Kokunuz kimliğinizdir

Diğer duyulardan gelen uyarılar, önce rasyonel bir mantık süzgecinden geçerek duygu durum merkezine giderken koku, rasyonel süzgeçten geçmiyor ve hafızayla birlikte çalışıyor; dolayısıyla onu yönlendiremiyoruz. Markaların kokuya verdikleri önem de bu, sübliminal mesaja açık olma durumundan kaynaklanıyor. Koku duyusu, tat alma duyumuz üzerinde de çok etkin olduğu için yediğimiz işlenmiş gıdalara da koku monte ediliyor. Vedat Ozan, duyusal pazarlamada kokuyu kullanan ilk alanlardan birinin, inanç sistemleri olduğu görüşünde. Hatta koku, dinsel bir araç olarak ortaya çıkmış. ‘Parfüm’ün kelime anlamı da ‘dumanla yükselen’; çünkü ilk kez tütsüde kullanılmış. Bugün etrafımız kokulu ürünlerle sarılmış durumda. Marketteki ürünlerin %90’ı müşteriyi ikna edebilecek uygun kokularla donatılıyor. Örneğin salatalık kokulu kremin içinde hiç salatalık olmadığını öğrendiğimde sarsılıyorum. Bir taraftan kokuyu koyduğunuzda kâğıda yazılmış yaklaşık formülünü aldığınız gaz kromatografi aleti sayesinde pek çok şeyin kokusu kimyasal yolla üretilebiliyor. Sahte parfümler de bu yolla yapılıyor.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.