Yeni Mercedes-Benz S-Serisi
Lüks bir sedanda olması gereken tüm özellikleri üzerinde topladığından yıllarca kırılması zor rekorlara imza atan Mercedes-Benz S-Serisi yenilendi. Test sürüşü için Zürih'te direksiyon başındaydım.
Hazırlayan: Onur AKÇAY
Yolculuk dönüşünde, uçakta yazıya nasıl başlayacağımı çok düşündüm. Çünkü anlatmam gereken çok şey vardı. Şöyle kabaca notlar çıkardığımda yaklaşık 10 maddeden oluşan bir sıralama yaptım. Bunların içinde motorlardaki değişikliklerden satış hedefl erine kadar uzanan birçok konu bulunuyordu. Fakat 'şundan kesinlikle bahsetmeliyim, bunu kesin söylemeliyim' gibi cümlelerimin arkası kesilmediğinden bir süre sonra bu sayfaların yeni Mercedes- Benz S-Serisi'ni anlatmaya yetmeyeceği gerçeğiyle yüzleşmek zorunda kaldım. Kaldı ki; daha işin hissiyat boyutuna sıra gelmedi bile! Lütfen kusura bakmayın; İsviçre'den yola çıkıp Almanya'da mola verdiğimiz ve sonunda tekrar Zürih'e dönüş yaptığımız harika rotamız esnasında hem doğanın hem de aracın keyfi ni sürdüğümüzden bahsedemeyeceğim. Sessiz orman yollarında ve şirin kasaba caddelerinden insanların yeni S-Serisi'ne nasıl hayranlıkla baktıklarını, el sallayarak, ıslık çalarak selam verdiklerini de anlatamayacağım. Ama test sürüşümüzle ilgili aklınızda bazı sahnelerin canlanması için sadece birkaç küçük ipucu verebilirim; otobandan köylere kadar geçtiğimiz tüm yollarda tek bir yıldız vardı: Yeni Mercedes-Benz S-Serisi. Sadece bir şeyin sesi dikkat çekiyordu: 612 beygirlik AMG S 63 4MATIC+ versiyonu! 3,5 saniyede 100 km/s hıza ulaşan otomobilin motor ve egzoz sesi dışarıdakileri büyülerken gaz pedalına yüklendiğimdeki türbülans etkisi de benim için unutulmazdı.
Dile kolay; 1972 yılından beri dört milyon adet satmış bir modelden, yani tecrübeden bahsediyoruz. Sadece sedan gövde tipinde 2013-2017 arasında 300 bin adetlik satış performansına imza atan aracın tarihi gerçekten başarılarla dolu. 2016 yılında tüm dünyada lüks sedan pazarının en çok satan modeli olmasına rağmen çıtayı daha yükseğe koymayı amaçlayan bir modeli anlatmaya çalışmak fazlasıyla zor. Bu nedenle işi özetlemesi için mikrofonu S-Serisi'nin program direktörü, yani en kıdemli sorumlusu Stefan Herdtle'a uzatmamız yeterli oldu. "Yeni S-Serisi'ni nasıl tanımlıyorsunuz?" sorusuna heyecanla ve inançla; "Dünyanın en iyi otomobilini yapmak istiyoruz, bunun için çalışıyoruz!" diye cevap verince başka bir soru sorma ihtiyacı duymadım. Çünkü hedef gayet açık ve net olarak söylendi. Yeni S-Serisi'nin dünyanın en iyi otomobillerinden biri olduğuna şahsen hiçbir şüphem yok. Ama bununla birlikte, gelişimde ve yenilenmede de sınır yok ve Mercedes-Benz bunu çok iyi biliyor. Bu nedenle yenilenen Mercedes-Benz S-Serisi'nde yeni motorlar kullanılmaya başlanıyor: Sıralı altı silindirli dizel ve benzinli motorların yanı sıra yeni V8 silindirli çift turbo beslemeli benzinli motor da ürün gamına ekleniyor. Mercedes-Benz bunun dışında 50 kilometre elektrikli menzile sahip bir prizden şarj edilebilen hibrit motor seçeneğini de satışa sunuyor. Eşzamanlı olarak 48 volt ile beslenen Entegre Marş Motoru/Jeneratör ünitesi (ISG) ve elektrikli kompresör (eZV) gibi öncü teknolojiler de ilk kez kullanıma sunuluyor.
Amiral gemisi olarak tanımlanan S-Serisi, daha da geliştirilen Intelligent Drive donanımıyla otonom sürüşe giden yolda önemli bir adım atıyor. Sürücüyü mesafe takibi ve direksiyon yönlendirmesinde daha konfor odaklı destekleyen 'Aktif Takip Yardımcısı DISTRONIC' ve 'Aktif Direksiyon Yardımcısı', viraj veya kavşak öncesinde seyir hızını otomatik olarak ayarlıyor. Yol bozukluklarını önceden tespit eden ROAD SURFACE SCAN ve virajda eğimi dengeleyen CURVE gibi özellikler yeni Mercedes- Benz S-Serisi'ndeki diğer önemli özellikler olarak öne çıkıyor
6.500 yeni parçanın kullanıldığı S-Serisi'nin halen altı gövde tipi bulunuyor. 967 bin TL'den başlayan fi yatlarla siparişleri alınmaya başlayan aracın Eylül ayında ülkemize gelmesi bekleniyor.
Teknik Özellikler
Mercedes-AMG S 63 4MATIC+
612hp – 4.0 litre
900nm tork
Karma yakıt tüketimi: 8,9 litre
0-100 km/s: 3,5 saniye
Maksimum hız: 250 km/s