Amazon logosunu yine değiştirdi

Online alışveriş platformu Amazon, mobil uygulamasındaki logosunu Hitler'i anımsattığı eleştirilerinin ardından değiştirdi.

Dünyanın en zengin insanı Jeff Bezos'un sahibi olduğu online alışveriş platformu Amazon, geçen Ocak ayında duyurduğu yeni logosunda değişikliğe gitti.

Şirketin değişim kararı, kullanıcıların şikayetlerinin ardından geldi. Bazı kullanıcılar, logodaki zikzaklı mavi bandın Nazi Almanyası lideri Adolf Hitler'in bıyığını anımsattığını belirtirken, bazıları da logoya bütünüyle bakıldığında 'sırıtan bir Hitler suratı'na benzediğini söyledi.

Amazon'un yenilenen logosunda markayla özdeşleşen 'Amazon oku' olduğu gibi bırakılırken, kesik bant resmi, kenarından kıvrılmış bir bant görüntüsü ile değiştirildi.

'KULLANICILARIN GERİ DÖNÜŞLERİ DİKKATE ALINDI'
Amazon sosyal medya kullanıcıları tarafından yapılan bu benzetme ile ilgili bir açıklamada bulunmazken, yeni logonun kullanıcılardan gelen geri dönüşler dikkate alınarak tasarlandığı bilgisinin altını çizdi.

The Verge'e açıklama yapan Amazon sözcüsü yeni logo hakkında, ''Yeni logoyu, müşterilerimiz kapılarının önünde paketlerini gördüklerinde olduğu gibi, telefonlarından alışveriş yolculuğuna başladıklarında beklenti, heyecan ve neşe uyandıracak şekilde tasarladık'' ifadelerini kullandı.

Firmanın ilk logosu ise alışveriş sepetinin üzerinde 'Amazon' yazılı bir simgeden oluşuyordu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.