Ferrari: Kendi otomobilini yapmak
Ferrari, nasıl kısa zamanda motorsporlarının en görkemli markasını yarattı?
- Otomobil
- Pazartesi 10:03 | 08 Nisan 2019
Çeviri Valya DİNLER
DÜNYANIN EN HIZLI VE EN ÇOK ARZULANAN otomobillerinin üreticisi olarak köklü bir statüye sahip; bu sebeple onun işe henüz 70 yıl önce başladığını çoğumuz unutuyoruz. Taschen'in 1.697 adetle limitli olarak yayımladığı, ilk 250 numaralandırılmış kitabın Marc Newson tarafından tasarlanan alüminyum bir kasada sunulduğu Il Fascino di Ferrari adlı kitaptan öğreniyoruz ki, marka olarak Ferrari, aslında tek bir adamın kafasında bir fikir olarak başlamıştı. Otomobil yarışlarını kazanmak konusunda takıntılı bir yaklaşımı olan Enzo Ferrari, markayı kurduktan sonra reklam yapmaya bir lira bile harcamadan lüks bir marka kurmayı başarmış bir girişimci olarak anılır. Enzo'nun vizyonu, Ferrari yarışının altın döneminde, özellikle 50'li ve 60'lı yıllarda oluşmuş ve bugün tanıdığımız şirket yaratılmıştı; bu, sürücülerin hayatları dahil her şeyi kazanmak için riske attıkları, ölüm ve çekiciliğin madalyonun iki yüzü olduğu bir dönemdi.
Üçlü Trajedi
Önceki Sayfalar: Reims'daki Fransız Grand Prix başlamadan önce. Ferrari üç 246 modelini halka sunar; bu araçları Mike Hawthorn, Luigi Musso ve Wolfgang von Trips kullanmıştır. 6 numaralı otomobildeki Musso, 6 Temmuz 1958'de, yarıştan hemen sonra takım arkadaşı Hawthorn'u takip ederken bir hendeğe çarptı ve hayatını kaybetti. Hawthorn yarışı birincilikle tamamladı.
©The Klemantaski Collection / Peter Coltrin
Yazının tamamı Esquire Türkiye İlkbahar 2019'da!
DÜNYANIN EN HIZLI VE EN ÇOK ARZULANAN otomobillerinin üreticisi olarak köklü bir statüye sahip; bu sebeple onun işe henüz 70 yıl önce başladığını çoğumuz unutuyoruz. Taschen'in 1.697 adetle limitli olarak yayımladığı, ilk 250 numaralandırılmış kitabın Marc Newson tarafından tasarlanan alüminyum bir kasada sunulduğu Il Fascino di Ferrari adlı kitaptan öğreniyoruz ki, marka olarak Ferrari, aslında tek bir adamın kafasında bir fikir olarak başlamıştı. Otomobil yarışlarını kazanmak konusunda takıntılı bir yaklaşımı olan Enzo Ferrari, markayı kurduktan sonra reklam yapmaya bir lira bile harcamadan lüks bir marka kurmayı başarmış bir girişimci olarak anılır. Enzo'nun vizyonu, Ferrari yarışının altın döneminde, özellikle 50'li ve 60'lı yıllarda oluşmuş ve bugün tanıdığımız şirket yaratılmıştı; bu, sürücülerin hayatları dahil her şeyi kazanmak için riske attıkları, ölüm ve çekiciliğin madalyonun iki yüzü olduğu bir dönemdi.
Üçlü Trajedi
Önceki Sayfalar: Reims'daki Fransız Grand Prix başlamadan önce. Ferrari üç 246 modelini halka sunar; bu araçları Mike Hawthorn, Luigi Musso ve Wolfgang von Trips kullanmıştır. 6 numaralı otomobildeki Musso, 6 Temmuz 1958'de, yarıştan hemen sonra takım arkadaşı Hawthorn'u takip ederken bir hendeğe çarptı ve hayatını kaybetti. Hawthorn yarışı birincilikle tamamladı.
©The Klemantaski Collection / Peter Coltrin
Yazının tamamı Esquire Türkiye İlkbahar 2019'da!