Beklenen hamle: Yeni BMW 3 serisi
BMW 3 Serisi’nin yedinci neslini temsil eden G20 gövde kodlu yeni modelin dünya tanıtımı Paris’te yapıldı.
Giriş Tarihi: 21.11.2018
16:16
Yazı Onur AKÇAY
BMW denildiğinde akla gelen ilk araç 3 Serisi diyebiliriz. Ağabeyleri 5 ve 7 Serisi'ne kıyasla biraz daha ulaşılabilir olmasını ve hedef kitlesinin daha geniş olduğunu da hesaba katarsak sanırım bu tanımlamayla hata yapmamış oluruz. Markanın en sevilen model ailelerinden biri olarak ön plana çıkan 3 Serisi artık yeni yüzünü gösterdi. BMW sevenler arasında hangi nesil 3 Serisi daha güzel tartışması hiç bitmez ve bitmeyecektir de, ama BMW tasarımcıları neredeyse her versiyonda hedef kitleyi çeşitlendirmeyi başarıyor. Bu nedenle Yeni BMW 3 Serisi, önemli ölçüde geliştirilen sportif becerilerinden yeni tasarım diline, sürücü destek sistemlerinden uzaktan bağlantı teknolojilerine kadar pek çok yeniliklerle karşımıza çıktı.
Paris Otomobil Fuarı'nda ilk gösterimi yapılan, 2019 yılı Mart ayı itibariyle pazara sunulacak olan Yeni BMW 3 Serisi, yeni süspansiyon teknolojisi, rijitliği artırılan gövdesi ve geliştirilen şasi geometrisiyle daha keskin bir sportif sürüş karakteri vadediyor. Otomobil, tekerleklerinin genişleyen iz açıklığı, azalan ağırlığı, daha da aşağı çekilen ağırlık merkezi ve 50:50 oranındaki ön/arka ağırlık oranı ile segmentindeki en sportif sürüş hissini sunma iddiasını taşıyor. Araçta dikkat çekici özelliklerden biri de aktif böbrek ızgara kontrolü, hava perdeleri ve neredeyse tamamen düzleşen tabanı ile rüzgar direncini (Cd) 0.26'dan 0.23'e indirmesi. Tamamen LED farlar Yeni BMW 3 Serisi'nde standart olarak sunulurken, 530 metre aydınlatma menziline sahip olan Adaptif BMW Laserlight Sistemi ise opsiyonel olarak tercih edilebilecek.
Yeni BMW 3 Serisi'nin iç mekânında büyük değişiklikler göze çarpıyor. Tamamen sürücü odaklı ve daha rafine bir iç mekâna sahip olan Yeni BMW 3 Serisi'nin orta konsolunda daha modern kumanda tuşlarına ve yüksek kalitede malzemelere yer verilmiş. Ön koltukların omuz ve bacak destekleriyle birlikte Yeni BMW 3 Serisi'nin arka görüşü de önemli ölçüde artırılmış. Büyüyen ölçüleriyle birlikte arka koltuklarda sunulan diz mesafesinde de önemli bir artış sağlanmış. Aracın standart bagaj hacmi 480 litreye ulaşmış. Yapılan tanıtımda Yeni BMW 3 Serisi'nin en dikkat çeken özelliklerinden biri de akıllı telefon aracılığıyla otomobile giriş ve otomobili çalıştırma işlemlerinin anahtarsız olarak gerçekleştirilmesine izin veren 'BMW Digital Key' sistemi oldu. Ayrıca, 'BMW Akıllı Kişisel Asistan' da Yeni 3 Serisi ile tercih edilebilecek. Standart olarak sunulan gösterge içi ve orta konsol üstündeki renkli ekranların da boyutları da sırasıyla 5.7 inç ve 8.8 inçe çıkarıldığını da unutmadan belirtelim. Yeni 3 Serisi'nde, öncelikli olarak 6 farklı motor seçeneği görev alacak. Güçleri 150hp ila 265hp arasında değişen ikisi 6 silindirli, dördü 4 silindirli dizel ve benzinli motor seçeneklerinin yer alacağı Yeni BMW 3 Serisi'ne kısa bir süre sonra, M Performance versiyonu ile şarj edilebilir bir hibrit versiyon da eşlik edecek.
