Esquire Best of 2017 – Mercedes-AMG E63 S
Rafine mutluluk.
Yazı: Onur AKÇAY
Lüks bir sedan düşünün lütfen, oldukça sessiz ve konforlu. Şehir içi trafiğinde diğer lüks araçlar gibi sadece şık görünümüyle dikkat çekiyor. Ama gaz pedalına yüklediğiniz anda tüm bakışları üzerinde topluyor. Çünkü hiç kimse böyle lüks bir konfor aracının egzozundan patlamalar duymayı beklemiyor. Hal böyle olunca direksiyon başındakine sadece rafine mutluluğu doya doya yaşamak kalıyor. Gelmiş geçmiş en güçlü E-Serisi olarak tanımlanan Mercedes-AMG E63 S modeli, ailenin diğer bireylerinden oldukça farklı bir araç. Sakin kullanımlarda konforlu bir sedan olarak makam aracı gibi hareket eden model, sürüş modlarının da yardımıyla istenilen anda kimlik değiştirebiliyor, tıpkı bir süper spor otomobil gibi davranabiliyor. Aracın tasarım detayları bile performans odaklı.
Örneğin siyah iç çıtalara ve AMG logosuna sahip gümüş krom çift lamelli radyatör ızgarası, yine siyah parçalarla süslenmiş geniş hava girişlerine sahip Jet-Wing tasarımıyla ön tampon ve altı eklentisi, aracın sert bakışını destekliyor. Tampondaki geniş hava girişleri sadece görünümü agresifleştirmiyor, aynı zamanda güçlü motorun ihtiyacı olan temiz havanın ulaşmasını da sağlıyor. Bu noktada tamponun her iki yanında bulunan ve yol rüzgârını yönlendirme görevini üstlenen hava girişlerindeki ince çıta çok büyük sorumluluk üstleniyor. Sivri uçlu arka spoyler ise arka aksı yola doğru bastırarak yüksek süratlerde maksimum tutunmaya katkı sağlıyor. Otomobilin en etkileyici yanı, performansının yanında muazzam bir ses çıkaran motoru, diyebiliriz. AMG'nin farklı modellerde de kullandığı 4,0 litrelik V8 silindirli çift turbo beslemeli motor, 612 beygirlik güçle E 63 S 4MATIC+ modelinde yeni bir rekora ulaşmış gözüküyor. 2.500 ila 4.500 d/d arasında açığa çıkan 850 Nm'lik maksimum tork değeri aslında ulaşılan başarının özeti gibi.
Hız, devir veya vites fark etmeksizin gaz pedalına her yüklendiğinizde çok seri ve net cevaplar veren E 63 S 4MATIC+, 0-100 km/s hızlanmasını sadece 3,4 saniyede tamamlıyor. Aracın 250 km/s ile sınırlandırılan maksimum hızı, AMG sürücü paketiyle 300 km/s'ye kadar çıkabiliyor. Ama şunu söylemeden edemeyeceğim; aslında hayranlık uyandıran bu teknik verilerin hiç biri aracın verdiği zevki anlatmaya yetmiyor. "Hadi!" dediğinizde aldığınız cevap şu: Müthiş derecede heyecan veren, korkutan türbülans hissi ve bitmesini hiç istemeyeceğiniz motor ve egzoz sesi. Gaz pedalına yüklendiğinizde ortaya çıkan, kafaları çevirten motor ve egzoz senfonisi, pedalı bıraktığınızda yerini yılbaşı kutlamalarında atılan havai fişeklerin sesine benzeyen patlamalara bırakıyor. Tabii bu sırada geçtiğiniz caddelerde bıraktığınız izleri, aldığınız hazzı tarif edebilmek gerçekten imkânsız. Şunu da unutmamak gerekir; çok hızlı araçlarda gücü yere vermek her zaman en önemli konudur.
Kalkışlarda ve limitler zorlandığında tutunmada yaşanacak problemler sürüş keyfini de, güvenliğini de tehdit eder. Bu nedenle marka, aracı sadece dört tekerlekten çekiş sistemi 'AMG Performance 4MATIC+' ile satışa sunuyor. Tamamen yeni olan sistem, ilk kez kullanılan tam değişken ön ve arka aks tork dağılımıyla her tür yol koşulunda etkileyici bir sürüş dengesiyle sürüş güvenliği sunuyor. Güç dağılımını anlık olarak ayarlayan AMG Performance 4MATIC+, sert kalkışlarda aracın tekerleklerinde güç kaybına izin vermiyor. Bu nedenle gaz pedalına yüklendiğinizde ok gibi fırlayan, yüksek hızlarla girilen virajlarda hiç tedirgin etmeyen bir aracın direksiyonunda oturduğunuzu hissediyorsunuz.
Otomobilin sürüş keyfini artıran önemli yeniliklerden biri şanzıman. 'AMG SPEEDSHIFT MCT' 9 ileri oranlı spor şanzıman yeni E 63 4MATIC+ ve E 63 S 4MATIC+ modellerinde kullanılmak üzere yazılım ve donanım bakımından yenilenmiş. Özel olarak geliştirilen yazılım vites geçişlerini hızlandırırken, birden fazla vites küçültebilme yeteneğini de veriyor. Tork konvertörünün yerine ilk kez kullanılan ıslak kavrama ağırlık avantajı sağlarken sistemin gaz pedalı emirlerine çok daha hızlı ve net cevap vermesini sağlıyor. Tüm bunları topladığımızda ortaya şu sonuç çıkıyor: Başarı asla şans değildir.
Teknik Özellikler
Mercedes-AMG E63S
612hp – 4.0 litre | 850Nm tork | Karma yakıt tüketimi: 8,8 litre | 0-100 km/s: 3,4 saniye | Maksimum hız: 300 km/s | Fiyat: 1.265.000 TL