Bir Devrin Sonu: Phoebe Philo

Kadınlar için maskülen ve minimal tasarımlara imza atan Céline’in kreatif direktörü Philo, markaya veda etti.

Yazı Serhat ŞENGÜL

45 yaşındaki İngiliz Phoebe Philo, Paris'te dünyaya geldi. 14 yaşında ailesinin ona bir dikiş makinesi almasıyla kendi kıyafetlerini dikmeye başladı. Moda tasarımcısı olmak için Londra'daki Central Saint Martins Üniversitesi'ne kaydoldu ve bir üst dönemi olan Stella Mc- Cartney ile orada tanıştı.

Mezun olur olmaz Chloé'de kreatif direktör olan Stella McCartney'in tasarım asistanı oldu. 2001'de McCartney kendi markasını kurmak üzere Chloé'den ayrılınca Phoebe Philo markanın kreatif direktörü oldu. 2008 yılında Céline'e kreatif direktör olması teklif edilince sektöre bomba gibi bir dönüş yaptı.

1945'te Céline Vipiana ve eşi tarafından Paris'te kurulan marka, sektörün ilk lüks markalarından biri olma özelliği taşıyor. Başlangıçta yalnızca özel dikim çocuk ayakkabıları üreten, logosu kırmızı bir fil olan marka, 1960'te ilk kadın koleksiyonunu çıkardı. 1996'da Louis Vuitton grubu (LVMH) tarafından satın alındı, bu sayede adını daha da duyurdu. 1997 yılına kadar Céline Vipiana'nın kontrolünde olan koleksiyonlar bu yıldan itibaren Michael Kors tarafından tasarlandı. Yedi yıl boyunca markaya feminenlik ve lüks katan Kors'tan sonra bir iki Avrupalı tasarımcıya emanet edilen koleksiyonları 2008 itibariyle Philo devraldı.

Geride bıraktığımız 10 yıl içinde Philo, Céline'de unutulmaz tasarımlara imza attı. Minimal, erkeksi bir tavrı olan ve lüks materyallerden üretilen Céline koleksiyonlarında, aslında dar bir alanda, ama birbirini tekrarlamayan eşsiz parçalar tasarladı. 2018 yılı Ocak ayında markadan ayrıldığı açıklananınca büyük bir kitle üzüntüye gark oldu.

Sektörde Hedi Slimane'ın Céline kreatif direktörü olduğu duyuruldu. Yves Saint Laurent'dayken markanın isminden 'Yves'i atan, vitrinsiz mağaza konsepti oluşturan, markanın logosunu yeniden tasarlayan Hedi Slimane'ı duyanlarda iki farklı histen biri yaşanıyor: Bir kısmı köklü değişiklikler ve yenilikler getiren tasarımcının ismiyle heyecanlanırken bir kısmı markaların köklerine, geleneksel dokularına gönülden bağlı şekilde, tasarımcının kökten değişikliklerine tepkili bakıyor.

Sanırım ben ikinci gruba giriyorum. Modernize olmak, logoları modern döneme adapte etmek sorun değil. Ancak tasarımcının kendi imzasını markaların DNA'sını bozacak kadar bastırarak atması, bir noktada gereken değişiklikleri yapmakla büyük bir ego arasında ince bir çizgide duruyor. "Bu markalar bir açıdan 'dünya mirası' niteliğinde. Değişiklikler tamam da, marka kimliğine el atarken bozmak da bir risk. Dikkatli olmakta fayda var.

Nitekim Slimane, başa geçer geçmez, Saint Laurent'de yaptığı gibi, Céline markasının logosunu değiştirdi. 'E'nin üzerindeki aksanı atıp fontlarla oynadı. Yıllara meydan okumuş, markanın en çok satan ürünü Trapeze çantaya rakip olması için yeni bir çanta modeli çıkardı, adına da markanın merkezinin adresinden hareketle '16' dedi. Daha klasik formdaki deri çantayı, bir Céline kadını olmamasına rağmen ilk takan Lady Gaga oldu. Anlaşılan, Céline'de daha birçok sürpriz bizi bekliyor.

Céline 2018-2019 Sonbahar-Kış koleksiyonu

Céline'nin Phoebe Philo tarafından tasarlanan sondan bir önceki koleksiyonu olma özelliği taşıyan 2018-2019 Sonbahar-Kış koleksiyonu, tasarımcının imzası niteliğindeki çaba gösterilmemiş, minimal şıklığın en lüks kumaşlardan hayat bulmuş şeklini yansıtmaya devam ediyor. Kalıplarıyla erkeksi tavrı yansıtan ceketler, ekstra bol paçalı ve yere kadar bırakılan pantolonlarla birleşiyor. Bir sonraki sezon da Philo'nun elinden çıkma bir koleksiyonla Céline'de bir devir tamamen kapanmış olacak. Gelecek kış koleksiyonuysa yeni kreatif direktör Hedi Slimane'ın elinden çıkacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.