor.
Aşağıya doğru sarkan led gündüz farları, alttaki havalandırma kanallarını biraz geçip tamponun ucuna değmeyi başaramadan bitiyor ama dikey ve bana göre eski çağlara ait hayvanların uzun dişlerine benzer görünümü aracın ön tasarımını bir bakıma eşsiz hale getiriyor.
Arka tarafta ise, diğer Peugeot modellerinden kanıksanan pençe izli led stop lambalarına rastlıyoruz. Bagajın (487 litre) arka camla birlikte açılmasına şahit olduğunuz andan itibaren de alçak tavan, akıcı ve coupe görünümlü yan profilin yardımlarıyla aracın beş kapılı bir fastback olduğunun altına imzanızı düşünmeden atabiliyorsunuz.
Peki, içeride neler var? Aracın kabini, gerçekten ince bir tasarım zevkinin ürünü. 2012'den beri Peugeot modellerinde kendini gösteren i- Cockpit, markanın amiral gemisinde de tüm ihtişamıyla yer alıyor. Yine ele çok iyi oturan, kompakt bir direksiyon, hemen arkasındaki 12,3 inçlik dijital gösterge paneli ve onun da arkasında yer alan head-up display, i-Cockpit'i bir tek eksikle kullanıcısına sunuyor. O eksik ise orta konsoldan size göz kırpan, 10 inç büyüklüğündeki kapasitif dokunmatik ekran ile tamamlanıyor.
Sürüş özellikleri fazlasıyla iyileştirilen Yeni 508, en güncel sürüş destek sistemleriyle yollara çıkıyor: Gece Görüş Sistemi buna örnek olarak gösterilebilir.
MOTOR SEÇENEKLERİ
Yeni Peugeot 508, PureTech 180 S&S EAT8 ve PureTech 225 S&S EAT8 olmak üzere iki yeni benzinli motorla bayilerdeki yerini alacak. Dizel cephesindeyse, BlueHDi 130 S&S 6 ileri manuel, BlueHDi 130 S&S EAT8, BlueHDi 160 S&S EAT8 ve BlueHDi 180 S&S EAT8 olmak üzere dört farklı alternatif bulunuyor.
Otomobil tercihlerinde daha çok sedan modellere yönelen bir tüketici profiline sahip olmamıza rağmen, bu tip araçları biraz 'sıkıcı' bulduğumu itiraf etmeliyim. Bu itirafımdaki en büyük pay, elbette sedan araçların tasarımına ait. İçlerinde nefes kesen derecede şık görünenlerine söyleyecek tek bir olumsuz sözüm yok ama D seğmeninin orta ile premium sınıf arasında sıkışıp kalanlarına baktığımda, rahatlıkla 'sıkıcı' olanlarını işaret edebiliyorum.
Yeni Peugeot 508, premium sınıfı hedef alan ve kendisiyle ilk temasınızdan itibaren de hedefini tutturduğuna dair şahitlik edebileceğiniz bir model. Alışılagelmiş, rutin bir tasarım felsefesinin sonucuyla karşılaşmamak ve yeniliğin işin bütününe yansıtıldığını keşfetmek, bence harika bir duygu. Ancak kabul etmek gerekir ki bazı modellerin 'muhafazakârlığı', kullanıcısının sadakatiyle tarif ediliyor.
Yeni 508, model kodunun önüne gelen tanımlamayı kesinlikle hak ediyor. Daha keskin ve güçlü dış tasarım detayları, selefine göre alçak tavan (6cm daha alçak) yapısıyla birlikte çerçevesiz kapılar ilk temasta göze hoş gelenler arasında.
Ön taraftan başlayalım. Agresif görünüm markanın genetiğiyle ilgili olsa da Yeni 508, sanki bunu bir adım öteye taşımış. Gariptir, bu suretin devamında trendleri kucaklayan, sertliğini kendine has şıklığıyla yumuşatan bir dış tasarım dilini de yakalayabiliyorsunuz. Krom malzemelerle oluşturulan ön ızgarayı dama tahtasına benzetebilmek buna dahil ama full led farlarla birlikte ön taraftaki güzelliğini Peugeot'nun son konsept modeli Instinct'ten esinlenilerek alması, nereden bakarsanız bakın işin rengini ortaya koyuyor.
Aşağıya doğru sarkan led gündüz farları, alttaki havalandırma kanallarını biraz geçip tamponun ucuna değmeyi başaramadan bitiyor ama dikey ve bana göre eski çağlara ait hayvanların uzun dişlerine benzer görünümü aracın ön tasarımını bir bakıma eşsiz hale getiriyor.
Arka tarafta ise, diğer Peugeot modellerinden kanıksanan pençe izli led stop lambalarına rastlıyoruz. Bagajın (487 litre) arka camla birlikte açılmasına şahit olduğunuz andan itibaren de alçak tavan, akıcı ve coupe görünümlü yan profilin yardımlarıyla aracın beş kapılı bir fastback olduğunun altına imzanızı düşünmeden atabiliyorsunuz.
Peki, içeride neler var? Aracın kabini, gerçekten ince bir tasarım zevkinin ürünü. 2012'den beri Peugeot modellerinde kendini gösteren i- Cockpit, markanın amiral gemisinde de tüm ihtişamıyla yer alıyor. Yine ele çok iyi oturan, kompakt bir direksiyon, hemen arkasındaki 12,3 inçlik dijital gösterge paneli ve onun da arkasında yer alan head-up display, i-Cockpit'i bir tek eksikle kullanıcısına sunuyor. O eksik ise orta konsoldan size göz kırpan, 10 inç büyüklüğündeki kapasitif dokunmatik ekran ile tamamlanıyor.
Sürüş özellikleri fazlasıyla iyileştirilen Yeni 508, en güncel sürüş destek sistemleriyle yollara çıkıyor: Gece Görüş Sistemi buna örnek olarak gösterilebilir.
MOTOR SEÇENEKLERİ
Yeni Peugeot 508, PureTech 180 S&S EAT8 ve PureTech 225 S&S EAT8 olmak üzere iki yeni benzinli motorla bayilerdeki yerini alacak. Dizel cephesindeyse, BlueHDi 130 S&S 6 ileri manuel, BlueHDi 130 S&S EAT8, BlueHDi 160 S&S EAT8 ve BlueHDi 180 S&S EAT8 olmak üzere dört farklı alternatif bulunuyor.