X ve Y Kuşağı’nın Altın Yılı

Les Benjamins markasının kurucusu ve kreatif direktörü Bünyamin Aydın; 2019 koleksiyonlarından çıkan sonuç: Markalar ve tasarımcılar artık gerçek hikâye ve gerçek ürün görmek istiyor.

Giriş Tarihi: 22.06.2019 13:47

Tüm markaların duruşlarını yeniden konumlandırdığı ve yorumladığı bir çağdayız. Dijitalleşmenin etkisi ve artık her şeyin şeffaf olması, bunun en büyük etkenlerinden. Artık toplumlar gerçekle taklit arasındaki farkı çok iyi gözlemliyor. Markaların tasarımcıları ve pazarlamacılar da günümüzde gerçek hikâyeler ve içi dolu içerikler üretmek zorunda.

Bir sokak giyim markası olan Supreme'in, kökleri 1854'e uzanan lüks bir modaevi olan Louis Vuitton ile birleşip ortak bir koleksiyon çıkarması tarihe bir damga vurdu. Tabii ki bundan önce de benzer işbirlikleri yapılıyordu, ancak hiç kimse Louis Vuitton gibi köklü ve değerli bir modaevinin bu denli sokağa inebileceğini düşünemiyordu. Virgil Abloh'nun Louis Vuitton Erkek'in sanat direktörü olması ile birlikte aslında herkes görmüş oldu ki, yeni dünyaya ayak uyduran tasarımcılar bugünün stilini şekillendirenlerdir.

Günümüzü şekillendiren isimlerden biri de Jun Takahashi. Büyük bir Stanley Kubrick hayranı olarak "Undercover" defilesi beni çok etkilemiştir. "Otomatik Portakal" filminden etkilenen Jun Takahashi bu defilede, Orta Çağ'dan esinlendiği siluetleri bu kült filmin grafikleriyle harmanladı. Büyük grafikler ve ürün üstünde farklı konumlandırmalar çok çarpıcıydı. İkinci olarak etkilendiğim, en çok tartışılan ve konuşulan; Virgil Abloh'nun taşlı eldiven davetiyeli 2019 Sonbahar-Kış defilesi oldu. Michael Jackson'a bir övgü niteliğinde olan defile, aslında Louis Vuitton'un da DNA'sında olan kültürel çeşitliliği kutluyordu.

Ben sokak stilinde hem kadın hem erkek için, birçok sanatçının tasarladığı puffer ceketlerin hâlâ önem taşıdığını düşünüyorum. 2019'da da nötr renkler ama cesur baskılar ve kalıplar ön planda. Kapüşon trendinin hiçbir zaman bitmeyeceğine ve ceketlerde daha da sık karşımıza çıkacağına inanıyorum. Bu anlamda, Dior 2019 Sonbahar- Kış koleksiyonu için Alyx markasının kurucusu Matthew Williams ile tasarlanan aksesuar koleksiyonunun gerçekten sezonun en iyisi olduğunu söyleyebilirim. Alyx, defilesinin yanı sıra Paris Moda Haftası boyunca açtığı ve sadece özel ürünlerin satıldığı pop-up mağazasıyla da hızlı bir yükseliş yaptı, adını gelecekte daha çok duyacağımızdan eminim.

Son olarak beni en mutlu eden şeylerden biri, Versace'nin vintage baskılarının geri gelmesi oldu. Çocukluğumda annemin kullandığı Versace ürünleri beni hep çok etkilemiştir. Bu uyuyan değerin sokak stiline uyarlanıp yeniden değerlendirilmesi mükemmel bir harman. Versace'nin dirilişinden sonra KITH x Versace işbirliği de sosyal medyada çok ses getirdi, kampanyanın modelleri Lucky Blue Smith ve Bella Hadid'di.

KITH x Versace işbirliği, yine başta sizinle paylaştığım konuya uygunluk gösteriyor. Markalar ve tasarımcılar gerçek hikâyelerle gerçek ürün görmek istiyor. Bu yeni çağa ayak uydurmak sizin elinizde.

BİZE ULAŞIN