Instagram Kronolojik Akışa Geri Dönüyor

Instagram, gönderileri kullanıcı tercihlerine göre sıralayan mevcut akış algoritmasının aksine, kullanıcıların gönderileri kronolojik sırayla gösterecek bir yayın sürümü üzerinde çalışıyor.

ABD Senato alt komitesinin huzuruna çıkan Instagram CEO'su Adam Mosseri, burada yaptığı açıklamalarda sosyal medya platformundaki mevcut paylaşım akışı algoritmasının değişeceğini duyurdu.

İlk olarak 2016'da uygulanmaya başlayan ve 2017'de 'tavsiye edilen gönderiler'le güncellenen, Instagram kullanıcılarının takip ettiği profillerden yapılan paylaşımları kullanıcı tercihlerine göre sıralayan akış algoritması uzun bir süredir paylaşımları bir zaman akışına göre görmek isteyen Instagram kullanıcıları tarafından eleştiriliyordu.

Kullanıcıların Instagram'daki aktivitelerine göre yapay zeka tarafından hazırlanan 'kişiselleştirilmiş akış', şirketin tüm çabalarına rağmen beğenilmemeye devam edince, Instagram eski akış algoritmasına dönme kararı aldı.

Instagram'ın çocuk ve genç sosyal medya kullanıcılarını koruma konusunda neler yaptığına dair Senato'nun sorularını yanıtlayan CEO Mosseri, "Gelecek yıl piyasaya sürmeyi planladığımız bir kronolojik akış versiyonu üzerinde çalışıyoruz" diyerek şirketin aylardır bu özellik üzerinde çalıştığını dile getirdi.

Güncellemenin tam olarak ne zaman yapılacağı konusunda net bir tarih vermeyen Mosseri, 2022'nin ilk çeyreğinde kronolojik akışın geri gelmesini hedeflediklerini kaydetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.