Gucci'de Alessandro Michele Devri Sona Mı Eriyor?
Kaynaklara göre Alessandro Michele, Gucci'den ayrılıyor...
- Stil-Moda
- Çarşamba 14:24 | 23 Kasım 2022
Gucci'de büyük bir değişiklik olabilir mi?
Bazı kaynaklar, kreatif direktör Alessandro Michele'in Gucci'den ayrıldığını söylüyor.
Gucci, Milan saatiyle Salı geç saatlerde tekrarlanan yorum taleplerine yanıt vermedi. Ana şirket Kering'in sözcüsü bugün erken saatlerde "Yorum yok" dedi.
İsminin açıklanmaması koşuluyla konuşan bir kaynak WWD'ye, Michele'den marka altında bir ateş yakmak için "güçlü bir tasarım değişikliği başlatmasının istendiğini" ancak tasarımcının bu talebi karşılamadığını söyledi. Başka bir kaynak, Gucci'nin ana şirketi Kering'in başkanı ve CEO'su François-Henri Pinault'nun grubun yıldız markası için bir hız değişikliğine baktığını söyledi.
Pinault, Kering'in önemli markalarından birini ilk kez sarsmıyor. Geçtiğimiz Kasım ayında Pinault, tasarımcının markadaki güçlü performansına ve birçok kritik başarıya rağmen Daniel Lee'yi sürpriz bir hareketle Bottega Veneta'dan gönderdi.
ALESSANDRO MıCHELE, DANIEL LEE İLE AYNI KADERİ Mİ PAYLAŞACAK?
Şu anda Burberry'de kreatif direktör olan Lee, Bottega'da yerini markanın stüdyosunda çalışmış olan Matthieu Blazy'ye bıraktı. Blazy iki sezonda markayı zanaatkâr köklerine geri götürerek markaya hızla damgasını vurdu.
Pinault, Michele'nin marka için Eylül'deki en son gösterisi 2023 ilkbahar sezonunun öne çıkanlarından biri olmasına rağmen, Gucci'de aynı şeyi yapmak istiyor olabilir. Tasarımcı, hem imzası olan androjen görünümlerinde hem de daha klasik terzilik enjeksiyonu ile daha ölçülü olan bazı modellerde bir dizi model tasarladı. Şovdaki modellerin hepsi, Michele'nin kimlikle ilgili kişisel bir yansıması olarak tek yumurta ikizleriydi. Gösteriden sonra annesinin ikiz olduğunu açıkladı ve bu yüzden her zaman iki annesi olduğunu hissettiğini söyledi.
MICHELE 2015'TEN BU YANA GUCCİ'NİN YARATICI YÖNETMENİ
Michele, Gucci'nin 2015 Sonbahar Erkekler Defilesinin sonunda ilk kez selam vermesinden iki gün sonra, Ocak 2015'te resmi olarak en üst yaratıcı role atandı. Bu ufuk açıcı şovla, Frida Giannini'nin sofistike sosyete yaşam tarzı imajını deviren tamamen yeni, ilginç bir estetikle Gucci'yi yeniden keşfetti.
Michele'nin, Gucci'nin 1 Kasım'da yapılması planlanan ve Cadılar Bayramı'nı kutlarken Güney Kore'nin Itaewon şehrinde gece hayatı bölgesinde 150'den fazla kişinin öldüğü ve düzinelercesinin ezilerek yaralandığı trajik olayların ardından iptal edilen Cosmogonie şovu için Seul'e uçmadığı açıklayıcı olabilir.
Doğrulanırsa, haber Gucci'nin Ocak ayında Milano'daki Erkek Moda Haftası'na dönüşünden önce gelir.
Michele'nin Gucci'deki görev süresi, markanın daha genç ve daha çeşitli bir müşteriye hitap etmesinin yanı sıra işini geliştirmesine yardımcı oldu. Atanmasının ardından Gucci, 2018'in ilk çeyreğine kadar art arda beş çeyrekte yüzde 35'i aşan bir büyüme kaydetti ve Gucci başkanı ve CEO'su Marco Bizzarri'yi o yılın Haziran ayında marka için 10 milyar euro'luk bir gelir hedefi belirlemeye sevk etti.
Ancak geçen ay Kering, organik satışların üçüncü çeyrekte hız kazanmasına rağmen Gucci'nin grubun diğer markalarına kıyasla düşük performans göstermeye devam ettiğini bildirdi. İtalyan markasının gelirleri, ikinci çeyrekte yüzde 4'lük bir artışın ardından benzer bazda yüzde 9 artışla toplam 2,6 milyar Euro'ya ulaştı.