Miami Grand Prix’sinin Kazanan Saatleri

En iyi olmak için yarışanlar sadece piste çıkanlar değildi.

Fotoğraf: Qian Jun/MB Media

Günümüz Formula 1'i, beş yıl öncesinin yarışlarından bile o kadar farklı ki... Yarışların geçirdiği evrim, en eski yarışların, takvimdeki yeni eklemelerle karşılaştırmasına bakılarak görülebilir. En eskisi olmasa bile gelmiş geçmiş en ikonik yarış olan Monako Grand Prix'si, yüz yıllık bir miras ve tarihe ev sahipliği yapıyor. Yarışları izlemek için hâlâ seçkin bir topluluğun üyesi olmanız gerekiyor; Brunello Cuccinelli keten takımları veya Loro Piana loafer'ları içinde süzülen yat sahipleri mesela. Monako kupası, yıllardır bir Louis Vuitton mahfazada saklanırken, saatler ise bambaşka bir sosyal statünün ipuçlarını veriyor. Renault Formula 1 takımının patronu Flavio Briatore'yi Rolex Daytona "Zenith", Patrick Dempsey'i Monaco Calibre 12 takarken görebiliyorsunuz. Dünyanın diğer ucunda, takvime yeni eklenen Amerikan yarışlarında ise durum daha farklı: Netflix'in "Drive to Survive" belgeseliyle veya F1 markasının sahibi Liberty Media'nın gençleşen sosyal medya stratejisi sayesinde spora ilgi göstermeye başlayan yeni neslin ilgisini çekebilecek markalar için kusursuz bir ortam var artık. Monako, "sessiz lüks" demekse Miami de en pahalı saatinizi dünyaya gösterme fırsatı demek.

F1 fanatikleri etrafta dolaşan Twitch veya TikTok fenomenlerine burun kıvırsa da, bu yeni neslin marka işbirliklerine olan etkisini de göz ardı etmemek gerekiyor. Nielsen, e-spor gibi geleneksel dışı sektörlere yatırılan sponsorluk paralarının %107 oranında artış gösterdiğini açıklıyor. Formula 1'den bahsedecek olursak, Amerika'daki izlenme oranlarının %54'e çıkması ve izleyici yaşının 32'ye düşmesi bunun sebeplerinden biri.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.