Çizgilerin Savaşı: Adidas, Thom Browne'u Mahkemeye Verdi

Adidas, Thom Browne'un dört çubuğunun kendi üç şeritli logosuna çok benzediğini savunarak şeritlerini korumak için yasal bir arayış içinde.

Adidas ve Thom Browne arasında giyim ve ayakkabılarda şerit kullanımı konusunda devam eden mücadele, iki markanın geçtiğimiz hafta Manhattan'ın Güney Bölge Mahkemesinde bir ticari marka anlaşmazlığı davasında karşı karşıya gelmesiyle yeni yılda hız kazandı.

Mahkeme, Adidas'ın Thom Browne'ın çizgili motiflerini içeren spor kıyafetlerinin onlarca yıllık markasını "taklit ettiğini" iddia ettiği 2021 tarihli bir davayı takip ediyor.

Alman spor giyim devi ve şu anda Zegna'nın sahibi olduğu New York merkezli lüks marka, yıllardır şerit kullanımı konusunda anlaşmazlığa düştüğü için Thom Browne'dan 867.225 dolarlık zarar ve 7 milyon dolarlık satış kaybı talep ediyor.

Amerikalı tasarımcı Thom Browne, kendi adını taşıyan markasını 2001 yılında kurdu ve Amerika Moda Tasarımcıları Konseyi'nin yeni atanan başkanı.

Mahkemeye imzası olan dört şeritli çoraplarından birini giyerek gelen Browne, başlangıçta 2005 civarında "Üç Çubuk İmzası" olarak adlandırılan üç şeritli bir tasarıma giriş yapmıştı. Mahkeme belgelerine göre, moda markası, Adidas'ın iki yıl sonra konuyla ilgili olarak o zamanki CEO'su ile temasa geçmesinin ardından motifi kullanmayı bırakmayı kabul etti.

2008'de tasarımcı Browne, ceketlerden kravatlara ve aktif giysilere kadar uzanan çeşitli öğelerde yer alan dört şeritten oluşan tartışmalı "Four-Bar Signature" serisini piyasaya sürdü. Adidas, spor giyim markasının üç şeritten oluştuğunu söylediği kırmızı, beyaz ve mavi bir tasarım olan Thom Browne'un "Grosgrain Signature"ının kullanımına da meydan okurken Thom Browne, beş şeritten oluştuğunu söyleyerek bunu "beyaz-kırmızı-beyaz-mavi-beyaz" olarak tanımlıyor.

Adidas, Alman kurucusu Adolf Dassler'in bir çift çivili koşu ayakkabısında kullandığı 1949'dan beri üç şerit kullanıyor. Şirket, açtığı davada, Thom Browne'ın spor kıyafetlerinde çizgili motifler kullanmasının "muhtemelen tüketicide kafa karışıklığına neden olacağını ve halkı aldatacağını" savundu.

Bu arada Thom Browne'u temsil eden avukatlar, Adidas'ın iddialarını ileri sürerken makul olmayan bir gecikme uyguladığını savundu. Mahkeme belgeleri, "Dört Çubuk İmza" özelliğine sahip ürünlerin ilk olarak 2009'da satıldığını ve 2010'dan itibaren moda markasının amiral gemisi New York mağazasında aktif giyim ürünlerinde sergilendiğini söylüyor.

Spor giyim devi, iddia edilen ihlalden ancak 2018'in başlarında Thom Browne'nin Avrupa'da "Grosgrain Signature" (markanın web sitesinde genellikle Signature Grosgrain olarak anılır) ticari markası için başvurmasıyla haberdar olduğunu iddia ediyor. Adidas'ın avukatları, şirketin Thom Browne'ın üretimini izleme görevi olmadığını ve başlangıçta etiketi doğrudan bir rakip olarak görmediğini savunuyor.

Thom Browne, dört çubuğu veya grogren etiketleri kullanmayı bırakmak zorunda kalırsa, bunun bu yılın üçüncü çeyreğinde 69 milyon avroya ulaşan iş üzerinde önemli bir etkisi olacağını söyledi. Browne, 2018'de markanın çoğunluk hissesini Ermenegildo Zegna'ya sattı.

Duruşmanın yaklaşık iki hafta sürmesi bekleniyor ve Browne ile şirketin CEO'su Rodrigo Bazan'ın ifade vermesi bekleniyor.

Bu web sitesinde çerezler kullanılmaktadır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

"Tamam" ı tıklayarak, çerezlerin yerleştirilmesine izin vermektesiniz.