Günün Her Saati Çabasız Stil

MGS Group Kurucu Ortağı ve Boris Becker Tasarım Koordinatörü Hande Gürsoy, her yaşa hitap eden tasarımların ardındaki hikayeyi paylaşıyor.

Giriş Tarihi: 13.02.2023 12:51

Yazı Pelin Hasçalık
Fotoğraf Kutup Dalgakıran

Wimbledon'ı kazanan en genç tenisçi unvanına sahip olan Boris Becker ile iş birliği yapma fikri nasıl gelişti?

MGS Group olarak uluslararası iş birlikteliklerimiz, özellikle yurt dışında reklam ve pazarlama alanındaki faaliyetlerimiz sebebiyle ünlülerin menajerleriyle de iletişim halindeyiz. Tekstil sektöründe yatırım fikrinin doğmasıyla beraber bağlantıda olduğumuz yurt dışı kaynaklarımızı, marka ismi arayışında olduğumuz yönünde bilgilendirdik. Bize önerilen isimler arasında Boris Becker, kariyeri boyunca altı kez Grand Slam şampiyonluğu, Olimpiyat Oyunları altın madalyası ve henüz 17 yaşındayken Wimbledon'ı kazanan en genç tenisçi olması gibi başarıları sebebiyle ayrışan bir isim oldu. İsim hakkı MGS Group olarak satın alınan Boris Becker markamızın isim değerini artırmak ve moda dünyasında marka değeri kazandırmak üzere bir yapı kurduk.

Markanın nasıl bir hedef kitlesi var ve beklentileri ne yönde tamamlıyor?

Tasarımlar her kuşağa hitap ediyor. Saf pamuktan üretilen gömlekler, ince trikolar ve casual pantolonlarla kobinlenecek espadriller ile X ve Y kuşağına hitap ettiği gibi özgün tasarım tişörtler üzerine yumuşak deri ceketler ve jogger pantolonlarla kobinlenecek snearkers'lar Z kuşağına hitap ediyor. Koleksiyonlarımızı farklılaştıran en önemli etken sürdürülebilir olması. Boris Becker koleksiyonunda jogger pantolon, kapüşonlu sweatshirt ve sneaker ile yürüyüşe çıkan ve sabah sporunu yapan bir erkek, aynı kombine uyumlu blazer ceketini giyerek bir toplantıya katılabiliyor. Toplantı sonrası aynı kombin, üzerine giyilen bir pardösü ya da deri montla başka etkinliğe uyumlu hale gelebiliyor.

Yeni koleksiyon hazırlama süreci nasıl ilerliyor? Pandemi hazırlık aşamasını nasıl etkiledi ve yönlendirdi?

Pandemi, aynı anda birden fazla işi bir arada yapma zorunluluğu getirirken, bu durum moda dünyasında konforu hiç olmadığı kadar ön plana çıkardı. Ofisin eve taşınması sonucu insanlar, konforlarını ön planda tuttukları yeni bir süreçten geçerken, spor şık olarak tabir edilen smart casual ürün gamı da bir o kadar genişledi. Pandemi sonrası yeni normali 'koleksiyonda sürdürülebilirlik' üzerine inşa ederken rahatına düşkün olduğu kadar şıklığından da ödün vermeyenlere özel hazırlandı.

İhracat odaklı bir yapı üzerine kurulan MGS Group, sahip olduğu markalarla Türkiye'de üretip ihraç etmek üzere kurulan bir yapıya sahip olduğu için dalgalanmaların etkilerini minimize ediyor. Özellikle pandemi süreciyle birlikte kişilerin giyim ve alışveriş kanalı tercihlerindeki değişiklikleri gözlemliyoruz. Bu ihtiyaçlara uygun tasarımlar üreterek, satış kanalları üzerinde çalışmalarımızı yoğunlaştırıyoruz.

Önümüzdeki sezonda markaya eklenen yenilikler neler? Erkek giyimde gelecek sezonda nasıl bir değişim öngörüyorsunuz?

Şu an kış koleksiyonu satışta ve Boris Becker 2021 İlkbahar-Yaz koleksiyonu hazırlıklarımız tamamlandı ve stoklarımıza alındı. Yaratıcı tasarım ekibimiz, markanın yaz koleksiyonu için casual rahatlıktan ödün vermeden ve soft renklerle kaliteli, lüks kumaş ve dokularla harika bir yaz koleksiyonu hazırladı. Gelecek sezonda rahatlığın ön planda olduğu, zahmetsiz giyim tarzının günlük yaşama uyarlandığı, klasik görüntüden uzak rahatlığı vurgulayan koleksiyonlar bizleri bekliyor.

Markanın tasarım çizgisi Türkiye'deki moda algısıyla nasıl örtüşüyor?

Eskiye nazaran Türk erkeklerinin cesur tavrı gurur verici. Giyimine özen gösteren, günün her saati şık ve rahat görünmek isteyen Türk erkeği ile karşı karşıyayız. Tüm bu talepler göz önünde bulundurularak renk paletleri, kesim ve kumaş seçimleri bu yönde yapıldı. Aydınlık ve sürdürülebilir bir koleksiyon sunduğumuz için Türkiye pazarında beklenenin ötesinde bir ilgiyle karşılandık.

Tasarımlara Türkiye pazarında hangi mağazalardan erişebiliriz?

Türkiye'de Harvey Nichols, Brandroom Nişantaşı ve Bodrum mağazaları ile Emaar Square Mall içerisinde bulunan Galeries Lafayette markaya ulaşılabilecek mağaza satış kanallarımız. Ayrıca Brandroom ve Boris Becker online sitesinden de tasarımlara ulaşmak mümkün.

Önümüzdeki yıl için projeleriniz neler?

2021 yılı itibariyle kendi mağazamız ve franchising sistemi üzerinden hem marka bilinirliğini, hem de prestijini artırmak üzere yatırımlar yapacağız. Ayrıca yurt dışı ve yurt içinde satış ağımızı genişletecek yatırımlara da ağırlık vereceğiz. Dijital dünyada ise, markamızı farklılaştıracak ve yeni müşteri deneyimleri yaşatabilecek satış kurguları üzerinde çalışmayı planlıyoruz. Yine e-ticarette markamızı daha fazla müşteriyle buluşturmak üzere ar-ge çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

BORIS BECKER'A SORDUK...

Motivasyon kaynağınız nedir?

30 yıldır dünyayı gezdiğim için çeşitli moda akımlarını keşfetme fırsatına sahip olmanın, temel motivasyon kaynağım olduğunu söyleyebilirim. Yollarımız MGS Fashion ile kesiştikten sonra, Hande Gürsoy ile birlikte kendi stilimi yaratmaya karar verdim.

Gardırobunuzda en sevdiğiniz parçalar hangileri?

Özellikle 'favori parça' olarak nitelendirdiğim bir tasarım yok. Seçimlerimi tamamen o anki günlük, mesleki, özel durumlara ve hissiyatıma göre yapıyorum.

Özellikle erkek modası söz konusu olduğunda paylaşacağınız bir tavsiye var mı?

Moda söz konusu olduğunda, erkek sadece giyinmemeli, moda aracılığıyla kişiliğini ön plana çıkartabilmeli.

Pandemi dönemini nasıl yorumluyorsunuz?

Korona virüs hepimizi etkiledi ve belki de ilk kez toplumlar birbirine kenetlenmek zorunda kaldı. Bu epidemi sürecini ancak birlikte el ele verip yenebiliriz.

BİZE ULAŞIN