Instagram Algoritmasındaki Değişiklikleri Duraklatıyor

Instagram, tepkilerden sonra algoritmasındaki değişiklikleri duraklatıyor.

Giriş Tarihi: 09.08.2022 14:21 Güncelleme Tarihi: 09.08.2022 14:21

Instagram'ı sosyal medya platformları arasında bir klasik haline getiren sevimli küçük kare fotoğraf uygulaması artık yok. Instagram'ın en sevilen özelliği, kullanıcılara yenilikleri göstermeye yönelik bir algoritma ile dev bir video makarasına dönüştü. Akışlara artık takip edilen kullanıcılardan değil, Meta'nın kullanıcıların "ilginç" bulabileceğini söylediği üçüncü taraflardan ve diğer kullanıcılardan gelen içerik hakim oluyor.

Instagram 2019'dan beri videoya dönüyor, ancak TikTok'un yıldızı yükselmeye başladığından beri Instagram bu kadar radikal değişiklikler yapmadı. Geleceğin kısa biçimli bir video olduğunu ilan etmek, fotoğrafik görüntülerin ana Meta'ya neredeyse eskimiş olarak görülebileceği anlamına gelir.

Instagram, kullanıcılardan gelen çok fazla eleştiriden sonra 9:16 fotoğraflarla tam ekrana geçmeyi bıraktı. Ancak geçici durma, platformun önümüzdeki iki hafta içinde daha fazla test yapmaya başladığını görecek.

INSTAGRAM'DAKİ VİDEO HAKİMİYETİ DOĞAL OLARAK GERÇEKLEŞİYOR

CEO Adam Mosseri, Temmuz ayında Instagram'ın tam ekran beslemesinin beta sürümünde olduğunu ve daha ilgi çekici bir deneyim olması gerektiğini doğruladı. Bununla birlikte, tepki yüksek ve netti. Mosseri, kullanıcılar her zamankinden daha fazla video yayınladıkça video hakimiyetinin doğal olarak gerçekleştiğini belirtti. Ayrıca, gönderme seçeneklerini basitleştirmek için bundan sonraki tüm video içeriği Reels biçiminde olacaktır.

Öncelikli olarak fotoğrafçılığı kullanan kullanıcılar, platformun yeni biçimlendirmesiyle boğuşmak ve daha az etkileşim görmek zorunda kalacaklar. Tam ekran görüntülerin düzeni TikTok'a benzer, ancak Instagram'ın miras kare görüntüleri daha uzun bir çerçevede iyi çalışmayacaktır.

Pazarlamacılar aynı sonuçları ve etkileşimi elde etmek için formatları videoya çevirmeye çalışırken, birçok reklam öğesi Instagram'ın en son güncellemelerinden memnun değil.

KONTROL DUYGUSU YOK

Büyük topluluklara sahip markalar ve kullanıcılar, Keşfet sayfalarına yönlendirilen yayınlar ve videoların ve bilinmeyen kullanıcıların keşfedilmesiyle, takipçilerin artık içeriklerini görmediklerini, kontrol duygusunu kaybettiklerini dile getirdiler.

Bir kazanç çağrısında Mark Zuckerberg, kullanıcı akışındaki değişikliği doğruladı: "Yapay zeka, bu yaratıcıları takip etmeseniz bile Facebook veya Instagram'dan ilginç bulacağınız içerikler öneriyor. Reels, bir içerik formatı olarak kısa biçimli videonun büyümesine odaklanan bu eğilimin bir parçasıdır, ancak bu genel AI trendi çok daha geniştir ve metin, resimler, bağlantılar, grup içeriği ve daha fazlası dahil olmak üzere tüm içerik türlerini kapsar. Tüm bu içerik türleri için bir öneri sistemi oluşturmak, benzersiz bir şekilde odaklandığımız bir şey."

Ayrı bir notta, Meta CEO'su Mark Zuckerberg, geçen Mayıs ayında bir test lansmanının ardından Instagram'da NFT desteğinin genişletildiğini doğruladı. Kullanıcılar, dijital bir cüzdanı Instagram'a bağladıktan sonra bir NFT veya dijital koleksiyon yayınlayabilecekler.

BİZE ULAŞIN