2022'nin En Büyük Moda İş Birlikleri

Fendace'den Gucci x Adidas'a 2022'nin en büyük moda iş birliklerine yakından bakıyoruz.

Zeynep Gürer

Bu yıl moda markaları işbirliği oyunlarını başka bir düzeye taşıyarak gerçekten hızlandırdı. Gucci, Fendi, Balmain ve Prada gibi moda dünyasının en büyük markalarından bazıları, markalara sadık kalan bir dizi etkileyici koleksiyon sunarken aynı zamanda takipçilerine yeni bir şeyler sundukları işbirliği trenine atladılar. Moda markalarının bir araya gelmesi yıllardır devam ederken, iş birliği çılgınlığı yakın zamanda azalacak gibi görünmüyor.

Fendace

Eşi benzeri olmayan bir işbirliği için iki moda evinin bir araya gelmesi sık rastlanan bir olay değil, hatta kesinlikle düşünülemez. Fendi ve Versace'nin bir iş birliği (veya daha doğrusu bir "takas") için güçlerini birleştirecekleri açıklandığında , moda dünyası sarsılıyordu. Fendace olarak kabul edilen koleksiyon ilk olarak Milano Moda Haftası İlkbahar/Yaz 2022'de görücüye çıktı . Hazır giyim koleksiyonu, Fendi Baguette'in de içinde bulunduğu çantalar , bornozlar, ayakkabılar, kapşonlular, tişörtler ve elbiselerden oluşuyordu. Öğeler arasında iki markanın amblemlerinin bir birleşimi vardı (Versace'nin Medusa motifi ve Fendi'nin tekrar eden "F" harfi). Böyle iki ikonik evin bir araya gelmesi için Donatella Versaceve Kim Jones moda endüstrisini tamamen hayal bile edilemeyecek bir şekilde bozmuştu ve yine de tamamen işe yaramıştı.

Adidas x Gucci

Yılın en abartılı işbirliklerinden biri olan Adidas x Gucci , lüks ve spor giyimin mükemmel bir karışımıydı. Estetik, çağdaş bir dokunuşla 80'lerin fitness çılgınlığını anımsattığı için işbirlikçi koleksiyon bir nostalji duygusu yayıyordu. Eşofmanlar, canlı renkler, saç bantları ve polo tişörtler koleksiyonda satılan parçalardan sadece birkaçıydı. Her öğe, Adidas'ın imzası olan yonca logosuyla birleştirilmiş Gucci logosunu da içeriyordu.

Burberry x Supreme

İngiliz moda evi Burberry, İlkbahar/Yaz 2022 koleksiyonu için Supreme ile özel bir koleksiyon için ortaklık kurdu. Markalar, iki kapsül koleksiyon arasında bölünmüş 14 yeni ürün oluşturmak için bir araya geldi. Kapsüllerin içinde ceket, kot pantolon, kot şort, kürklü yaka ceket, ipek pijama ve snearkerlar bulunuyordu. Piyasaya sürülme tarihinden önce yayınlanan kampanya fotoğraflarında yer alan iki şirket, süper model Irina Shayk ve kaykaycı Sage Elsesser'e dokundu. Ortak koleksiyon, Mart ayı başlarında 240 ila 2.000 $ arasında değişen fiyatlarla resmen düştü.

Balmain x Barbie

2022 yılının Barbiecore yılı olarak kabul edilmesiyle birlikte bu yıl Barbie iş birliğine hizmet eden en az bir moda evi oldu elbette. Ocak ayı başlarında Balmain , Barbie ile ortak oldu ve tamamen pembe bir fantezi sundu. Sınırlı sayıda ortak koleksiyon, elbiseler, çantalar, kazaklar, ceketler ve önlükler dahil olmak üzere doğrudan bir Barbie rüya dünyasından 60'tan fazla parçayı içeriyordu. Fiziksel parçalara ek olarak, iş birliği koleksiyondan çeşitli görünümlere sahip Ken ve Barbie'nin yer aldığı üç NFT'yi ortaya çıkardı.

Harry Styles x Gucci Ha Ha Ha

Gucci'nin nasıl yapılacağını bildiği bir şey varsa, o da ünlülerin sadece onlar tarafından giydirilmeyi kabul etmesini sağlamaktır. Yalnızca Gucci giyen yıldızların listesi sayılamayacak kadar uzun olsa da, bu listedeki en hayranlık duyulan insanlardan birinin Harry Styles olduğuna şüphe yok. Alessandro Michele ile arkadaş olduğundan ve son birkaç yıldır sadece Gucci'yi giydiğinden beri Styles, moda evi olan ilişkisini daha da ileriye taşıdı ve Gucci Ha Ha Ha adlı ortak bir koleksiyon yarattı. Adı kadar eğlenceli olan koleksiyon, 70'lerden ilham alan silüetler, grafik tişörtler, renkli desenler ve canlı aksesuarlardan oluşuyor.

Prada x Adidas

2019'daki başarılı iş birliğinin ardından Prada ve Adidas, bu yılın başlarında Re-Nylon Collection'ın lansmanı için bir kez daha bir araya geldi. Lüks bir atletik gardırop için gereken tüm öğeleri sağlayan ürünler arasında ayakkabılar, spor çantalar, sırt çantaları, kova şapkalar ve eşofmanlar yer aldı. Ek bir dokunuş için, iki marka her bir parçayı üretmek için geri dönüştürülmüş naylon kullanarak sürdürülebilirliğe vurgu yaptı.

Manolo Blahnik x Birkenstock

İki ikonik ayakkabı markası Manolo Blahnik ve Birkenstock, her iki markanın tasarım estetiğini birleştiren bir kapsül koleksiyonunu piyasaya sürmek için bu Mart ayında güçlerini birleştirdi. Altı parçalı koleksiyon, kadife fuşya ve mavinin yanı sıra siyah deriden oluşan üç Birkenstock Arizona sandalet stilini ve aynı renk gruplarında sunulan üç Birkenstock Boston terlik stilini içeriyordu. Her iki stil de ikonik Manolo Blahnik Hangisi ayakkabısında görülen tasarım öğesini anımsatan toka üzerinde kristal süslemelere sahipti.

Disney x Givenchy

Givenchy kreatif direktörü Matthew Williams, Mayıs ayında "The Wonder Gallery" adlı bir işbirliği için Disney ile birlikte çalıştığını açıklamıştı. İş birliği, Disney'in ikonik karakterlerini içeren bir tişört koleksiyonu ve kapüşonlu uzun kollu tişörtlerle başladı. İki marka, Disney'in 100. yılını kutlayan Şanslı Tavşan Oswald'ın yer aldığı yeni bir kapsül koleksiyon için iş birliği yaptı.

Louis Vuitton x Nike "Air Force 1"

Louis Vuitton, hayata veda eden erkek giyim tasarımcısı Virgil Abloh'un mirasını onurlandırmaya devam ederek mayıs ayında Nike ile işbirliği yaptı ve ünlü "Air Force 1" spor ayakkabılarının dokuz sürümünü piyasaya sürdü. Koleksiyona ek olarak Louis Vuitton, mayıs ayı boyunca New York City'deki Greenpoint Terminal Warehouse'da Abloh'a bir sergi adadı.

Bu web sitesinde çerezler kullanılmaktadır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

"Tamam" ı tıklayarak, çerezlerin yerleştirilmesine izin vermektesiniz.