Sinerjik İkili
Moda devlerinin saat ustaları karşısında gerçek bir rakibe dönüştükleri kesin. 2016 yılına ait BrandZ Top Global 100 Brands listesinde Louis Vuitton ve Hermès ilk sıralarda yer alırken bu 100 isimlik listeye tek girebilen İsviçreli saat markası Rolex'ti. Ancak şöyle bir gerçek de var ki, saat pazarında moda markaları henüz bir tehdit oluşturmuyor; Euromonitor kurumunun 2016 yılı lüks saat satışları raporuna göre pastadan Rolex yüzde 8,3'lük pay alırken Chanel'e sadece yüzde 0,75'lik bir dilim düşmekteydi. Yenilikçiliği ile moda kültürünün saatçiler için büyük bir ilham kaynağı, hatta örnek teşkil ettiği ise şüphesiz. IWC, Bradley Cooper veya Montblanc, Hugh Jackman gibi moda ve kozmetik markalarının da peşinden koştuğu yıldızlarla marka elçisi olarak çalışıyor. Hublot, gözlük markası Italia Independent ile işbirliğine giderken ayakkabı fenomeni Christian Louboutin ise Jaeger-LeCoultre için kayışlar hazırlıyor.