Farklı vizyon
Skoda'nın ilk büyük SUV modeli olan Kodiaq, markaya başka bir pencereden bakmanızı sağlayacak oldukça etkileyici bir araç.
Yazı: Onur AKÇAY
İşim gereği lansmanına veya medya toplantısına katılmadığım, direksiyonuna geçmediğim araç sayısı azdır. Burada kriterim aracın Esquire okuyucuları için uygun olup olmadığıdır. Bu nedenle zaman zaman birçok markadaki dostlarımdan "Bizim şu modelimizi neden teste almıyorsun?" gibi sitemler alıyorum. Gerçekten tek isteğim okuyucu kitlemizin ilgilenebileceği modellere yer vermek. Bazen de işin tersi olur! Vakitsizlik, araya giren diğer testler, seyahatler derken kullanmak istediğim, okuyuculardan soru aldığım modellerle buluşamam. İşte onlardan biri de Skoda Kodiaq. Uzun süredir merak ettiğim, incelemek istediğim araçla sonunda buluştum.
Bilen bilir, bazen yazının sonunda vurgulamam gerekeni işin başında söyleyebilirim. Çünkü bazı araçlar bunu gerçekten hak ediyor. Bu nedenle şunu rahatlıkla belirtmeliyim ki; Skoda Kodiaq beklentilerimin üzerinde bir araç çıktı. Evet VW grubu motorlar kullanılıyor ve bu güç ünitelerini kardeş markalarda da görebilirsiniz. Ama bir SUV'dan bahsediyorsak sadece teknik verilerle konuşamayız.
Bence aracın tasarımı çok etkileyici olmuş. Kodiaq'a yandan bakıldığında, uzun aks aralığı, iç mekânındaki genişlik konusunda ipuçları veriyor. 4.697mm uzunluğa, 1.822mm genişliğe ve 1.676mm yüksekliğe sahip aracın aks aralığı 2.791mm. Skoda Octavia'dan sadece 38mm daha uzun olmasına karşın Kodiaq, 104mm'lik arka diz mesafesiyle sınıf ortalamasının üzerinde bir alan ve dolayısıyla rahatlık sunuyor. Yaklaşık bir haftalık birlikteliğimizde, yanına geldiğinde; "Kodiaq bu kadar büyük müydü yahu?" demeyeni görmedim. Çünkü Kodiaq'ı yakından incelemeyen, daha önce hiç görmeyen insanların kafasında şöyle bir olgu var; "Aynı grup çatısı altındalar, VW; Tiguan'ı, Seat Ateca'yı üretti, kardeşleri olarak Kodiaq geldi!" Yani çok benzer araçlar olduklarını düşünenler fazla, ama Kodiaq'ı diğerlerinden ayrı tutmak, Skoda'yı da tebrik etmek gerekiyor. Görünüş çok şık ve heybetli. Skoda'nın Yeni Baş Tasarımcısı'nın Oliver Stefani olduğunu da hesaba katarsak markanın çok iyi işler yapacağı kesin!
'Prestige' adı verilen yüksek donanım paketine sahip test aracında oturma pozisyonunu ve koltukların rahatlığını çok beğendim. 6 ileri DSG vites kolunun etrafındaki bir-iki kontrol düğmesinin dışında her şey rahatlıkla kontrol ediliyor. Göstergeler şık, direksiyon herhangi bir perdeleme yapmıyor. Orta konsolda yer alan büyük multimedya ekranı kullanışlı ve iç mekâna cazibe katıyor. İşçilik ve malzeme kalitesi gayet tatminkâr. Dış tasarımın çekiciliğini tamamlayan kaliteli kokpit, Kodiaq'ın farklı bir müşteri kitlesine hitap edeceğini işaret ediyor diyebilirim. Skoda'nın daha çekici bir marka haline gelmesinde önemli rol üstleneceğini düşündüğüm Kodiaq, markanın yeni tasarım anlayışının SUV sınıfına aktarılmış bir örneği!