BMW denildiğinde akla gelen ilk araç 3 Serisi diyebiliriz. Ağabeyleri 5 ve 7 Serisi'ne kıyasla biraz daha ulaşılabilir olmasını ve hedef kitlesinin daha geniş olduğunu da hesaba katarsak sanırım bu tanımlamayla hata yapmamış oluruz. Markanın en sevilen model ailelerinden biri olarak ön plana çıkan 3 Serisi artık yeni yüzünü gösterdi. BMW sevenler arasında hangi nesil 3 Serisi daha güzel tartışması hiç bitmez ve bitmeyecektir de, ama BMW tasarımcıları neredeyse her versiyonda hedef kitleyi çeşitlendirmeyi başarıyor. Bu nedenle Yeni BMW 3 Serisi, önemli ölçüde geliştirilen sportif becerilerinden yeni tasarım diline, sürücü destek sistemlerinden uzaktan bağlantı teknolojilerine kadar pek çok yeniliklerle karşımıza çıktı.
Paris Otomobil Fuarı'nda ilk gösterimi yapılan, 2019 yılı Mart ayı itibariyle pazara sunulacak olan Yeni BMW 3 Serisi, yeni süspansiyon teknolojisi, rijitliği artırılan gövdesi ve geliştirilen şasi geometrisiyle daha keskin bir sportif sürüş karakteri vadediyor. Otomobil, tekerleklerinin genişleyen iz açıklığı, azalan ağırlığı, daha da aşağı çekilen ağırlık merkezi ve 50:50 oranındaki ön/arka ağırlık oranı ile segmentindeki en sportif sürüş hissini sunma iddiasını taşıyor. Araçta dikkat çekici özelliklerden biri de aktif böbrek ızgara kontrolü, hava perdeleri ve neredeyse tamamen düzleşen tabanı ile rüzgar direncini (Cd) 0.26'dan 0.23'e indirmesi. Tamamen LED farlar Yeni BMW 3 Serisi'nde standart olarak sunulurken, 530 metre aydınlatma menziline sahip olan Adaptif BMW Laserlight Sistemi ise opsiyonel olarak tercih edilebilecek.
Yeni BMW 3 Serisi'nin iç mekânında büyük değişiklikler göze çarpıyor. Tamamen sürücü odaklı ve daha rafine bir iç mekâna sahip olan Yeni BMW 3 Serisi'nin orta konsolunda daha modern kumanda tuşlarına ve yüksek kalitede malzemelere yer verilmiş. Ön koltukların omuz ve bacak destekleriyle birlikte Yeni BMW 3 Serisi'nin arka görüşü de önemli ölçüde artırılmış. Büyüyen ölçüleriyle birlikte arka koltuklarda sunulan diz mesafesinde de önemli bir artış sağlanmış. Aracın standart bagaj hacmi 480 litreye ulaşmış. Yapılan tanıtımda Yeni BMW 3 Serisi'nin en dikkat çeken özelliklerinden biri de akıllı telefon aracılığıyla otomobile giriş ve otomobili çalıştırma işlemlerinin anahtarsız olarak gerçekleştirilmesine izin veren 'BMW Digital Key' sistemi oldu. Ayrıca, 'BMW Akıllı Kişisel Asistan' da Yeni 3 Serisi ile tercih edilebilecek. Standart olarak sunulan gösterge içi ve orta konsol üstündeki renkli ekranların da boyutları da sırasıyla 5.7 inç ve 8.8 inçe çıkarıldığını da unutmadan belirtelim. Yeni 3 Serisi'nde, öncelikli olarak 6 farklı motor seçeneği görev alacak. Güçleri 150hp ila 265hp arasında değişen ikisi 6 silindirli, dördü 4 silindirli dizel ve benzinli motor seçeneklerinin yer alacağı Yeni BMW 3 Serisi'ne kısa bir süre sonra, M Performance versiyonu ile şarj edilebilir bir hibrit versiyon da eşlik edecek.