Niyazi Erdoğan, İstanbul Çiçeklerinden İlham Aldı

Niyazi Erdoğan 2022 İlkbahar/Yaz koleksiyonunu Fashion Week Istanbul kapsamında sundu.

Niyazi Erdoğan'ın 2022 İlkbahar/Yaz koleksiyonu, son dönemde dünyada yaşanan iklimsel değişimlerden yola çıkıyor ve her zaman olduğu gibi yine yerel hikayelerden besleniyor. Kaybolan yabani hayat ve bitki örtüsünde gözlemlenen majör değişimin yarattığı negatif sonuçların karşısında tasarımcı bu sezon, şehre rengini ve zarafetini veren İstanbul çiçeklerinden ilham alıyor.

Niyazi Erdoğan'ın 2022 İlkbahar/Yaz koleksiyonu, dünyada yaşanan iklim krizinin gölgesinde şekilleniyor. Evlerde kapalı geçen zorlu pandemi sürecinin ardından tasarımcı; insanlara iyi gelen, güzel gözüken, nefes aldıran ve şehrin karmaşası içinde unutulmaya yüz tutmuş çiçekleri koleksiyonuna taşıyor. İstanbul'un endemik bitki örtüsü içinde yer almasa da şehrin farklı bölgelerinde görülebilen ve farklı noktalarda sürprizli bir şekilde karşımıza çıkan bu güzellikler koleksiyonun ana eksenini oluşturuyor. Toplam altı çiçek; Centaurea kilaea (Kilyos düğmesi), Centranthus ruber (yamaç Mahmuzu), Cercis siliquastrum (erguvan), Crocus olivieri istanbulensis (İstanbul çiğdemi), Lathyrus undulatus (İstanbul nazendesi) ve Pancratium maritimum (kum zambağı) koleksiyonda kendine karşılık buluyor.

Her zaman olduğu gibi, rahat siluetlerin ön planda olduğu Niyazi Erdoğan 2022 İlkbahar/Yaz koleksiyonu, bu altı çiçekten ilham alarak, beş tanesi kadın 13 tanesi erkek olmak üzere toplam 18 görünümden oluşuyor. Alışıldık Niyazi Erdoğan çizgilerinin yanı sıra, tamamen yeni formların denendiği koleksiyonda, dar kalıp astarlı ceketlerin yerine gömleğe benzeyen over-size ceketler göze çarpıyor. Yüksek belli pantolonlar ve şortları tamamlayan over-size tişörtler, lalelerin V formunu andıracak şekilde nerdeyse yarasa kollu gibi gözüküyor.

Sayfiye görünümünü destekleyen kadın look'ları ise, düşük omuzlar ve kimono kolları gibi rahat ve tiril tiril uçuşan parçalardan oluşuyor. Yazın vazgeçilmez parçası mayolar ve kimono takımlar ise günlük kullanıma da uygun olarak öne çıkıyor. Seçilen çiçeklerin isimleri tüm tasarımlarda nakışlı olarak yer alırken, çiçeklerin kendi öz renklerinden oluşan renk paleti de koleksiyona genel karakterini veriyor. Pembe, lila, fuşya, sarı, mint yeşili ve beyazın yanı sıra, bu renklere zemin oluşturması için ham kenevir görüntüsünden gelen bej koleksiyonu zenginleştiriyor.

Bu sezonun bir başka yeniliği ise, tasarımcının ikonik çantalarının yeniden gündeme gelişi. Biri günlük, diğeri ise seyahat ve plaj kullanımı için düşünülen tote bag'ler koleksiyonun aksesuarları arasında yerini alıyor.

Niyazi Erdoğan, 2022 İlkbahar/Yaz koleksiyonuyla ilgili olarak, "Baskılı kumaşlarda viskon vual ve mayo kumaşı gibi performans kumaşlarının yanı sıra, yün ve kenevir ile sürdürülebilirliği destekleyen materyaller kullandım. Özellikle Taypa ile geliştirdiğimiz kenevir denim parçalar, daha az su kullanılarak üretilmesinin yanı sıra, sanki toprağa gömülmüş ve yeniden çıkartılmış gibi bir efekte sahip," diyor.

İstanbul'da özel bir mekanda gerçekleştirilen koleksiyon çekiminin gözlük sponsor Mooshu olurken, Altıer Akademi ise modellerin saç ve makyajını üstleniyor. Niyazi Erdoğan'ın 2022 İlkbahar/Yaz koleksiyonunun videosu Oktay Bingöl'e ait. Videonun fonunda ise görüntülere, Zeki Müren'in Bahçevan isimli şarkısının remiksi eşlik ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.