Paris Moda Haftası’ndan Hermes izlenimleri

Hermès 2021 Paris İlkbahar/ Yaz Erkek Moda Haftası kapsamında dijital defilesini oldukça başarılı bir sunumla gerçekleştirdi.

Giriş Tarihi: 08.07.2020 17:45 Güncelleme Tarihi: 09.07.2020 18:10

Tuhaf zamanlardan geçiyoruz. Hepiniz ne demek istediğimi anladınız. 'Yeni normal', 'korona ekonomisi', 'kendini izole etme', 'artan dijitalleşme' vs… Markalar gösterişli törenler olmadan koleksiyonlarını nasıl sunabilecekleri bulmaya çalışıyorlar. Bunun anahtarı da çoğunlukla fizikselin ve dijitalin harmanlamasından geçiyor. Ne olursa olsun bu sürecin onlar için oldukça öğretici ve ilginç bir deneyim olduğu aşikar.

Hermes ise 2021 Paris İlkbahar/ Yaz Erkek Moda Haftası kapsamında gerçekleştirdiği oldukça gerçekçi dijital şovu ile bu sınavdan geçer not aldı. Aslına bakarsanız defile taraftarı olmayan bir futbol maçı gibiydi. Boş olmasından kaynaklanan bir cazibe yoksunluğu yaşadığını bile söyleyebiliriz. Ama o da ne? Ve Hermes sahneye çıktı. Çaba, yaratıcılık ve inisiyatif üzerine kurulu bir çalışmanın her koşulda iyi olabileceğini kanıtlar gibiydi.

Fransız tiyatro yönetmeni Cyril Teste'nin "sanatsal iş birliğiyle" yaratılan "canlı performans" sunumu defilenin 8 dakikalık bir Backstage yayınıydı. Şova çok çalışıldığı belliydi. Zira yayın canlı olmasına karşın her şey olması gerektiği akışta ve bir senaryo dahilinde ilerledi.

"Kamera A yerinde. Kamera B, tamam." Soluk mavi yaz gömleğiyle, yeşil gözlü ve uzun yüzlü genç bir model, bir cam asansörde, kuzeydoğu Paris banliyösü Pantin'deki Hermès atölyesinin beyaz zemin katına iner. Hüzünlü piyano müziği eşliğinde soluk mavi ve gri tonları daha fazla görmeye başlarız. Ve artık sahnede çok daha fazla model vardır. Kıyafetler, yayın gibi müthiş bir akış içinde erkek modellerin üzerinde süzülür. Oldukça rahat, sade ve zarif…

http://youtu.be/MSOt2_kUXBg

BİZE ULAŞIN