Stella McCartney: Erkekler için sürdürülebilir moda

Her zaman hayvan haklarını gözeterek koleksiyonlarını hazırlayan tasarımcı, erkekler için hazırladığı yeni koleksiyonuyla erkek modasında üçüncü yolculuğuna çıkmış oldu.

Yazı: Serhat Şengül

1971 doğumlu Stella McCartney, efsanevi müzik grubu Beatles üyesi İngiliz Paul Mc-Cartney ile ABD'li fotoğrafçı Linda McCartney'in kızı olarak beklenin aksine ne müziğe ne fotoğrafa merak saldı. 13 yaşında ilk ceketini tasarladı. Londra'nın erkek özel dikim evlerinin efsanevi sokağı Savile Row'da babasının terzisi Edward Sexton'ın yanında çalıştı. 16 yaşında, Christian Lacroix'nın yanında dikim tecrübesi edindi.

Üniversite eğitimini dünyanın en prestijli okullarından Central Saint Martins'te moda tasarımı üzerine tamamladı. İşin rengi tam da bu sırada değişti. Babanız Paul McCartney ise, mezuniyet koleksiyonunuzun dünyaca ünlü top modellerce tanıtılması bir rüya olamaz. Naomi Campbell ve Kate Moss gibi isimler, kuruş almadan podyumda Mc-Cartney'in mezuniyet koleksiyonu içinde boy gösterdi. Ayrıca koleksiyon Paul McCartney'in kızı için yazdığı şarkı eşliğinde tanıtıldı. Hal böyle olunca ertesi gün genç bir kızın mezuniyet koleksiyonu dünya basınının gündemine oturdu. Elbette koleksiyon Londra'nın ve dünyanın en prestijli departmanlı mağazalarına girdi.

Stella McCartney'in en önemli özelliği, tasarımcı kimliğiyle ve koleksiyonları aracılığıyla hayvan haklarını gözetme çabası. Koleksiyonlarında kürk, gerçek deri gibi malzemeler kullanmıyor. Kendi alternatif ve sürdürülebilir malzemelerini ürettirmek için kafa yoruyor ve aynı zamanda hayvan hakları savunucusu derneklerle birlikte çalışıyor.

1997 yılında Chloé markasının kreatif direktörü olan McCartney, bu görevi asistanı Pheobe Philo'ya devrederek Gucci'nin de sahibi olan Kering Grubu'yla ortaklaşa kendi markasını kurdu. Kadın giyim, aksesuar, kozmetik, iç çamaşırı ve çocuk koleksiyonları yanında Adidas ile ortak koleksiyonlar çıkaran tasarımcı; ilk erkek koleksiyonunu 2017 İlkbahar-Yaz için hazırladı. Tasarımcının erkek koleksiyonlarında erkeksi öğeler hafif üniseks kesimlerle bulanıklaştırılıyor ve spor detaylarla erkeklere güncel ve rahat bir gardırop vadediliyor. Elbette yine hayvan hakları ve doğa gözetilerek...

Bu denli doğa dostu bir yaklaşımdayken, daha çok kıyafet üretip satmak nasıl açıklanabilir? Bunun için tasarımcı, "Bence işin aslı zamansız parçalar üretip satmak. Ve bu parçaların uzun süre kullanılmasını ummak. Yani aşırı bir modadan bahsetmiyorum." diyerek günün satış odaklı agresif stratejilerinin aksine bir beyanda bulunuyor. Tasarımcıyı ne denli inandırıcı bulacağınız, koleksiyonlara göz atmanızla mümkün.

2018 İLKBAHAR-YAZ KOLEKSIYONU
Tasarımcının 2018 İlkbahar-Yaz erkek koleksiyonuna spor bir tarz hâkim. Koleksiyonun en ilginç tarafı, %67'sinin 'sürdürülebilir' malzemelerden yapılması. Spor ayakkabılarda kullanılan yapıştırıcılarda hayvan kemikleri kullanıldığı için ayakkabılar üretilirken yapıştırıcı yerine hafif dikiş tekniği geliştirilmiş. Öte yandan koleksiyonda kullanılan 'alter-süet', hayvan derisinden üretilen süete bir alternatif olarak geliştirilmiş. Koleksiyondaki püsküllü ceket ve botlar bu süetten nasibini alıyor. Takım elbiselerdeyse omuzları çerçeveleyen ceketler, alt kısımlara doğru genişleyerek daha üniseks bir tavır sergiliyor. Tamamlayıcı pantolonlar da plilerle dökümlü şekilde devam ediyor ve sandalet ya da terliklerle tamamlanıyor.

Bu web sitesinde çerezler kullanılmaktadır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

"Tamam" ı tıklayarak, çerezlerin yerleştirilmesine izin vermektesiniz.