Hollywood’un tahtına göz koydu

ABD’de kendi kendine korku hikâyesi yazan yapay zekâ çalışmasından sonra bilgisayarlar film çekmeye de başladı. Yapay zekânın çektiği kısa bir bilimkurgu filmi teknoloji dünyasında heyecan yarattı

Bir bilgisayar programı tarafından üretilen "Fraktaal" isimli bilim-kurgu türündeki kısa film, dünya basınında geniş yer buldu. Çoğunlukla kendine benzeme özelliği gösteren karmaşık geometrik şekillerin (fraktal) yer aldığı eser, izleyicileri yaklaşık üç dakika boyunca distopik bir gezegende yolculuğa çıkarıyor. Dijital animatör Julius Horsthuis'un imzasını taşıyan filmin herhangi bir konusu ise bulunmuyor.

FİLMİN KONUSU YOK

Horsthuis, "Fraktalları kullanarak, çizim veya modelleme yapmadan bir dünya icat ettim. Bu keşif, dijital film yapımı konusundaki heyecanlı unsurlardan biri" ifadelerine yer verdi.

İzleyicilerden büyük beğeni toplayan yapay zekâ üretimi film, teknoloji dünyasında da büyük heyecan uyandırmayı başardı. Bilgisayarlar tarafından üretilen filmlerin tek eksiğinin hikâyesi olduğunu belirten uzmanlar, hikâye üretiminin modern yapay zekâ teknolojisinin ötesinde olduğunun altını çizdi. Hikâye yazma yeteneğine sahip yapay zekâ sisteminin üretimiyle, film sektöründe büyük değişimler yaşanabileceği belirtiliyor. MIT Üniversitesi araştırmacılarının, korku hikâyesi yazan yapay zekâ üzerinde çalıştığı biliniyor. Shelley isimli sistem, sosyal medya platformu Reddit'te paylaşılan korku hikâyelerinden beslenerek kendi hikayelerini üretebiliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.