Güncelleme yüklendi Yeni Nissan X-Trail
SUV segmentinin referans modellerinden Nissan X-Trail, halihazırdaki cazibesini yeni detaylar ve teknolojilerle bir üst seviyeye taşıdı. ‘Mantıklı’ tanımını hem sahip olduğu özellikler hem de fiyatıyla karşılayan araç, ‘güncellenmiş’ haliyle asfaltlarda boy gösteriyor.
Yazı: Togan NOYAN
Optimum ihtiyaçlara odaklanıldığında, Nissan'ın tüketicisiyle bu anlamda çok iyi iletişim kurduğunu anlamak gerekiyor. Zira araçlarının her bir detayda fark yaratması bir yana, genel ihtiyaçların üzerinde ama 'tadında' sürücü deneyimi sunması, markanın tüketici nezdindeki olumlu algısını ve sempatik duruşunu adeta perçinliyor.
Yenilenen Nissan X-Trail, tarif etmeye çalıştığım duruşa sahip araçlardan biri. Yalın, sempatik, ihtiyaçları gözetiyor ve şık… Aracın dış tasarımında, bir önceki modelden izler bulmak mümkün; ancak özellikle 'V' formundaki ön ızgara, krom ve siyah plastik detaylarıyla ayırt edici bir görünüm sağlıyor. Zira yoldayken dikiz aynanızdan görünen X-Trail'in yenilenenlerden olduğunu kolayca anlayabiliyorsunuz. Açıkçası, bazı markalarda bu algıya ilk bakışta sahip olmanız pek mümkün değil. Nissan, bence bu anlamda doğru bir hamle yapmış ve "Yeniledik." sözü karşılık bulabilmiş. Tabii, ön far grubunu da atlamak istemem: BI-LED Far Sistemi, adaptif özelliğiyle dikkat çekiyor ve yeni bumerang formlu gündüz farlarıyla 'şık görünüm'ün tamamlıyor. Anlayacağınız, aracın dış tasarımında, ön tarafta gördüğünüz pek çok detay yeni ve ayırt edici. Peki, ya arka taraf? Orada da her şey yolunda görünüyor. Zira tasarımı yenilenen arka tampon, krom detaylarıyla ön plana çıktığı gibi daha modern görünüm vadediyor. Arka stop grubunda ise LED teknolojisi kullanılmış ve dış tasarım modernizasyonu gayet iyi bir şekilde tamamlanmış.
Gelelim, kendi adıma en çok dikkat ettiğim yere; iç mekâna. Şüphesiz, dış görünüm önemlidir. Belki çoğu tüketicinin satın alma refleksinde de belirleyici rol oynar ama ben biraz iç güzellik tarafındayım. Tabii, dış tasarımın da beklentilerimi büyük ölçüde karşılaması gerek ki 'özel' hayatımda da buna fazlasıyla dikkat ederim ("Dikkat ettim!" diyecektim.). Neyse, konuyu dağıtmayalım. İç mekândayız, devam…
Bir önceki versiyonunun iç tasarımını da beğenen biri olarak, deneyimlediğim bu yenilenen X-Trail'in yüzümü daha fazla güldürdüğü bir gerçek. Örneğin, direksiyon simidinin tasarımı ('D' formlu, alt kısmı düz.), araçla uyum içinde ve kelimenin tam anlamıyla şık. Belki biraz daha ele oturan kalınlıkta olabilirdi ama bu asla şart değil. Bununla birlikte, torpido gözünün hemen üzerindeki alanda malzeme iyileştirilirken, orta konsolun sağ ve sol yanında deri pedler kullanılmış. Havalandırma ızgaralarındaki parlak siyah yüzey ise, iç tasarımdaki modernlik algısını devam ettiren nitelikte görünüyor. XTrail'in içteki yenilenme konseptine dahil olan önemli bir detay daha var: Vites kolu. X-Tronic şanzımanın yeni vites kolu, önceki versiyondakine oranla tereddütsüz şık ve kaliteli duruyor.
Nissan X-Trail, gerçek bir yenilenme sürecinden geçmiş. Zira BOSE Premium Ses Sistemi, yeni hareket sensörlü bagaj erişimi ve Nissan Intelligent Mobility teknolojileri (arka çapraz trafik uyarısı, yaya algılama özelliği, Sabit Durma Desteği vb.), şimdiye kadar anlattığımız değişim ve yeniliklerin bir devamı niteliğinde.