Gerçek ile rüyanın birbirine karıştığı filmler

''Rüyaların yapıldığı maddeden yapılmayız biz ve uykuyla çevrilidir küçük hayatımız'' der Prospero ve ekler Tanpınar; ''Zihnin bazı imkansız vuzuh anları uyanık halde görülen bir rüyadan başka bir şey değildir." Peki yaşadığımız şeylerin hangisi gerçek? Gelin, bu ayrımı beyaz perde üzerinden bir bakış gerçekleştirelim. İşte gerçek ile rüyanın birbirine karıştığı filmler...

1 saat 46 dakika - IMDb 7.3

"The Science of Sleep", sürekli rüya görme halinde olduğu için gündelik hayatı altüst olan Stephane Miroux adlı eksantrik bir gencin beyninin içinde gelişen eğlenceli bir romantik komedir. Uyku halindeyken "Stephane TV"nin karizmatik sunucusudur. Kartondan yapılma kameralar karşısında "Uyku Bilimi" hakkında yorumlar yapar. Gerçek yaşamındaysa Paris'teki bir takvim yayıncılık şirketinde sıkıcı bir işi vardır.

Aynı apartmanda karşı dairede yaşayan Stephanie ile arkadaş olur ve ona öğütler verir. Stephane onun öğütlerini dinleyemeyecek kadar bulutların üzerindedir. Stephanie'nin kalbindeki sırları uyanıkken çözmeyi başaramayan Stephane, cevaplarını rüyalarında aramaya başlar. Sınır tanımayan yaratıcılığa dayalı ödüllü filmlerin (Eternal Sunshine of the Spotless Mind), müzik videolarının ve reklam filmlerinin yaratıcısı Michel Gondry'nin senaryosunu yazıp yönettiği "The Science of Sleep"; mukavva tüpler, selofan bantlar ve sınırsız hayal gücüyle şekillenen harikalar ülkesine tuhaf ötesi bir yolculuğu anlatır.

Yönetmen: Michel Gondry

Senaryo: Michel Gondry

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.