2000'ler Etkisi

2000’ler modasının geri dönüşü, onu yaşayan birçok kişiye kötü anılarını (stil seçimlerini) çağrıştırabilir. Ancak şimdi, yakın tarihi- mizin böylesine renkli bir dönemini yeniden canlandırmanın tam zamanı olabilir…

Asri Jasman

2000'lerin üzerinden 20 küsür yıl geçtiğini fark etmek tuhaf. Ben 1989'da doğdum. 90'ları da deneyimledim. Ancak pop kültürünü gerçekten yaşadığım ve soluduğum yıllar 2000'lerdi. Yavaş yavaş 30'larımın ortalarına doğru ilerliyorum ama hepimizin saçlarını jöleyle havaya diktiği, düşük bel jean'ler giydiği o yıllar sanki dünmüş gibi geliyor. 2000'ler her şeyin zirvesiydi. Bunu derken gerçekten her şeyi kastediyorum.

1 Ocak 2000, yeni bin yılın başlangıcıydı. 'Y2K' global çapta panik yaratmıştı (bilgisayarlarda tarih ve zamanla ilgili yazılım hataları olacağı söyleniyordu). Şubat ayında Jennifer Lopez'in giydiği yeşil Versace elbise o kadar çok arandı ki, Google Görseller diye bir arama özelliği geliştirildi. Brad Pitt ve Jennifer Aniston evlendi ve son on yılın en güçlü çifti oldular. Nelly, Eminem ve Snoop Dogg gibi rapçiler listeleri alt üst ederek hip-hop müziğini zirveye taşıdılar. Görüldüğü üzere, sadece 2000 yılında birçok şey oldu.

90'lar pop kültürünün başlangıcıysa, 2000'ler geliştiği yıllardı. İnternet ünlülerle ilgili haberlere neredeyse anında erişim sağlarken, dünya ünlüler etrafında dönüyor gibiydi. Müzisyenler, sporcular, reality show yıldızları, oyuncular, modeller... Giydikleri, yaptıkları, söyledikleri... Web siteleri ve blog'lar onların haberleriyle doluydu.

Modaya gelince; 2000'lerde aslında hiç de harika değildi. "Kötü zevk" tanımına uyan stillerle doluydu. Bu, 70'ler ve 80'ler gibi diğer dönemler hakkında kolayca söyleyebileceğiniz bir şey değil. Zira 2000'lerden önceki yıllarda genel bir zarafet duygusu ve belirli bir şıklık düzeyi vardı.

Sarı röfleler, havaya dikilmiş saçlar, zımbalarla bezeli ya da yırtık kumaşlar... Her şey gülünç dere - cede iddialıydı. Jean'ler o kadar boldu ki, tek bir bacağına tüm alt bedeniniz sığabilirdi. Ya onları tamamlayan devasa tokalı kemerlere ve sırf onlar görünsün diye pantolon içine sokulan kazaklara ne demeli? Ben de o "çok özel" moda estetiğinin kurbanlarından biriydim. O zamanlar ne kadar büyük, o kadar iyi demekti. Usher'dan Justin Timberlake ve David Beckham'a herkes benzer görünümlerle karşımıza çıktığından, 2000'lerin moda algısı kolektif bir bilinç gibiydi.

Fakat tabii ki lüks moda şimdiki kadar erişilebilir değildi. Dönemin yıldızları; Adidas, Tommy Hilfiger, Ed Hardy, Lacoste ve herkesin satın alabileceği diğer orta sınıf marka - lardı. Bu açıdan, son yıllarda lüks modanın 2000'lerden ilham alması oldukça ilginç.

Moda her zaman kıyafetlerden daha fazlasıdır. Benzeri görülmemiş kısıt - lamalarla geçen son iki yıl, modanın 2000'leri yeniden canlandırmasında önemli rol oynadı. Çünkü nostalji oldukça güçlü bir araçtır ve her ne kadar kendi krizlerini yaşamış olsa da 2000'ler içinde bulunduğumuz zamanlardan çok daha huzurlu ve eğlenceliydi. Dolayısıyla, lüks moda geçmişin trendleriyle birlikte duy - gularını da bugüne taşıyarak akıllıca bir hamle yaptı.

"Friends" ve "Sex and the City" dizilerini izleyerek, Mary J Blige ve Lil' Kim gibi isimlerin müziklerini dinleyerek bugünlere gelen bizler artık lüks modayı satın alma gücüne sahibiz. Ve bir zamanlar havalı olduğunu düşündüğümüz stiller şimdi Loewe, Prada, Balenciaga gibi markaların onayını alıyor.

Şu bir gerçek ki 2000'ler modası artık çok daha iyi. Fendi İlkbahar/Yaz 2022 koleksiyonundaki blazer ve crop-top kombinleri, Dolce & Gabbana'daki zımba ve yırtık detayları, Y/Project'in Justin Tim - berlake ve Britney Spears'ın meşhur denim-on denim kombinine getirdiği yorum... Eğer hâlâ 2000'lerin geri döndüğüne ikna olmadıysanız, Balenciaga'nın sezon koleksiyonuna da mutlaka bir göz atın.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.