Gap ve Kanye West'in Yeezy Ortaklığı Sona Eriyor

Gap Inc ve Kanye West, ortaklıklarına resmen son veriyor.

Yeezy Gap koleksiyonunun sözleşmesi, başlangıçta 2030'a kadar sürmesi planıyla başlatılsın ancak görünen o ki ortaklık 8 yıl erken sona erecek.

2020'de büyük bir heyecan ve hayranlıkla başlatılan işbirliği, erkek, kadın ve çocuk giyim ve aksesuarlarını kapsayan yıllık satışlarda 1 milyar dolar elde etmekti. Duyuru sırasında Gap'in hisse fiyatı yükseldi ve kırk yılın en yüksek seviyesine ulaştı.

Kanye West'in artık bilindiği üzere Ye, ağustos ayı başlarında Gap'in yönetimine bir sözleşme ihlalinden bahsetti. Gap, çalışanlara geniş çapta paylaşılan bir e-postayla sözleşmeyi feshettiğini kabul etti.

"Yeezy Gap ile benzersiz çok yönlü deneyimler aracılığıyla tüm insanlara yüksek kaliteli, ileriye dönük, faydacı tasarım getirme vizyonunu paylaşırken, bu vizyonu gerçekleştirmek için birlikte çalışma şeklimiz uyumlu değil ve ortaklığı sonlandırmaya karar veriyoruz. " diye yazdı Gap'in marka başkanı Mark Breitbard.

BAĞIMSIZ MAĞAZALARIN AÇILMAMASI
Yeezy'nin avukatları tarafından gönderilen bir mektupta, Gap'in sözleşme ihlali "Kuzey Amerika'daki 500'den fazla mağazasının herhangi biri dahil olmak üzere tek bir Gap mağazasında tek bir ürün satılması iki yıldan fazla bir süre başarısız oldu" dedi. "Gap özel bir mağaza açmadı."

İş birliğinden gelecek olan "bir sonraki seviye perakende ortaklığı" hiçbir zaman gerçekleşmedi. Gap gibi bir alışveriş merkezi perakendecisinin kurumsal yapısı ve Ye'nin yaratıcı vizyonu, ortaklığın ilk 18 ayında piyasaya sürülen yalnızca iki ürünle, kaçınılmaz bir eşleşmeydi.

Balenciaga kreatif direktörü Demna, Balenciaga tarafından Yeezy Gap Engineered adlı 36 parçalık bir koleksiyon başlatarak karışıma girdiğinde yavaş başlangıç unutulmuş gibi görünüyordu. Gap'ten önemli ölçüde daha yüksek fiyat noktaları ve dağınık bir sunumla Ye, markasını ilerletmeye yardımcı olan ve milyarlarca gelir elde eden çok kurumsal şirketlerle ilgili hayal kırıklığını kamuoyuna açıkladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.