Hermes - Efsaneye sahip olmak için istemek yeter mi?

Atlar için deri aksesuarlar üretirken dünya elitlerine çanta, deri aksesuarlar ve sonrasında kıyafetler tasarlayarak zamanla dev bir moda markasına dönüşen Hermès, en çok da ünlü kadınlardan ilham aldığı çantalarıyla ve onlara sahip olmak isteyen kadınlarla dolu bekleme listeleriyle kendinden en çok söz ettiren marka olmayı başarıyor.

Yazı Serhat Şengül

Alman bir anneyle Fransız bir babanın oğlu olan Thierry Hermès, 1837 yılında Fransa'da atlar için koşum takımları satan bir dükkan açarak Avrupalı soylulara hizmet verir. Ürettiği yüksek kalitede deri atçılık ürünleriyle birçok ödül bile kazanır. 43 yıl sonra oğlu CharlesÉmile markayı devralarak mağazayı Paris'in en lüks butiklerine ev sahipliği yapan Saint-Honoré'ye taşır. Oğulları Adolphe and Émile-Maurice'in de yardımlarıyla atlar için eyerler üretmeye başlar. Bu sayede dünyanın birçok yerinden Paris'e gelen elitlere eyer satarak markanın yerini sağlamlaştırır. 1900'e gelindiğindeyse tarihteki ilk Hermès çantayı tasarlar: Eyerleri taşıma çantası 'Haut à Courroies'.

Babalarının emekli olmasıyla markayı devralan oğullar, markanın ismini 'Hermès Kardeşler'e çevirir. Rus Çarı'ndan Galler Prensi'ne kadar eyer yapan bir markanın başındadırlar. Fransa'da fermuarı ilk kez deri ürünlerde kullanarak kolaylık ve fark yaratırlar.

Kardeşlerden Emile-Maurice markayı tek başına yürütmeye başladıktan sonra, ilk kıyafet ve aksesuar koleksiyonlarını geliştirir. 1922 yılındaysa, tamamen şahsi bir ihtiyaçtan, eşinin istediği gibi bir çanta bulamamasından hareketle ilk Hermès kadın çantası koleksiyonunu bizzat tasarlar. İki yıl sonra ABD'de Hermès satılmaya başlanır ve Paris dışında butikler açılır. 1929'da kadın couture koleksiyonu Paris'te tanıtılır ve 1930 yılı itibariyle depar atan marka, iki yıl arayla en ikonik parçalarını tasarlar: 1935'te tasarlanıp sonradan adı Grace Kelly'ye itafen 'Kelly Bag' olacak olan 'Sac à Dépêches' çanta ve 1937'de ipek kare fularlar.

Fransız kültürüne kendine iyiden iyiye yer bulmaya başlayan marka, yurt dışı açılımlarını da artırır. Erkekler için ipek kravatlar, parfüm ve kol saatlerini piyasaya sürer. Emile-Maurice'in ölümünden sonra yerine geçen Robert Dumas-Hermès, markaya tasarım anlamında iyice eğilerek ürün gamını geliştirir. Aileye damat olarak giren, kan bağı olmayan ilk yöneticidir. Yıllar içinde markanın at arabası önünde duran Dük'lü logosu oluşturulur, yeni tasarımcılar getirilerek büyüme sağlanır. Life dergisine fotoğraf veren Grace Kelly'nin hamile karnını gizlemek için Sac à Dépêches çantasını karnında tutmasıyla çanta 'Kelly Bag' diye anılmaya başlar. Marka da model için bu ismi benimser. 1984 yılında, Jane Birkin, Dumas Ailesi'yle bir karşılaşmasında Kelly Bag'in günlük kullanım için zorluğundan yakınır. Bunun üzerine Birkin davet edilir ve çanta onun isteğine göre yeniden tasarlanır. Böylece ağzı açık kullanılan, daha büyük 'Hermès Birkin' doğar.

1997 yılına gelindiğinde Belçikalı efsane tasarımcı Martin Margiela, markanın kadın koleksiyonunun başına geçer. 2003 yılındaysa yerini Jean-Paul Gaultier'ye bırakır. Her yıl aynı model çantalar dünyanın en şanslı kadınların kollarını, kıyafet koleksiyonlarıysa kadın ve erkeklerin gardıroplarını süslüyor. Bir Birkin ya da Kelly satın almak için onlarca bin avro'yu bir kenara ayırmak da yeterli olmuyor. Müşterilerin yılda sadece bir çanta almalarına izin veren bir sisteme sahip Hermès. Dünyanın her yerinde bekleme listeleri var. Böylece talep büyürken arz sabit kalıyor. Hermès çanta sahibi olanlar kendilerini ne denli özel hissediyorlar, varın siz düşünün.

HERMÈS 2018 İLKBAHAR-YAZI
Hermès 2018 İlkbahar-Yaz koleksiyonu, tasarımcı Veronique Nichanian'ın dengeli, sade ve klas bir erkek yaratması üzerine yükseliyor. Sakin bir renk paletinde hazırlanan koleksiyon, 'sofistike bir boşvermişlik' teması içeriyor. Modada hüküm süren çaba gösterilmemişçesine hazırlanmış görünümlerin bir ileri versiyonu çıkıyor karşımıza Hermès'in yeni sezonunda. Sofistike, klas, elegan ve gayet normal, sıradan görünen parçalar, detaylara inildiğinde kendini konuşturuyor. Kusursuz kalıpları, farklı detayları ve en yüksek kalitedeki kumaşlarıyla Hermès koleksiyonu tamamen cool erkekler yaratıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.