Yüzüklerin sihirli olacağı çağa mı giriyoruz?
Herhangi bir akıllı yüzük moda dünyasında da trend haline gelebilir mi?
Yazı Nick Pope
Covid vakalarının giderek arttığı 2020 yazında diğer spor ligleri nasıl programlarını devam ettirebileceklerini düşünürken, Amerikan basketbol ligi NBA beklenmedik bir yardımla sahalara döndü. Bu yardım Fin bir kuyumcudan geldi. Öncü "akıllı yüzük" girişimi Oura, takımlara bir titanyum bant ve aplikasyon aracılığıyla sporcuların kalp atış hızlarını, solunumlarını, vücut ısılarını analiz etme ve virüsün muhtemel erken belirtilerini belirleme imkanı sundu. Özellikle sonuncusu lig süresince çok işe yaradı. Oura'nın hafif yüzükleri akıllı saatlerden daha az rahatsız ediciydi, bu da NBA'yi 2000 adet şık, sensörlü cihaz satın almaya ikna etti. Yeniden başlayan lig sezonu tek Covid vakası olmadan sona erdi.
Sihirli Yüzük: Ōura'nın Ring Gen3 modelleri kandaki oksijeni ölçebiliyor, fiziksel ve zihinsel iyileşmeyi takip edebiliyor ve 100 metreye kadar suya dayanıklı.
Esasen 2015 yılında basit bir uyku izleme aracı olarak geliştirilen akıllı yüzüklerin satışı yıldan yıla ikiye katlandı. Üçüncü nesil modelini geçen yılın sonlarında piyasaya süren şirket bugün tam 800 milyon dolar değerinde. Ancak bu kontrolsüz büyüme dönemi yakında sona erebilir. Geçtiğimiz Ocak ayında düzenlenen CES Tüketici Elektroniği Fuarı'nda iki yeni biyometrik yüzük tanıtıldı: Amerikan markası Movano'nunki kronik hastalıkları izlemek, Fransız girişim Circular'ınki ise uyku verilerini daha derinlemesine incelemek üzere geliştirilmiş. Bu arada, bazı uzmanlar Apple'ın 2015 yılında başvurusunu yaptığı akıllı yüzük patentinin bu yıl ilk ürünlerini vereceğini tahmin ediyor. Ve Apple'ın pazar payı oldukça büyük olacak gibi görünüyor.
Akıllara şu soru geliyor: Herhangi bir akıllı yüzük moda dünyasında da trend haline gelebilir mi? Tüm markaların ortak amacı bu. Ancak örneğin Apple Watch'un fonksiyonel bir cihaz olmaktan öteye geçememesi, bu hedefi gerçekleştirmenin pek de kolay olmadığını gösteriyor. Dolayısıyla, erkek moda ve mücevher dünyasında ses getirmeyi umut eden herhangi bir teknoloji markası, bu oyunu diğerlerinden çok daha akıllıca oynamak zorunda.