Yeni Bentley Continental GT
Bentley Motors, üretimi İngiltere’de gerçekleştirilen yeni üçüncü nesil Continental GT’nin tüm özelliklerini açıkladı.
Daha önce fotoğraflarını gördüğümüz, ama tüm detaylarına erişemediğimiz yeni Continental GT'nin detaylı tanıtımı sonunda yapıldı. Tamamen yenilenen gövde ve malzemeler sayesinde otomobilin ağırlığında bir önceki Continental W12 modeline kıyasla 80 kg'dan fazla hafifleme sağlanmış.
Tasarımında EXP 10 Speed 6 konsept otomobilden ilham alınan aracın yüzeyinde alüminyumun 500°C'ye kadar ısıtıldığı hassas bir teknik olan 'Süper Şekillendirme' teknolojisi kullanılarak tasarımcıların daha komplike ve net gövde çizgileri, arka kısımda daha derin ve heykelsi bir görünümü yaratmasına olanak sağlamış. Hal böyle olunca Continental GT, tüm yan gövdenin 'Süper Şekillendirme' işlemiyle üretildiği ilk seri üretim otomobil unvanını kapmış. Kaputun uzatıldığı, burun kısmının alçaltıldığı yeni Continental GT, modelin zarif ve sportif karakterlerini yansıtan iki farklı tasarım seçeneğine sahip 21inç jantları standart olarak sunuyor.
Otomobilin iç mekânında da önemli yenilikler göze çarpıyor. Kokpitte dikkat çeken önemli bir noktada 'baklava içinde baklava' deseni. Bu yeni iç mekân deseni hem dikiş hem de işlemelerde kendini gösteriyor. İç baklavalar, yüksek hızla kaliteyi dengeleyen özel olarak tasarlanmış bir makine kullanılarak işleniyor. Bu işlemeyi, her bir elmas şeklini meydana getiren 712 dikişin tam hizasını tek tek optimize edip programlayarak oluşturmak için 18 ay harcanmış! Lüksün sınırlarının olmadığı araçta, üç ses sistemi seçeneği sunuluyor. 650 vatlık standart sistem 10 hoparlör içeriyor. İsteyen müşteriler aydınlatmalı hoparlör ızgaralarına sahip 16 hoparlörlü 1.500 vat Bang & Olufsen Müzik Sistemi'ni de tercih edebiliyor. Gerçek odyofiller içinse ön koltuklara yerleştirilen aktif bas dönüştürücülere ve sekiz ses moduna sahip, 18 hoparlörlü 2.200 vat 'Naim' sistemi sunuluyor. Ama iş sistemlerle bitmiyor; optimum ses keyfi elde etmek için ön ve yan camlarda akustik lamine cam kullanılarak, dışarıdan gürültü girişinde önceki modele kıyasla dokuz desibellik bir azalma sağlanıyor.
Yeni Continental GT'nin kokpitinin yıldızı ise, sektörde bir ilk olan yenilikçi 'Bentley Döner Ekranı'. İlk bakışta ön panelin ortasında bir ekran yokmuş gibi görünüyor. Ama dikkatli bakıldığında direksiyonun arkasındaki ince krom çerçevenin dijital gösterge panelinin sınırlarını çizdiği anlaşılıyor. Motor çalıştırma düğmesine basıldığında ön panelin ortasındaki kaplama sessizce öne doğru kayıp dönerek, Bentley'in bugüne kadar ki en büyük dokunmatik ekranını ortaya çıkarıyor!
Kişiselleştirilebilen 12,3inç retina dijital MMI ekran, aracın içine teknolojik bir hava katmış. Bentley Döner Ekran'ın diğer bir yüzeyi ise dışarının sıcaklığını, pusulayı ve kronometreyi gösteren üç şık analog kadran içeriyor. Geleneksel öğelerin böyle inovatif bir şekilde kullanılması, Bentley'in geçmişe ve geleceğe gösterdiği bağlılığı vurguluyor. Anlatamadığımız onlarca yeni özelliği de düşündüğümüzde Yeni Bentley Continental GT'nin gözünü daha yükseklere diktiğini kesin. Henüz fiyatı resmi olarak açıklanmayan aracı kullanacağımız zamanı çok merak ediyoruz!
Teknik Özellikler
BENTLEY CONTINENTAL GT
635hp – 6.0 litre W12 | 900Nm tork | Karma yakıt tüketimi: 12,2 litre | 0-100 km/s: 3,7 saniye | Maksimum hız: 333 km/s