Dünyanın en değerli 10 markası açıklandı

Brand Finance, dünyanın en değerli ve güçlü markalarının yıllık raporu açıkladı. İşte Dünyanın en değerli 10 markası... (2022)

Giriş Tarihi: 27.01.2022 15:40 Güncelleme Tarihi: 27.01.2022 15:42

Damla Yüce

Brand Finance, Global 500 2022 raporunu yayımladı ve dünyanın en değerli markalarını açıkladı.

  • TikTok, Yeni Medya Dalgası Olarak Dünyanın En Hızlı Büyüyen Markası Oldu
  • Apple, 355 milyar ABD dolarını aşan rekor değeri ile dünyanın en değerli markası unvanını elinde tutuyor ve onu Amazon ile Google izliyor.
  • Yeni giriş yapan TikTok, medya tüketiminde küresel devrime öncülük ederek %215 artışla dünyanın en hızlı büyüyen markası seçildi
  • knoloji en değerli sektör olmaya devam ederken, ikinci sıradaki perakende, COVID-19 salgını sırasında %46 marka değeri büyümesinin ardından 1 trilyon ABD dolarını aştı
  • COVID-19 aşılarının geliştirilmesi, en hızlı büyüyen endüstri olarak adlandırılan ilaçları görürken, turizm sektörü pandemi öncesi değerin altında kalıyor.
  • ABD ve Çin, sıralamada marka değerinin 2/3'ünü talep ederek listede hakim olmaya devam ederken, Hindistan %42 artışla en iyi ülkeler arasında pandemi sürecinde en hızlı büyümeyi görüyor.

DÜNYANIN EN DEĞERLİ 10 MARKASI (2022)

Apple – 355,1 milyar dolar

Amazon – 350,3 milyar dolar

Google – 263,4 milyar dolar

Microsoft – 184,2 milyar dolar

Walmart – 111,9 milyar dolar

Samsung – 107,3 milyar dolar

Facebook – 101,2 milyar dolar

ICBC – 75,1 milyar dolar

HUAWEI – 71,2 milyar dolar

Verizon – 69,6 milyar dolar

APPLE REKOR DEĞERİ İLE EN ÜST SIRADA YER ALIYOR

Apple, Brand Finance Global 500 sıralamasında şimdiye kadar kaydedilen en yüksek marka değeri olan 355,1 milyar ABD Dolarına %35 artışla dünyanın en değerli markası unvanını korudu.

Apple'ın 2021'de yıldızı parladı, 2022'nin başındaki başarısıyla bunu vurguladı ve 3 trilyon ABD doları piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu. Teknoloji devinin başarısı tarihsel olarak temel marka konumlandırmasını geliştirmesinde yatmaktaydı, ancak daha yakın zamanda büyümesi, şirketin markasının çok daha geniş bir hizmet yelpazesine etkili bir şekilde uygulanabileceğini kabul etmesine bağlanabilir.

iPhone hala markanın satışlarının yaklaşık yarısını oluşturuyor. Ancak bu yıl, Apple'ın yeni nesil iPad'ler, iMac'te yapılan revizyon ve AirTag'lerin tanıtımıyla diğer ürün grubuna daha fazla ilgi gösterdiğini gördü. Apple Pay'den Apple TV'ye kadar hizmet yelpazesi de giderek güçlendi ve markanın başarısı için artan bir önem kazandı.

Ayrıca Apple, marka değerini korumak için müşterileriyle uyum içinde olmanın önemini biliyor. Gizlilik ve çevre öne çıkan en hassas konular ve Apple, kimlik bilgilerini her iki cephede de güçlendirdi.

Apple, büyük ölçüde kalite ve yenilik konusundaki itibarı sayesinde inanılmaz bir marka sadakati düzeyine sahip. Markayı mükemmelleştirmek için onlarca yıl süren sıkı çalışma, Apple'ın sadece rekabet etmesine değil, aynı zamanda çok sayıda pazarda gelişmesine olanak tanıyan kültürel bir fenomen haline geldiğini gördü. Elektrikli araçlara ve sanal gerçekliğe yaptığı baskınla ilgili söylentilerle, yeni bir sıçramaya hazır görünüyor.

