2024 Saat Trendleri

Bu yıl heyecan verici lansmanlara, yeni iş birliklerine, dönüm noktalarına ve bazı klasiklerin de dönüşüne şahit olacağız. 2024’ün yükselen saat trendleriyle ilgili bilmeniz gereken her şey, burada.

Yazı Josh Bozin

Çeviri Zeynep Merve Kaya

Fotoğraf Marten Ascenzo

2023, saat endüstrisi için bir dönüm noktasıydı. Yeni lansmanlar, iş birlikleri, ortaklıklar ortalığı sallarken; yıldönümleri, sektörün öde gelenlerinin emekliye ayrılmaları, marka elçisi tercihleri derken pek çok akılda kalıcı olay da yaşandı.

Yeni yıla girerken, 2024'te nelerle karşılaşacağımıza bir göz atmak istedik. Birkaç trend eski yıldan yeni yıla bizimle birlikte girecek, yenileri de koleksiyonerleri ve saat meraklılarını oldukça heyecanlandıracak.

2024'te bileğinizde ne taşıyacağınızı merak ediyorsanız, okumaya devam edin.

Klasik modellerin büyük geri dönüşü

Saat dünyasında olup bitenleri takip ediyorsanız, klasik takım elbise saatlerinin yeniden yörüngemize girmeye başladığından haberiniz vardır. Tabii ki bu, çelik spor saatlerin gözden düşeceği anlamına gelmiyor. Fakat her geçen gün daha çok koleksiyonerin popüleri kovalamayı bıraktığını, bekleme listelerinden çıktığını hatta kendi koleksiyonlarını satıp geleneksel modellere yatırım yaptığını duyar olduk. 1930'ların romantik saat modellerini çağdaş elementlerle harmanlayan neo-vintage hareketi, bu yıl da bu tarzda model lanse edecek markalar tarafından hala canlı tutuluyor örneğin.

Jean Arnault'nun Daniel Roth ve Gerald Genta gibi markaları yeniden canlandırması veya Rolex'in 2023'ün başında Perpetual 1908 modelini piyasaya sürmesi, bunun en iyi örneklerinden. Neo-vintage saatlerin önümüzdeki yıllarda da yükselişte olacağını düşünüyoruz; koleksiyonerlerin zamanlarını ve paralarını harcamaya gönüllü oldukları bir zaman dilimini ve tarihi temsil eden bu modeller, hayatımızda olmaya devam edecek.

Küçük kasalar da geri dönüyor

Sektörde küçük kasalı modellere olan ilgi azımsanmayacak kadar yüksek. Kolunuza 43 mm hatta daha büyük bir saat geçirip etrafta hava attığınız günler geride kaldı; müşteriler artık favori modellerinin 39 mm veya daha küçük versiyonları çıksın diye dua ediyor, markalar da bu duaları duymuşa benziyor.

Doğal olarak, klasik takım saatlerinin de küçüklerine olan ilgi arıyor, bu da önümüzdeki aylarda 36'dan 39 mm'ye (biz, 39 mm'nin ideal boy olduğunu düşünüyoruz açıkçası) uzanan seçkide yeni klasik modellerin yayınlanacağı anlamına geliyor. Ama sadece klasikçilere hitap etmeyen küçük saatlerin de ilgi görmeye başlayacağına inanıyoruz. Yüksek kaliteli mekanizmaya sahip spor saatlerin, pilot saatlerinin sayısı muhtemelen artacak.

Renkli kadranlar da bir yere gitmiyor (henüz)

2023, renkli saat trendinin güçlü şekilde devam ettiği bir yıl oldu -Rolex, TAG Heuer ve Hermes yılın en iyi "renkli" saatlerine imza atmıştı. Rengarenk saatlerle dolu bu trendin bu yıl da devam edeceğine inancımız tam. Neden? Çünkü koleksiyonerler, nadir renkli kadranlara bayılıyor. Rolex'in 2020'deki renkli Oyster Perpetual koleksiyonunu hatırlayın. Bazı modellerin ikinci el fiyatı, orijinal fiyatın kat be kat üstüne çıkmaya başladı bile. Saatlere yeni merak saran hevesli kesim ise renkli kadranların canlılığında heyecan buluyor. Renkli kadranlar, çoğunlukla muhafazakar takılan bir sektörde fark yaratmak için de birebir. Belki de 2024 için sormamız gereken tek bir soru vardır: Hangi renk bu yıla damga vuracak?

Watches & Wonders her zamankinden daha büyük ve daha iyi olacak

Saat sektörünün, gündeme bomba gibi düşen buluşma noktası Watches & Wonders fuarı, her yıl 55 farklı markayı, en iyi ve en yenilerini dünyaya sunmaları için bir araya getiriyor. 9-15 Nisan 2024 tarihleri arasında medya ve ticaret sektörü Cenevre'ye akın edecek ve yılın saat trendlerini dikte eden markalara kulak verecek.

Halihazırda Rolex, IWC, Schaffhausen, Cartier, TAG Heuer gibi markaların içinde bulunduğu 55 markaya, önümüzdeki fuarda Bremont, Eberhard & Co, Gerald Charles, Nomos Glashütte, Norqain ve Raymond Weil de eklenecek. Breitling ve Bulgari'nin de ekibe dahil olacağı söyleniyor. Bu da 2024 fuarının tüm zamanların en gösterişlisi olacağı anlamına geliyor.

Yıldönümü lansmanlarına doyacağız

Tarihi saat markaları için bu yıl pek çok dönüm noktası olacak. Piaget, Ocak ayında 150. yaşını kutlayacak; Bulgari ise 140. yaşını. Rolex, GMT-Master II'nin, Submariner ve Daytona'yla eşit öneme sahip bir seyahat modelinin, 70. yaşını kutlayacak. Yeni yılda yeni bir GMT-Master modeli görebilecek miyiz? (Lütfen, bir Coke bezel daha istiyoruz!) Umarım görürüz, gerçi Rolex herhangi bir açıklama yapmış olmasa bile biz yine de heyecanla bekliyoruz.

İş birlikleri sektörü sallamaya devam edecek

Pazarlama taktiği mi yoksa samimi iş birlikleri mi? 2023, saat iş birlikleri açısından çok verimliydi; Audemars Piguet x Cactus Jack birlikteliğinden Swatch'un Blancpain ortaklığına, IWC ve Lewis Hamilton'ın bir araya gelmesine, oldukça şaşırmıştık. 2024'te de saat markalarının ünlülerle sınırlı üretim koleksiyonlar çıkaracaklarından, popüler iş birliklerine imza atacaklarından emin olabilirsiniz. Peki, sırada ne var? 2022'deki Swatch ve Omega MoonSwatch lansmanına benzer bir birliktelik; eskiyle yeniyi bir araya getiren, sektöre yeni müşteri kitlesi kazandıracak, bütçe dostu ama aynı zamanda da yüksek değere sahip bir ortaklık daha olmasını diliyoruz.

Ve son olarak, sürdürülebilirlik daha da önem kazanacak

Sürdürülebilirlik ve etik üretim, 2024'te saat üreticileri için ana elementler olmaya devam edecek. Sektör, saat üretmenin daha sürdürülebilir yöntemlerini aramaya devam ederken, etik üretim süreçlerinin ve çevre dostu materyallerin kullanımı artacak. Etik anlamda doğru olanı yapmayı bir kenara bırakırsak, markaların iklim krizini akıllarında tutarak adım atmaları bekleniyor artık. Çünkü Z jenerasyonuna mensup müşterilerin, 2024 saat alışverişlerinde bu noktalara dikkat edecekleri söyleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.