Yenilikçi Lüks: Mercedes-Benz EQC
Ülkemizde henüz yeterli altyapı olmamasından ve biraz da önyargılar nedeniyle yollarda yeterince elektrikli araç modeli göremediğimiz doğru. Ama Avrupa, ABD ve Uzak Doğu ülkelerinde elektrikli araçlara bakış farklı olduğundan işler çok yolunda gidiyor. Bu nedenle çıtayı yükselten modellerin ardı arkası kesilmiyor. İşte onlardan biri: Mercedes-Benz EQC.
- Otomobil
- Pazartesi 11:48 | 22 Ekim 2018
Hazırlayan Onur AKÇAY
onur@onurakcay.com.tr
Birçok ülkede artık insanlar yeni modelleri değil, yeni elektrikli araç modellerini takip etmeye başladı. Sürücülerin büyük bir çoğunluğu, kullandığı modelin elektrikli versiyonunun satışa çıkmasını bekliyor. Hal böyle olunca, küçükten büyüğe neredeyse tüm markalar elektrikli araç dünyasına girdi veya girmek için gün sayıyor. İşte bu noktada kimin fark yaratacağı, kimin tecrübesini daha iyi kullanacağı ve hatta kimin daha cesur olduğu da çok önemli. Çünkü bir markanın yanlış adımlar atarak elektrikli araç dünyasına girmesi tam bir felaket olabilir. Elbisenin üzerinize tam oturması, markaya yakışması gerekiyor. Aksi takdirde yılların birikimi ve marka saygısı birkaç kötü modelle yerle bir olabilir. Tüm bu risklerin farkında olan, emin adımlarla stratejik bir yol haritasında ilerleyen markalardan biri ise Mercedes-Benz. Alman otomotiv devi, elektromobiliteye yönelik yeni ürün ve teknolojilerini sunduğu yeni EQ markasını, ilk kez 2016 Paris Otomobil Fuarı'nda tanıtmıştı. Şimdi de EQ markası altında satışa sunulan ilk Mercedes-Benz modeli olan EQC ile karşımıza çıktı. Peki EQC, segmentindeki dengeleri nasıl değiştirecek?
Geniş tavan çizgisi, yüksek omuz çizgisine sahip dar yan camları ve eğimli tavanın ortaya çıkarttığı arka kısmıyla görsel olarak SUV ile SUV coupé arasında bir görünüm sunan araç, önden bakıldığında farları ve ön ızgarayı çevreleyen siyah panel yüzeyle dikkat çekiyor. Bir ilk olarak siyah panelin üst kenarı fiber optik bir hat ile doldurulmuş. Söz konusu hat, gündüz farlarını birbirine bağlamasıyla karakteristik bir Mercedes-Benz özelliği olarak öne çıkıyor. Bu yapı karanlıkta kesintisiz bir ışık bandı oluşturuyor. Beyaz zemin üzerine mavi şeritler ve mavi tonlardaki Multibeam LED farlar gibi zıt renk vurguları bu modelin yeni EQ ailesinin bir üyesi olduğunu teyit ediyor.
EQC'de tamamen yenilikçi bir dört tekerlekten çekiş sistemi devreye giriyor. Sistem her bir aksta birer adet olmak üzere iki adet kompakt elektromotordan oluşuyor. Tüketimi azaltmak, son derece etkili bir performans sunmak üzere elektromotorlar farklı bir şekilde konumlandırılıyor. Ön akstaki elektromotor düşük ve orta güç gereksinimlerinde mümkün olan en yüksek verimlilik seviyesini sunacak şekilde ayarlanırken, arka aks salt dinamizm sunmak üzere ayarlanıyor. Ön ve arka akstaki elektromotorlar toplam 300 kW güç ve 765Nm tork kullanıma sunuyor.
EQC, standart olarak su soğutmalı 7,4 kW kapasiteli bir bataryaya sahip. Bu batarya ev ve benzeri yerlerde AC tipi prizden şarj etme imkânı sunuyor. Ama doğal olarak bir Mercedes-Benz Wallbox kullanarak şarj etmek, şarj süresini yerel güç kaynağına oranla üç kat hızlandırıyor. EQC, şarj tipine bağlı olarak maksimum 110 kW'a kadar güç çıkışına sahip herhangi bir şarj noktasında şarj edilebiliyor. Batarya yüzde 10'dan yüzde 80'e sadece 40 dakikada doluyor ve yaklaşık 450 km'lik menzil sunuyor. 2019 yılı ortalarında Batı Avrupa'da satışa sunulacak EQC modelinin, Türkiye'de 2020 yılında yollarda olması planlanıyor.