Brand Finance Başkanı ve CEO'su David Haigh

Amazon ve Google da iyi büyüme seviyeleri gördüler ve Brand Finance Global 500'deki yerlerini sırasıyla Apple'ın arkasında 2. ve 3. sıralarda korudular. Amazon, %38 artışla 350,3 milyar ABD Dolarına ulaşan 300 milyar ABD Doları değerindeki marka değeri işaretini aşmada Apple'a katıldı ve bu süreçte küresel tedarik zinciri sorunları ve iş gücü sıkıntısına yol açtı. Haziran 2021'den bu yana 133.00 yeni çalışanı işe aldı ve kısa süre önce, devam eden büyüme beklentisiyle 125.000 adet saatlik çalışanı daha işe almayı planladığını duyurdu.

Google, benzer bir marka değerinde %38 artışla 263.4 milyar ABD Dolarına ulaştı. Marka, gelirinin büyük çoğunluğu için reklamlara güveniyor ve pandeminin başlangıcında belirsizlik nedeniyle reklam harcamaları düştüğü için zarar gördü. Bununla birlikte, dünya yeni normale uyum sağladıkça ve insanlar internette daha fazla zaman harcadıkça, reklam bütçeleri yeniden açıldı ve Google'ın işi toparlanarak marka değerinde sağlıklı bir artış sağladı.

Dünyanın en hızlı büyüyen markası TikTok, medya devrimine öncülük ediyor
Geçen yıl marka değerinde üç katına çıkan TikTok, dünyanın en hızlı büyüyen markası oldu. %215'lik şaşırtıcı bir büyümeyle, eğlence uygulamasının marka değeri 2021'de 18,7 milyar ABD dolarından bu yıl 59,0 milyar ABD dolarına yükseldi.

Dünyanın en değerli 500 markası arasında 18. sırayı alarak Brand Finance Global 500 2022 sıralamasına yeni giren en yüksek isim oldu. 2021 boyunca dünya genelinde hala geçerli olan COVID-19 kısıtlamaları ile dijital eğlence, sosyal medya ve akış hizmetleri sürekli büyüme kaydetti ve TikTok'un yükselişi medya tüketiminin nasıl değiştiğinin kanıtıdır.

Kolayca anlaşılabilir ve eğlenceli içerik sunması ile uygulamanın popülaritesi tüm dünyaya yayıldı, ancak aynı zamanda yaratıcı bir çıkış noktası işlevi gördü ve insanların karantina sırasında bağlantı kurması için bir yol sağladı.

Aynı zamanda, UEFA Euro 2020 turnuvasının sponsorluğu gibi stratejik ortaklıklar, TikTok'u orijinal Z Kuşağı tabanının dışındaki kitleye de ulaştırdı. 2021'de bir milyar kullanıcı sınırını aştı ve Android'in Google Play mağazasında ve Apple'ın App Store'unda en çok indirilen uygulama oldu.

Medya tüketimi COVID-19 pandemisi boyunca arttı, ancak – dahası – onu tüketme şeklimiz geri dönülemez bir şekilde değişti. Bu gelişen pazarda rekabet edebilmek için medya kuruluşları, içerik edinmeden kullanıcı deneyimine kadar markalarına büyük yatırım yaptı. TikTok'un hızlı büyümesi, pudingin kanıtıdır - marka sadece birkaç yıl içinde göreceli olarak bilinmezlikten uluslararası üne geçti ve hiçbir yavaşlama belirtisi göstermiyor.

Brand Finance Başkanı ve CEO'su David Haigh


Dünyanın en değerli markaları sıralaması, geçtiğimiz yılın raporuyla neredeyse tamamen aynıydı. Apple, Amazon, Google, Microsoft, Facebook ve ICBC, sıralamadaki yerini korurken Huawei ve Walmart sıra atladı, Verizon ve Samsung ise sırasını kaybetti. En değerli markalar sıralamasında bir ve ikinci marka arasındaysa 5 milyar dolar fark vardı.

BİZE ULAŞIN