Berneron: Saatlerin Yeni Altın Ölçüsü mü?
Esquire Stil Direktörü Johnny Davis, markanın kurucusu Sylvain Berneron ile konuştu.
İş hayatına BMW'de endüstriyel tasarımcı olarak başladınız değil mi?
Evet. O zamanlar öğrenciler için bir tasarım yarışması vardı. Büyük ödül BMW'de altı aylık bir stajdı. Böylece 19 yaşındayken sırt çantamı hazırladım. Beni okuldan alıyorlardı sonra tüm gün BMW'de çırak olarak çalışıyordum. Akşamları da LMU München'e [prestijli bir üniversite] geri dönüyordum.
Nasıl bir deneyimdi?
Çalıştığım en büyük kurumdu. Sadece BMW Group Araştırma ve İnovasyon Merkezi'nde 11.000 çalışan vardı , şehrin içinde adeta mikro bir şehir gibiydik. Endüstriyel tasarımın güçlü temellerini, etik kuralları, bir ürünün ve metodolojinin nasıl geliştirileceğini orada öğrendim.
Otomobil tasarımı ile saat tasarımı arasında bir benzerlik var mı?
Hem de çok fazla. Saatçilik endüstrisinde, otomobil endüstrisinden gelen pek çok kişi çalışıyor. Bulgari'den Fabrizio Buonamassa gibi [Bulgari'nin Octo Finissimo'sundan sorumlu ünlü tasarımcı, daha önce Alfa Romeo'da çalışmıştı]. Hem otomobil hem de saat çok teknik nesnelerdir. Bir otomobilde milimetrelik detaylarla iş yaparsınız. Saatte ise milimetrenin onda birine ve daha ötesine kadar gidersiniz. Gözünüzü bu duruma alıştırmak zaman alır. Ancak otomobil endüstrisi yaratıcılık açısından çok kısıtlayıcı bence. Ferrari Testarossa veya Lamborghini Miura yapabileceğiniz günler mazide kaldı, çünkü güvenlik özellikleri ve koymanız gereken zorunlu teknolojiler var. Ayrıca, otomobiller uzun vadede bugün olduğu gibi kişisel araçlar olmayacak. Saat endüstrisine gelince olabilecek en kötü şeyin saatin çalışmayı durdurması olduğu mikro bir yaratıcılık dünyasıdır. Ayrıca yaşam tarzı üzerinde marjinal bir etkiye sahipler. Bu iki şey benim kişisel değerlerime daha uygun.