MBFWI'nin Birinci Gününden Satır Başları

Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul'un tamamen dijital olarak gerçekleştirilen 15. sezonu bugün www.mbfwistanbul.com adresinde başladı.

Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul'un tamamen dijital olarak gerçekleştirilen 15. sezonu bugün www.mbfwistanbul.com adresinde başladı. Gün boyunca MBFWI izleyicileri sırasıyla New Gen, Natalie Kolyozyan, Niyazi Erdoğan, Belma Özdemir, Tuba Ergin ve Tuvanam'ın koleksiyonlarını keşfetme şansı buldular.

Ece Sükan'ın sunuculuğunu üstlendiği gün boyunca ayrıca "Global Outlook" başlığı altında dünyaca ünlü influencer Tamara Kalinic ile bir moda sohbeti gerçekleşti. "Behind The Scenes" başlığı altında ise ilk günün konuğu başarılı moda fotoğrafçısı Emre Güven'di.

16 Ekim Cuma gününe kadar devam edecek olan Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul'da toplam 37 tasarım markası ve tasarımcı 30 defile ile koleksiyonlarını sergileyecekler.

MBFWI New Gen defilesi ile başladı

Türkiye'nin en yetkin moda okullarının başında gelen İstanbul Moda Akademisi mezunu 6 yetenekli genç tasarımcının koleksiyonlarını bir arada sunan New Gen defilesi ile MBFWI'nin 15. sezonu başladı. Tasarımcılar Aycan Hakalmaz, Ezgi Yıldırım, Mehmet Demir, Selina Alp, Süreyya Süleymanoğlu ve Tanyeli Erdem'in What If (Farzedelim) teması altında toplanan koleksiyonları, her birinin kendi anahtar kelimeleri üzerine kurguladıkları tasarımların bir araya gelmesinden oluşuyor.

Niyazi Erdoğan'dan sanal modeller eşliğinde 3D defile

Tasarımcı Niyazi Erdoğan, MBFWI'nin ilk dijital sezonuna tamamı dijital ortamda üretilmiş bir koleksiyon ve defileyle katıldı. "Sürdürülebilirlik konusu henüz materyaller üzerinde daha çok tartışılırken, asıl düşünülmesi gerekenin üretim süreçleri, harcanan iş gücü ve enerji tüketimi olduğunu düşünüyorum." sözleriyle CLO 3D uygulaması üzerinden tasarlanan defilesinden bahseden tasarımcı yalnızca koleksiyonunu değil, mimar kimliğini ortaya koyarak sanal defile mekanını da kendisi tasarladı. İstanbul'un bir kültür mozaiği olan Tatavla bölgesinden ilham alan koleksiyonda rahat siluetler öne çıkıyor.

Tuba Ergin'den TERRAFORM koleksiyonu

Tasarımcı Tuba Ergin, "Dünya dışı yaşamlar mümkün mü?", "İnsanoğlu yeni bir gezegende yaşamına devam edebilecek mi?" gibi sorulardan ilham alan ve TERRAFORM adını verdiği koleksiyonunda dönüşümü, yeni bir yaşam başlangıcını, fütürizm ve sürdürülebilirlik kavramlarını da içine alarak geleceğin modern, güçlü, sofistike ve feminen kahramanını betimliyor. Koleksiyonda ağırlıklı olarak gündüzden geceye taşınabilen elbiseler, hacimli kapitone kabanlar, işçi tulumları gibi gücü temsil eden elegan silüetler fonksiyonel detaylarla harmanlanıyor.

Günün kapanışı Tuvanam'dan

Başarılı tasarım markası Tuvanam, İlkbahar/Yaz 2021 koleksiyonu defilesiyle MBFWI'nin ilk gününün kapanışını gerçekleştirdi. Avrupalı sömürgecilerin kolonilerindeki farklı etnik kültürlerin birleşiminden doğan akımlardan esinlenen koleksiyon, renk, doku, stil ve kumaşlarda Kuzey Afrika Tanca, Marakeş, egzotik Pasifik Adaları, Tahiti, Polonezya, Güney Amerika, Brezilya, Haiti ve Karayiplerden etkiler barındırıyor. Tuvana Büyükçınar Demir'in ikonikleşmiş klasik formlarının işleme detaylarıyla tamamlandığı koleksiyonda beyaz, ekru, kiremit kırmızı, mavi, yeşil ve hardal tonlarında, gündüzden geceye devam edilebilecek fonksiyonel tasarımlar sunuldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.