Alfa Romeo'lar pistte

İtalya’nın meşhur Balocco Pisti’nde Alfa Romeo’nun 4C Spider, Giulia Quadrifoglio ve Veloce modellerini kullandım. Baştan söyleyelim; tadı damağımda kaldı!

Yazı: Onur AKÇAY

Ne zaman Balocco Pisti'ne gelsem hep aynı düşüncelere dalıp gidiyorum. İnanılmaz bir vizyonun göstergesi olan bu test pisti, aslında büyük marka olmanın ne demek olduğunu anlatıyor. 1962 yılında Alfa Romeo araçlarının geliştirilmesi için kurulan tesise yıllar geçtikçe farklı parkurlar ve zeminler eklenmiş. Şu an için yaklaşık 80 kilometre uzunluğa sahip pist, Fiat grubunun önemli bir test merkezi olarak kullanılıyor. İçeride Maserati, Ferrari, Fiat ve Alfa Romeo markalarının henüz geliştirme safhasında olan kamuflajlı modellerini de test aşamasında görmek mümkün. İşte bu harika tesiste Alfa Romeo'nun sporcularını kullanma fırsatı bulduğum için gerçekten kendimi şanslı sayıyorum.

Verilen brifingin ardından kasklarımızı birlikte bizim için hazırlanan alana geçtik. Güvenlik gerekçesiyle otomobillerin birbirini geçmesine izin verilmiyor, çünkü limitler zorlanıyor. Kullandığınız modele göre değişmekle birlikte 30 km/s ile döndüğünüz viraj sonrası düzlükte 250 km/s yi görebiliyorsunuz. Bu nedenle en öndeki ve en arkadaki araçlarda bize pist konusunda destek veren eğitmenler copilotluk yaptılar. Bilenler bilir, pistte güvenlik şakaya gelmez. Araçlar ve parkur hızlıdır, eğer bir virajda geç fren yaparsanız rüyanız kâbusa dönüşebilir. Neyse ki eğitmenlerin de desteğiyle organizasyonda yer alan 4C Spider, Giulia Quadrifoglio ve Veloce modelleriyle birbirinden zevkli turlar attık ve hiçbir sorun yaşamadık. Ülkemizde de satışa sunulan Giulia Veloce ile hızlı bir tur attıktan sonra; "Giulia gerçekten olmuş!" diye düşünmeye başladım. Sanırım bir dakika sonra kendimi Giulia Quadrifoglio'nun içinde buldum. İlk viraja kadar gaza yüklendim ve aracın gücünden inanılmaz etkilendim. Hatta biraz ürktüm de diyebiliriz. Öyle ki pistin büyük bölümünde gaz pedalına daha ölçülü bastım. Fakat Quadrifoglio ile tam gaz attığım ikinci turun sonunda heyecandan, adrenalinden bacağımın titrediğini bile hissettim. 2,9 litre V6 bi-turbo motor 600Nm torku ve 510 beygir gücü her aşamada sürücüsüne hissettiriyor. Unutmadan söyleyeyim; 2.0 litre 280hp'lik Giulia Veloce dört tekerlekten çekişli, Quadrifoglio ise 510 beygire rağmen arkadan itişli! Buna rağmen otomobil yere tutunmak için elinden geleni yapıyor. Yere tutunma konusunda, birbiri ardına hızla geçtiğimiz virajlarda Giulia Quadrifoglio hiç tedirgin etmedi diyebilirim.

Balocco'da yaşadığım önemli tecrübelerden biri de 4C Spider'ı kullanmak oldu. Çünkü böyle bir parkurda üstü açık bir araçla yer almak gerçekten çok farklı bir deneyim. Rüzgârı tamamen hissederek hızlanmak, sert fren sonrası viraja dalmak ve sonrasında tam gaz virajdan çıkmak harika bir deneyimdi. Safkan bir sporcu olarak tasarlanan 4C Spider'ı kullanmak bile başlı başına bir şansken, direksiyona Balocco'da geçmek gerçekten paha biçilemezdi. Alfa Romeo 4C Spider'in şasisi yalnızca 73 kilogram ve tek parça bir karbon fiber gövdeye sahip. Hafifliğin verdiği avantaj performans verilerinde kendisini gösteriyor. 240hp'lik otomobil 4,5 saniyede 100 km/s hıza ulaşıyor. Gaza yüklendiğinizde kulaklarınızın pasını silen harika motor sesi, moral düzelten egzoz sesiyle karışıyor. Araç durduğunda çevirirken zorlandığınız direksiyon, hızlandıkça belirli oranda hafifliyor, ama asla Giulia'nın ki kadar değil. Kısacası araç, direksiyonundan kapı koluna, koltuğundan frenine kadar her detayda "Ben başkayım." diyor!

Pist organizasyonun bitmesinin ardından bu keyifli günde bize eşlik eden Alfa Romeo Marka Direktörü Sinan Saip Bel ile de sohbet etme şansı buldum. Aynı zamanda Jeep Marka Direktörü ve Fer Mas Şirket Müdürü olan yönetici, markanın hem global anlamda hem de ülkemizde büyüyeceğini belirtti. Satış hedefi ni sorduğumuzda; "Giulia, Stelvio ve önümüzdeki yıllarda geliştirilecek ürünler vesilesiyle Alfa, 107. yılı olan 2017 itibarıyla duygulara çok daha fazla hitap eden bir marka olacak. İtalya'da FCA grubu içindeki markalarda ciddi bir entegrasyona gidildiğini söyleyebilirim. Alfa Romeo'nun bu yeniden konumlanma ve doğru stratejilerle yıllık global 60.000 gibi adetlerden 200.000 adetlere yükselmesi ihtimal dahilinde bulunuyor. 2017 yılsonu Türkiye satış hedefi mizi yaklaşık 750 adet olarak belirledik." diyen Saip Bel, Mayıs ayı itibariyle 620 bin TL'den satılan 4C modelinden 6 adet, 780 bin TL'lik Giulia QV'den ise 3 adet sattıklarını belirtti. Evet, ülkemizdeki vergi sistemi yüzünden birçok modelde karşılaştığımız üzere olması gerekenden daha pahalıya satılacak, fiyatı henüz belli değil, ama ben Stelvio'nun Alfa Romeo'nun en çok satan modellerinden biri olacağını düşünüyorum.

Bu web sitesinde çerezler kullanılmaktadır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

"Tamam" ı tıklayarak, çerezlerin yerleştirilmesine izin vermektesiniz.