Bir efsanenin hayatı: Alex de Souza

Uçağı indiğinde havaalanının hıncahınç dolu olmasına, Fenerbahçe'nin Cruzeiro'dan çok daha iyi olan altyapısına, kaldıkları otelde herkesin ona hizmet etmek için seferber olmasına çok şaşırmıştı. İstanbul sandığı gibi bir çöl değildi, bu şehre ilk görüşte hayran kalmıştı. Tuttuğu daireden gittiği yerlere her şeyin gazetelere, TV'lere haber olması, gittiği restoranlarda hesabının yan masalar tarafından ödenmesi onu hayrete düşürüyordu.

Ancak kendisini yalnız hissediyordu. Fenerbahçe Zico, Lugano, Roberto Carlos gibi Brezilyalıların da gelmesiyle 'yarı Brezilyalı' hale gelmemişti henüz. (Gerçi o hale geldiğinde de Türklerle arkadaşlık yapmayı seçecekti.) Dille ilgili zorluklar yaşıyor, markette beş yüz un çeşidinden birini seçerken paketi delip koklamak zorunda kalıyordu.

İstanbul'daki ilk imza gününe tüm bu duygularla geldi. Birçok Fenerbahçelinin formasını imzaladıktan sonra imza günü bitti. Sıradaki genç onun dilinde, Portekizce seslendi ona: "Bunu da imzalar mısın?" Anadilini duyunca kafasını kaldıran Alex, güvenlik görevlisine çocuğu içeriye almasını rica etti. İstanbul'da Coritiba formasını imzalamak ona çok tuhaf hissettirmişti. 17 yaşındaki o çocuk, Brezilya'daki ailenin Coritiba formasını hediye ettiği Samet Güzel'di.

Samet o günü şöyle anlatıyor: "Benden numaramı istedi. Elim ayağım titriyordu o an. Sonra arada mesajlaşmaya başladık. Daha Fenerbahçe'de çalışmak, onun tercümanı olmak aklımdan bile geçmiyordu."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.